Blog

30.05.2018

Drogi ekspresowe w Polsce

W artykule znajdziesz:

Drogi ekspresowe w Polsce

 
 
 

Drogi ekspresowe w Polsce

 

W Niemczech pierwsze autostrady zaczęły powstawać jeszcze przed drugą wojną światową. 6 sierpnia 1932 roku otwarto pierwsza autostradę w Niemczech łączącą Kolonię z Bonn. Polska w 1992 roku miała zaledwie 100 km autostrad. Na tym przykładzie widać więc, jak dużo jest do nadrobienia w stosunku do Europy Zachodniej.   Oferta: Program TESTY UPRAWNIENIA BUDOWLANE 2018 w wersji na komputer oraz w wersji na telefon. Dodatkowo każda z wersji posiada PROGRAM EGZAMIN USTNY. Wrażenia osób, które już są po egzaminie na uprawnienia budowlane znajdziesz na podstronie Opinie. Zobacz także jakie przygotowaliśmy promocje do zakupu naszych kluczy licencyjnych.   Autostrady w Polsce i Niemczech Dzisiaj długość autostrad w Niemczech wynosi 12 tys. km, w Polsce zaledwie 1100 km. Większość autostrad zbudowano w okresie ostatnich kilkunastu lat, od momentu wkroczenia Polski do Unii Europejskiej. Trzeba mieć jednak świadomość, że infrastruktura drogowa ma ogromny wpływ na kondycję całej gospodarki państwa. Najlepszym tego dowodem jest podział Polski na A i B. Umowną granicę stanowi Wisła. Podział ten, swoje źródła ma jeszcze od czasów zaborów. Zachodnia polska znajdująca się pod jurysdykcją niemiecką była o wiele lepiej rozwinięta. Widać to chociażby po starych mapach kolejowych. Widać wyraźnie, że sieć połączeń kolejowych była zdecydowanie lepsza w Wielkopolsce niż na Lubelszczyźnie. Tam gdzie infrastruktura drogowa była intensywnie rozwijana gospodarka rosła w siłę.   Drogi w Polsce buduje się chaotycznie Po upadku komuny podział ten jeszcze bardziej się utrwalił. Od 2004 roku najwięcej inwestycji na budowę dróg szybkiego ruchu i autostrad przeznaczano na zachodnie regiony Polski. Niemcy są bowiem głównym partnerem gospodarczym Polski. Zapewnienie odpowiednich połączeń komunikacyjnych z tym krajem leżało w interesie całego narodu. Niestety co trzeba szczerze przyznać autostrady i drogi szybkiego ruchu w Polsce budowane są wciąż w sposób chaotyczny i nieprzemyślany. Autostrady jak również droga szybkiego ruchu budowana jest etapowo. Często też zarządzane są przez prywatne firmy pobierające opłaty za przejazd autostradami. Budując kolejne przyczółki nie brano pod uwagę przyszłego natężenia ruchu. W rezultacie wybudowany kilka lat temu odcinek drogowy pomiędzy Warszawą a Łodzią przestał spełniać swoją rolę. Pozostaje już tylko nadzieja, że włodarze naszego państwa ucząc się na błędach zupełnie inaczej zaplanują budowę dróg szybkiego ruchu i autostrad w przyszłym dziesięcioleciu. Na budowę nowych dróg zaplanowano aż 15 mld złotych.

Najnowsze wpisy

25.03.2024
Egzaminy dla osób ukaranych

Osoby ukarane z tytułu odpowiedzialności zawodowej zgodnie z artykułem 96 Ustawy Prawo Budowlane, które zostały zobowiązane do ponownego zdania egzaminu,…

22.03.2024
Wniosek o ponowny egzamin na uprawnienia budowlane

Wniosek o ponowne wyznaczenie terminu egzaminu na uprawnienia budowlane należy złożyć w przypadkach, kiedy nie możesz uczestniczyć w wyznaczonym terminie…

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami