Blog

Produkcja prefabrykatów zdjęcie nr 2
08.03.2021

Garaż halowy

W artykule znajdziesz:

Garaż halowy

Produkcja prefabrykatów zdjęcie nr 3
Garaż halowy

Ze względów sanitarno-higienicznych konieczne jest stosowanie pasów zieleni izolacyjnej i przestrzeganie minimalnych odległości od zabudowy mieszkaniowej (program uprawnienia budowlane na komputer).
Zwykle garaże osiedlowe sytuuje się na obwodzie jednostek sąsiedzkich lub bloków, w pasie izolacyjnym między arteriami a wnętrzem przy wjazdach do osiedla.
W dużych osiedlach miejskich garaże, zwykle już wielopiętrowe lub podziemne, należy sytuować w zatokach szerokich arterii komunikacyjnych, tak aby zjazd i wyjazd samochodów nie kolidowały z ruchem szybkim (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

Garaże takie powinny być sytuowane na obszarach spełniających funkcje handlowe, turystyczne czy mieszkaniowe. W krajach o wysokiej cenie działki budowlanej garaże sytuuje się pod większymi placami, parkingami, bulwarami lub nawet budynkami. Gdy lokalizacja wewnątrz organizmu miejskiego jest niemożliwa, garaże sytuuje się na obwodzie miast, przy tzw. obwodnicach miejskich, przy zachowaniu równocześnie warunków szybkiego i korzystnego dojazdu do centrum środkami komunikacji masowej (Paryż - metro) (uprawnienia budowlane).

Jako najbardziej ekonomiczną w Europie wielkość tych garaży można uważać 1000 jednostek. W Polsce najczęściej stosowaną wielkością jest 100-600 jednostek.
Ogólnie można powiedzieć, iż duża różnorodność typów garaży w połączeniu z różnymi możliwościami lokalizacji zarówno w nowo projektowanych zespołach miejskich, jak i wewnątrz zabudowy miast już istniejących stwarza konieczność stosowania takich metod budowania i schematów konstrukcyjnych, jakie w danych warunkach są najodpowiedniejsze (program egzamin ustny).
Typy garaży w zależności od sposobu przechowywania samochodów i rozwiązania konstrukcyjne.

W zależności od sposobu przechowywania samochodu garaż zespołowy może być boksowy, halowy lub mieszany. Garaż boksowy jest zespołem izolowanych pomieszczeń (boksów) na 1 lub 2 samochody w jednorzędowym, a na 2-4 samochodów w dwurzędowym ustawieniu, posiadających osobny wjazd z zewnątrz (opinie o programie).
Garaż halowy jest jednoprzestrzennym wnętrzem z wyznaczonymi poszczególnymi stanowiskami, przestrzenią komunikacyjną wewnętrzną oraz wjazdem i wyjazdem (zwykle rozdzielonym).

Szerokości pochylni

Typ mieszany łączy obydwa typy podstawowe albo przez wydzielenie boksów we wspólnej hali, albo przez stosowanie w różnych częściach budynku różnych typów. Konstrukcja garażu boksowego operuje jednakową rozpiętością, stąd liczba rodzajów elementów jest tu minimalna (segregator aktów prawnych). Eliminacja powierzchni komunikacyjnej wewnętrznej odbywa się tu kosztem powierzchni placu i dojazdów zewnętrznych. W systemie halowym konstrukcja jest projektowana zwykle jako ażurowa, o siatce słupów na wielokrotnościach modułu funkcjonalnego lub też w garażach parterowych jako jednoprzęsłowa o dużych rozpiętościach dźwigarów stropowych.

Typ mieszany operuje systemem konstrukcji halowej albo też konstrukcją płytową lub wielkopłytową; w tym przypadku boksy są oddzielone w części przegrodami ciężkimi, które stanowią pionowe elementy konstrukcji. [Wymiary, moduł. Podstawową przesłanką projektowania pionowych i poziomych elementów konstrukcyjnych są wymiary samochodu oraz wymiary pochodne, związane z jego ruchem, np. promienie skrętu itp.

Wymiary statyczne przedstawiają się następująco:
- długość samochodów osobowych nie przekracza 600 cm, ciężarowych 860 cm, autobusów 1100 cm,
- szerokość samochodów osobowych nie przekracza na ogół 200 cm, ciężarowych i autobusów 250 cm,
- wysokość samochodów osobowych nie przekracza 200 cm, samochodów ciężarowych i autobusów 300 cm.

Dla określenia wymiaru jednego stanowiska przechowywania należy dodać do największego wymiaru samochodu odpowiedni wymiar znormalizowany:
a) odstęp między równolegle stojącymi samochodami, jak również między samochodem a ścianą, średnio - 50 cm,
b) odstęp między bokiem samochodu a słupem - 25 cm,
c) odstęp między przodem i tyłem samochodu a ścianą lub bramą - 60 cm i 25 cm (promocja 3 w 1).

Szerokości pochylni i przejazdów ograniczonych określa się analogicznie przez dodanie do największej szerokości samochodu 80 cm, przy pochylni jednopasowej szerokość musi wynosić w sumie nie mniej niż 250 cm, przy dwupasowych - nie mniej niż 500 cm.

Najnowsze wpisy

21.11.2024
Produkcja prefabrykatów zdjęcie nr 4
Na czym polega geodezyjne wyznaczenie granic działki?

Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…

20.11.2024
Produkcja prefabrykatów zdjęcie nr 5
Co to są obiekty małej architektury?

Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…

Produkcja prefabrykatów zdjęcie nr 8 Produkcja prefabrykatów zdjęcie nr 9 Produkcja prefabrykatów zdjęcie nr 10
Produkcja prefabrykatów zdjęcie nr 11
Produkcja prefabrykatów zdjęcie nr 12 Produkcja prefabrykatów zdjęcie nr 13 Produkcja prefabrykatów zdjęcie nr 14
Produkcja prefabrykatów zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Produkcja prefabrykatów zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Produkcja prefabrykatów zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami