Mosty kolejowe przez Wisłę

Polskie Linie Kolejowe chcą zainwestować w szybsze podróże kleją przez Kraków, a także ułatwić przejazd pociągów dalekobieżnych. W tym celu mają powstać nowe mosty na Wiśle, które będą miały długość niemal 250m (program na komputer). Jest to projekt związany z modernizacją średnicowej linii krakowskiej. Najważniejszym elementem planowanej inwestycji ma być dobudowa dwóch dodatkowych torów, które będą przeznaczona dla pociągów kolei aglomeracyjnej. Do roku 2020 planowane jest ułożenie czterech torów kolejowych na nadwiślańskich mostach. Na programie inwestycyjnym dla Polskiej kolei najwięcej zyska Małopolska i Kraków (program na telefon). Program ma na celu zapewnienia bezpiecznej, punktualnej i komfortowej podróży (program na egzamin ustny).

Ruch pieszych oraz rowerzystów

Mosty kolejowe przez Wisłę

Realizacja inwestycji nie będzie miała wpływu na ciągłość ruch pociągów. Najpierw powstanie most wschodni, który będzie budowany blisko mostu Kotlarskiego (promocja 3 w 1). Po jego wybudowaniu ruch kolejowy zostanie przeniesiony w taki sposób, aby możliwe było wykonywanie prac przy pozostałych przeprawach. Planowane mosty mają mieć długość 234m, a ich szerokość łączna wyniesie 32m. Mosty będą miały konstrukcję łukową i znajdą się 4,5 m nad poziomem drogi. Ich wysokość wyniesie 18m, a pociągi będą mogły po nich przejeżdżać z prędkością 100km/h. Pierwszy etap budowy rozpoczął się 25. czerwca bieżącego roku jednocześnie po obu stronach Wisły – na bulwarze Podolskim i Kurlandzkim. Do sierpnia wbijane będą ściany oporowe, które mają zabezpieczyć plac budowy (segregator).
Ruch pieszych oraz rowerzystów przy brzegach Wisły będzie wstrzymany, aby zapewnić bezpieczeństwo. Na bulwarach umieszczone będzie odpowiednie oznakowanie, które kierować będzie na alternatywne drogi. Wraz z kolejnymi etapami prac zmiany będą mniejsze, ale dla rowerzystów i pieszych i tak przygotowane będą zastępcze ścieżki. Dzięki modernizacji linii E30 możliwy będzie rozwój kolei aglomeracyjnej w Krakowie oraz utworzenie dwóch nowych przystanków – Krajów Grzegórzki i Kraków Złocień (opinie). Ponadto istniejąca infrastruktura będzie zmodernizowana. Oprócz nowych mostów zbudowane również będą dwie estakady kolejowe w centrum miasta.

25 478

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

95%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

12

sesji egzaminacyjnych doświadczeń i nauki z nami