Blog
Rozplanowanie dworca
W artykule znajdziesz:
Rozplanowanie dworca
Rozplanowanie dworca wykonano wg prostego i dogodnego schematu ruchu, który gwarantuje podróżnym drogę krótką, prostą i prostopadłą do linii urządzeń. Od strony miasta znajduje się wielki hol z kasami biletowymi i rejestracją dla różnych kategorii podróżnych i dla publiczności. Pośrodku mieści się hol, w którym załatwiane są formalności celne (program uprawnienia budowlane na komputer).
W holu znajdują się również pomieszczenia ambulatorium i policji, a biura ruchu od strony pola wzlotów pomiędzy strefami cłową i bezcłową. Biura towarzystw lotniczych usytuowane są nad urzędem celnym na I piętrze i mają zapewnioną łączność z biurem ruchu. Umożliwione jest jednoczesne wejście podróżnych i załadowanie towarów do samolotów. W związku z tym część towarowa dworca zbliżona jest do części pasażerskiej (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Na poszczególnych piętrach budynku oraz na parterze urządzone są tarasy z ogrodami oddzielającymi dworzec od pola wzlotów.
Ogrody mają na celu tłumienie hałasów powodowanych przez samoloty. Dworzec lotniczy Marek pod Calais. Port lotniczy Marek oprócz zwykłego ruchu pasażerskiego obsługuje automobilistów wraz z ich samochodami. Wszyscy podróżni przechodzący przez port podlegają formalnościom celnym, natomiast nie ma zupełnie ruchu tranzytowego. Dworzec został umieszczony bezpośrednio przy polu wzlotów. Ruch na dworcu dzieli się na dwa obwody (uprawnienia budowlane). Pierwszy - na zewnątrz dworca wzdłuż południowo-zachodniej fasady budynku przeznaczony jest dla podróżnych wraz z samochodami, drugi - wewnątrz dworca (dzielący się na dwa odgałęzienia) dla podróżnych bez samochodów z bagażem lub bez bagażu.
Oba kierunki ruchu są prostopadłe do drogi startowej. Budynek został zaprojektowany w sposób umożliwiający łatwe powiększenie i zmiany przeznaczenia pomieszczeń. Konstrukcja składa się w tym przykładzie z elementów stalowych nośnych wypełnionych lekkimi ścianami z cegły (program egzamin ustny).
Główne biura
Główne biura są umieszczone pomiędzy dwoma kierunkami ruchu. Biura przedsiębiorstw lotniczych zajmują pomieszczenia od strony miasta, kasy i pomieszczenia do rejestracji bagażu umieszczone są w holu wzdłuż kierunku ruchu i mają okienka z dwóch stron - dla podróżnych bez samochodów i z samochodami. Tak samo rozwiązana jest kontrola celna, przy czym dodatkowy pawilon celny znajduje się pomiędzy trasami ruchu samochodów (opinie o programie). Biuro policji jest usytuowane pomiędzy poczekalnią a holem, biura ruchu towarzystw lotniczych znajdują się od strony płyty postojowej.
Ruch podróżnych odbywa się wzdłuż prostej. Sygnalizacja dźwiękowa i świetlna jest umieszczona na zewnątrz budynku. Osoby towarzyszące podróżnym lub oczekujące na nich mogą znajdować się albo w części budynku dworca od strony miasta, albo też od strony pola wzlotów, na tarasach oraz w restauracji. Ściany wewnątrz dworca są oszklone i umożliwiają obserwację ruchu podróżnych. Poczekalnię w strefie cłowej uzupełnia restauracja i bar oraz taras od strony pola wzlotów (segregator aktów prawnych).
Dla odwiedzających przewidziana jest restauracja z tarasem w strefie bezcłowej, z wejściem od strony miasta, nie przeznaczona dla podróżnych. Dworzec lotniczy Charmeil w Vichy. Lotnisko w Vichy jest lotniskiem typu końcowego, przeznaczonym tylko do obsługiwania podróżnych. W miesiącach zimowych ruch jest bardzo ograniczony. Dworzec położony jest bezpośrednio przy polu wzlotów, tak że drogi podróżnych przechodzących i nie przechodzących przez formalności celne są bardzo krótkie.
Dworzec jest przystosowany do jednoczesnego obsługiwania jednego samolotu krajowego i jednego międzynarodowego. Konstrukcja dworca składa się ze szkieletu podtrzymującego wielki dach, nie związanego ze ścianami wewnętrznymi.
Wszystkie biura towarzystw lotniczych są zgrupowane wokół holu dla publiczności (promocja 3 w 1). Kasy biletowe i rejestracja bagażu znajdują się pomiędzy trasami ruchu podróżnych i bagażu. Biuro ruchu zajmuje w budynku pozycję centralną, stąd jest umożliwiona obserwacja holu dla publiczności, drogi startowej i płyty postojowej.
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32