Blog
Górne końce zastrzałów
W artykule znajdziesz:
Górne końce zastrzałów
Górne końce tych zastrzałów podpierały poprzecznice, belki wieńcowe i deskowanie.
Próbne obciążenie mostu przeprowadzono 29 września 1926 roku. Głównym celem pomiarów odkształceń było stwierdzenie rzeczywistego układu sił wewnętrznych w tym nowym rodzaju ustroju łukowego. Do obciążenia użyto samochodu załadowanego żwirem, którego całkowity ciężar wynosił 8,30 T, z czego 5.5 T przypadało na tylną oś, a 2,8 T na przednią oś (program uprawnienia budowlane na komputer).
Samochód ten przejeżdżał po moście najpierw z szybkością 3,2 km/godz, a następnie 9,2 km/godz. Była to największa szybkość, jaką samochód mógł rozwinąć ze względu na zakręty drogi na dojazdach.
W czasie pomiarów mierzono w zworniku wydłużenia na górnej i dolnej powierzchni za pomocą aparatów Hugenbergera, skręcania - za pomocą klinometrów Stopaniego oraz ugięcia i drgania - za pomocą samopiszących aparatów Stopaniego. W 1/3 rozpiętości zmierzono wydłużenia skrajnych włókien luku i skrajnych włókien belki usztywniającej oraz ugięcia i drgania.
Wykresy zbiorcze wygięć, skręceń i naprężeń oraz wykresy drgań. Na wszystkich tych wykresach wypisano wartości liczbowe odkształceń. Zestawienie wyników pomiarów z wyliczonymi wielkościami odkształceń prowadzi do następujących wniosków. Zmienność odkształceń zmierzonych w czasie próbnych obciążeń pokrywa się ze zmiennością odkształceń wyznaczonych za pomocą obliczeń. Zgodność między wielkościami zmierzonymi i obliczeniowymi jest bardzo dobra w odniesieniu do największych wartości odkształceń (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Odchylenia występujące przy ustawieniu obciążeń nad tą połową mostu, w której odkształceń nie mierzono, należy przypisać oporom występującym w płaszczyźnie jezdni, w połączeniach pomostu z nawierzchnią dojazdów, rozkładowi obciążeń przez nawierzchnię (uprawnienia budowlane).
Pomiary wskazują, że w sklepieniu występują oprócz naprężeń wywołanych ściskaniem dodatkowe naprężenia pochodzące od momentów zginających. Naprężenia te są wywołane utwierdzeniem sklepień w płaskich stopach opartych o fundamenty oraz sztywnością przekroju łuku, mimo że ta sztywność jest bardzo mała w stosunku do sztywności belki górnej. Wielkość naprężeń zginających jest bardzo nieznaczna w stosunku do naprężeń ściskających (program egzamin ustny).
Wielkość odkształceń obliczeniowych
Wielkość odkształceń obliczeniowych jest najbliższa wielkości odkształceń pomierzonych w przypadku założenia współczynnika sprężystości E = =■ 500 000 kG/cm2. Pomiar współczynnika sprężystości w laboratorium na próbkach pobranych na miejscu budowy w dniu betonowania - w tym samym czasie, w którym przeprowadzono próbne obciążenia - dał wartość E = - 400 000 kG/cm2. Średnia wytrzymałość kostkowa betonu użytego do budowy mostu po jednym roku wynosiła około 500 kG/cm2.
Przyczyną mniejszej odkształcalności rzeczywistej przęsła od odkształcalności, której należałoby się spodziewać na podstawie laboratoryjnego pomiaru współczynnika sprężystości i analizy statycznej, jest różnica między rzeczywistą sztywnością konstrukcji a sztywnością wprowadzoną do obliczeń (opinie o programie).
Większa sztywność pomostu może wynikać ze współdziałania nawierzchni z płytą jezdni.
Wykresy drgań w 1/4 rozpiętości przęsła wskazują, że zwiększenie naprężeń wskutek dynamicznego działania obciążeń wynosi około 8%. Odkształcenia i naprężenia na krawędziach przekrojów łuku i belki przy uwzględnieniu przyrostu wywołanego drganiami konstrukcji są zawarte w granicach naprężeń
dopuszczalnych. Największe ugięcie pionowe w 1/4 rozpiętości przęsła wyniosło 0,94 mm, co stanowi 1 : 43 000 rozpiętości (segregator aktów prawnych).
Największe naprężenia na krawędziach przekroju belki i sklepienia wywołane ciężarem własnym, obciążeniem ruchomym, zmianami temperatury, skurczem betonu - nie przekraczając naprężeń dopuszczalnych wynosiły 46 kG/cm: w betonie i 100 kG/cm2 w stali.
Koszt budowy mostu wyniósł 40 000 franków szwajcarskich. Koszt odniesiony do metra kwadratowego pola pomostu wynosi 197 fr/m2. Most leży w luku elipsy o wielkim promieniu 50 m, łuk o małym promieniu tej elipsy, równym 20 m, leży na jednym z dojazdów. Pochylenie wzdłużne jezdni wynosi 5%, a poprzeczne, jednostronne 2%>.
Jest to ostatni z mostów o sklepieniu usztywnionym przez pomost zbudowany przez R. Maillarta.
Różni się on od mostu przez Val Tschiel kształtem drogi i rozwiązaniem konstrukcyjnym (promocja 3 w 1)..
Środniki usztywniające pomost wystają nad jezdnią tylko jako krawężniki główne, część ich wysokości leży pod płytą pomostu, otwartego po bokach. Poręcz jest wykonana z rur stalowych.
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32