Blog

Przenośnik pneumatyczny zdjęcie nr 2
11.03.2021

Czynności technologiczne

W artykule znajdziesz:

Czynności technologiczne

Przenośnik pneumatyczny zdjęcie nr 3
Czynności technologiczne

Należy więc wziąć pod uwagę następujące czynności technologiczne od momentu wylądowania samolotu:
- kołowanie na płytę przeddworcową,
- zejście podróżnych, wyładowanie poczty i towaru,
- kołowanie na płytę przedhangarową do rewizji technicznej,
- pobór paliwa i olejów,
- rewizja silników, (program uprawnienia budowlane na komputer)
- powrót samolotu na płytę przeddworcową,
- wejście podróżnych, załadowanie poczty i towarów,
- kołowanie na miejsce startu.

Wymagania ogólne, dotyczące rozplanowania dworca obejmują (zależnie od wymogów danego portu lotniczego):
- rozdzielenie ruchu pasażerów i towarów odchodzących i przychodzących,
- wydzielenie ruchu zagranicznego (program uprawnienia budowlane na ANDROID),
- uniezależnienie ruchu pasażerskiego od pozostałego (poczta, towary),
- ustalenie minimalnej liczby stanowisk operacyjnych równoczesnego podejścia i przybycia samolotów oraz rozwiązanie dojść do samolotów,
- zapewnienie krytych dojść z dworca do samolotu,
- udostępnienie korzystania z restauracji, poczty itp. podróżnym i publiczności z zewnątrz.

Przy ocenie projektu dworca lotniczego rozpatruje się nie tylko układ funkcjonalny budynku dworca, jego architekturę i walory przestrzenne zespołu dworcowego, lecz także układ funkcjonalny dworca i walory ukształtowania przestrzennego całości kompozycji (uprawnienia budowlane).
Planowanie i projektowanie budynków dworcowych oraz płyt przeddworcowych powinno zapewniać jak najkrótszy czas:
- zajmowania płyt przez samoloty ze względów technicznych (uprzątanie, sprawdzanie, pobieranie paliwa, zaopatrzenie),
- obsługi podróżnych, towarów i poczty (czynności załadowcze i wyładowcze),
- załatwiania przez podróżnych formalności związanych z podróżą (program egzamin ustny).

Rodzaj pomieszczeń na odpoczynek

W części budynku dworca przeznaczonej dla podróżnych rozróżniamy trzy rodzaje pomieszczeń:
a) na odprawę,
b) na odpoczynek,
c) na spożywanie posiłków (opinie o programie).

Na układ i rozmiary tych pomieszczeń, oprócz przewidywanej liczby osób, wpływają również takie czynniki, jak organizacja ruchu podróżnych na płycie przeddworcowej i odległość od budynku dworca do stanowisk samolotów.
Rodzaj pomieszczeń na odpoczynek zależy od jego charakteru. W przypadku krótkiego odpoczynku wykorzystywane są przez podróżnych istniejące pomieszczenia operacyjne. Gdy zachodzi potrzeba pobytu dłuższego, wchodzą w grę pokoje noclegowe. Do spożywania posiłków przez podróżnych przeznaczone są w budynku bufety i restauracje. Liczba i rozmiary pomieszczeń służbowych personelu portu i personelu lotniczego zależą przede wszystkim od klasy lotniska (segregator aktów prawnych).

W wielu portach lotniczych, zaopatrzonych w nowoczesne urządzenia kontroli i regulacji ruchu na drogach lotniczych i w porcie, zakres wymagań co do rozmiarów powierzchni będzie większy. To samo można powiedzieć o potrzebach dotyczących pomieszczeń przeznaczonych dla osłony meteorologicznej i radiowej ruchu lotniczego. Konieczne są pomieszczenia dla wszystkich rodzajów biur i zaplecza gospodarczego, związanych z dzałalnością portu lotniczego. Dla przykładu podajemy spotykane na lotniskach rodzaje służb, których potrzeby lokalowe są uwzględnione w ramach dworca lotniczego: ruch, meteo-, aeronawigacja, łączność, instalacje oświetleniowe, eksploatacja techniczna, instalacja naziemna, służba administracyjna, handlowa, zaopatrzenia, sanitarna, personel naziemny i latający, poczta, cło, MO, WOP, biura przewoźników lotniczych.

Na płycie przeddworcowej rozróżnia się:
- stanowiska przylegające bezpośrednio do budynku dworcowego,
- stanowiska oddalone od budynku dworcowego i połączone z nim korytarzami (pomostami), tunelami lub odgrodzonymi ścieżkami na płycie,
- stanowiska oddalone, lecz nie połączone specjalnymi urządzeniami, tzw. otwarte.

Wykonuje się także stanowiska postojowe samolotów, oddalone zwykle od stanowisk operacyjnych, przeznaczone na parkowanie i ewentualnie na przegląd samolotów.
W zależności od zdolności przepustowej portu lotniczego dworce lotnicze można podzielić następująco:
- obsługujące 1500H-2000 podróżnych na dobę,
- obsługujące do 3000 podróżnych na dobę,
- obsługujące powyżej 3000 podróżnych na dobę (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

31.03.2025
Przenośnik pneumatyczny zdjęcie nr 4
Co to jest deskowanie i jakie są jego rodzaje?

Deskowanie inaczej szalowanie, to tymczasowa konstrukcja stosowana w budownictwie, która służy do nadawania kształtu mieszance betonowej podczas jej wylewania oraz…

21.03.2025
Przenośnik pneumatyczny zdjęcie nr 5
Co to jest instalacja wodociągowa?

Instalacja wodociągowa to system rur, armatury i urządzeń służących do doprowadzania wody do budynków oraz jej rozprowadzania do poszczególnych punktów…

Przenośnik pneumatyczny zdjęcie nr 8 Przenośnik pneumatyczny zdjęcie nr 9 Przenośnik pneumatyczny zdjęcie nr 10
Przenośnik pneumatyczny zdjęcie nr 11
Przenośnik pneumatyczny zdjęcie nr 12 Przenośnik pneumatyczny zdjęcie nr 13 Przenośnik pneumatyczny zdjęcie nr 14
Przenośnik pneumatyczny zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Przenośnik pneumatyczny zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Przenośnik pneumatyczny zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami