Blog

Schemat konstrukcyjny dźwigara zdjęcie nr 2
16.08.2018

Budowa mostów – metoda nasuwania podłużnego

W artykule znajdziesz:

Budowa mostów – metoda nasuwania podłużnego

Obiekty z betonu sprężonego o dużych długościach całkowitych mogą być realizowane za pomocą metody nasuwania podłużnego (program na komputer). Czynniki, które warunkują zastosowanie tej technologii to:
• spora długość obiektu,
• trudne warunki terenowe,
• ograniczenia co do zajętości obiektu,
• wymagania decyzji środowiskowej,
• prosta konstrukcja obiektu,
• zakres powtarzalności przęseł (program na telefon).
Niewątpliwą zaletą tej metody jest to, że większość prac można zorganizować na niewielkim obszarze, obejmującym niemal wyłącznie stanowisko montażowe, a także podpory przewidziane na danym procesie realizacji. Pulsem tej technologii jest również szybkie tempo realizacji, pod warunkiem, że prace będą wykonywane przez doświadczony zespół (program na egzamin ustny).

Koszty zastosowania technologii

Schemat konstrukcyjny dźwigara zdjęcie nr 3
Budowa mostów – metoda nasuwania podłużnego

Koszty zastosowania technologii nasuwania podłużnego związane są głównie z koniecznością stosowania elementów technologicznych, do których zalicza się m.in. dziób montażowy, urządzenia trakcyjne czy różnego rodzaju podpory dodatkowe (promocja 3 w 1). Kolejną kwestią związaną z tego typu metodą jest to, że konieczne jest zastosowanie sprężenia centrycznego. Powoduje to dodatkowe koszty, które są efektem zwiększenia ilości stali sprężającej w porównaniu do technologii stacjonarnej. Koszty są wyższe nawet o 30-40%, przy czym duże znaczenie mają również takie czynniki jak stosowanie podpór tymczasowych czy kształtowanie przekroju poprzecznego (segregator). W porównaniu do metody stacjonarnej więcej używa się także betonu i stali zbrojeniowej.
Wymienione wskaźniki można ograniczyć stosując tymczasowe podpory. Nakłady na tego typu rozwiązania muszą być za każdym razem rozpatrywane indywidualnie pod kątem zysków materiałowych (opinie). Metodą nasuwania podłużnego zrealizowano m.in. skomplikowaną budowę estakady E118 znajdującej się w ciągu autostrady A4 wiodącej przez Wisłokę. Zdecydowanie najkosztowniejszym elementem stosowanie technologii nasuwania podłużnego jest wykonanie stanowiska montażowego. Najczęściej wytwórnia umiejscawiana jest na ziemnym nasypie umieszczonym za jednym z przyczółków.

Najnowsze wpisy

14.11.2024
Schemat konstrukcyjny dźwigara zdjęcie nr 4
Co rozumiemy przez konstrukcje oporowe?

Konstrukcje oporowe to elementy inżynieryjne, które mają na celu stabilizację gruntu i zapobieganie jego osuwaniu się, co jest szczególnie istotne…

13.11.2024
Schemat konstrukcyjny dźwigara zdjęcie nr 5
Właściciel nieruchomości gruntowej

Zgodnie z polskim prawem właściciele gruntów mają prawo do zabudowy swoich gruntów, jeśli spełnione są określone wymogi. Najważniejsze z nich…

Schemat konstrukcyjny dźwigara zdjęcie nr 8 Schemat konstrukcyjny dźwigara zdjęcie nr 9 Schemat konstrukcyjny dźwigara zdjęcie nr 10
Schemat konstrukcyjny dźwigara zdjęcie nr 11
Schemat konstrukcyjny dźwigara zdjęcie nr 12 Schemat konstrukcyjny dźwigara zdjęcie nr 13 Schemat konstrukcyjny dźwigara zdjęcie nr 14
Schemat konstrukcyjny dźwigara zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Schemat konstrukcyjny dźwigara zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Schemat konstrukcyjny dźwigara zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami