Blog

Akcja rozbijania strug wody zdjęcie nr 2
06.02.2023

Głębokie przekształcenie struktury

W artykule znajdziesz:

Akcja rozbijania strug wody zdjęcie nr 3
Głębokie przekształcenie struktury

Pomiędzy poziomem krajowym a planowaniem miejscowym, które są względnie określone co do swojej roli, zaczyna kształtować się nurt związany z samorządnością terytorialną regionów tworzonych dobrowolnie i oddolnie, grupujących problemy rozwoju lub interesy miast i gmin; regiony takie szukają swojej podmiotowości (sejmiki samorządowe, związki miast, związki gmin). Ten ewolucyjny proces może także znaleźć swoją obiektywizację w S1P Proces transformacji zakłada głębokie przekształcenie struktury zarządzania państwem. Ponieważ zarówno SIR jak i model zarządzania państwem jest w stanie tworzenia, wydaje się celowe jednoczesne testowanie obu tych koncepcji (program uprawnienia budowlane na komputer).

Przyjmując założenie, iż generalna konstrukcja Ustawie o zagospodarowaniu przestrzennym utrzyma się przez kilka lub kilkanaście lat, należy uznać, iż osią realizacyjną polityki przestrzennej państwa będą programy zadań rządowych mające za podstawę:

  1. koncepcję polityki zagospodarowania przestrzennego przedkładaną Sejmowi RP przez Prezesa Rady Ministrów (program uprawnienia budowlane na ANDROID),
  2. programy zadań rządowych sporządzane przez naczelne i centralne organy administracji państwowej,
  3. wojewódzkie programy zadań rządowych.

Programy te, przyjmując wysoki poziom odpowiedzialności i argumentacji, muszą opierać się na informacjach SIP różnych poziomów (uprawnienia budowlane). Przyjmując zasadę najsilniejszego ogniwa, najważniejsza rola w realizacji polityki zagospodarowania przestrzennego powinna przypaść w udziale Ministerstwu Gospodarki. Ono też, stanowiąc pierwsze ogniwo systemu, powinno zbudować najsilniejszy SIR służący realizacji programów rządowych, w tym bowiem resorcie będą zapadały decyzje co do zadaniowo-przestrzennej alokacji środków, które państwo będzie angażowało w realizację polityki przestrzennej.

Drugim silnym ogniwem zarządzania będzie Ministerstwo Ochrony Środowiska i Zasobów Naturalnych, które posiadając trzy silne narzędzia:

  • koncesje na wykorzystanie zasobów środowiska,
  • monitoring środowiska Państwowej Inspekcji Ochrony Środowiska,
  • Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska (program egzamin ustny).

jest w stanie realizować politykę ekologiczną państwa, synergicznie powiązaną z koncepcją polityki zagospodarowania przestrzennego. Jest to kluczowe ogniwo dla strategii równoważenia rozwoju jako podstawy koncepcji polityki przestrzennego zagospodarowania kraju w zakresie kształtowania ładu przestrzennego i ekologicznego.

Systemy informacji przestrzennej

Trzecim ogniwem kluczowym jest układ samorządowy miast i gmin, który najszybciej dostosowując się do reguł gospodarki rynkowej, będzie odgrywał decydującą rolę w kreowaniu ładu przestrzennego państwa w mikrostrukturach miejskich i wiejskich. Systemy informacji przestrzennej w swoim odpowiedniku systemu informacji o terenie będą tworzone sukcesywnie w zależności od potrzeb i możliwości tych jednostek samorządowych. Natomiast skuteczność i efektywność ekonomiczna będzie weryfikowana przez społeczności lokalne (opinie o programie).

Pozostałe resorty i organy administracji państwowej będą tworzyły swoje systemy informacyjne o różnym nasyceniu informacjami przestrzennymi. Funkcje urzędu centralnego (CUP) w zakresie udzielania wskazań lokalizacyjnych (a tak jest w przypadku autostrad) przeszły do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji i dlatego powinno być ono żywotnie zainteresowane tworzeniem swojego zaplecza informacyjnego (SIP-u) (segregator aktów prawnych).

Natomiast funkcja dotychczasowa centralnego planisty, sporządzającego i permanentnie aktualizującego koncepcję polityki przestrzennego zagospodarowania kraju, jest statutowym zadaniem Rządowego Centrum Studiów Strategicznych. Jednostka ta powinna realizować ustawowo nakazaną zasadę działania ciągłego w odniesieniu do koncepcji polityki zagospodarowania przestrzennego. Oznacza to logiczną konieczność oparcia się na dwóch systemach, którymi są:

  • System Informacji Przestrzennej, traktowany jako baza informacyjna stanu aktualnego użytkowania przestrzeni,
  • System Monitoringu Przestrzennego, traktowany jako baza analityczna pozwalająca na analizę i prognozę procesów.

Oba te systemy informacyjne powinny mieć organizacyjne i techniczne sprzężenie przy założeniu, że realizują nieco różne, choć zbieżne cele (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

21.11.2024
Akcja rozbijania strug wody zdjęcie nr 4
Na czym polega geodezyjne wyznaczenie granic działki?

Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…

20.11.2024
Akcja rozbijania strug wody zdjęcie nr 5
Co to są obiekty małej architektury?

Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…

Akcja rozbijania strug wody zdjęcie nr 8 Akcja rozbijania strug wody zdjęcie nr 9 Akcja rozbijania strug wody zdjęcie nr 10
Akcja rozbijania strug wody zdjęcie nr 11
Akcja rozbijania strug wody zdjęcie nr 12 Akcja rozbijania strug wody zdjęcie nr 13 Akcja rozbijania strug wody zdjęcie nr 14
Akcja rozbijania strug wody zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Akcja rozbijania strug wody zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Akcja rozbijania strug wody zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami