Blog
Jakie załączniki trzeba dołączyć do wniosku o nadanie uprawnień budowlanych?
W artykule znajdziesz:
Jakie załączniki trzeba dołączyć do wniosku o nadanie uprawnień budowlanych?
Każda okręgowa izba inżynierów budownictwa ma własny wniosek o nadanie uprawnień budowlanych (https://uprawnienia-budowlane.pl). Oprócz tego wniosku kandydat ma obowiązek dołączenia załączników, które określa prawo budowlane. Podstawa to odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Zamiast niego kandydat może złożyć dokument, który potwierdza kwalifikacje zawodowe na poziomie technika lun mistrza w zawodzie związanym z budownictwem (program na komputer). W niektórych przypadkach konieczne jest dołączenie suplementu do dyplomu lub wypisu z przebiegu studiów. Takie dokument musi być potwierdzony przez kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni. Wymóg ten dotyczy osób, których kierunek studiów nie pokrywa się z nazewnictwem kierunków określonych w prawie budowlanym (program na telefon).
Konieczne jest także dołączenie prac projektowych, które zostały wykonane w ramach odbytej praktyki zawodowej. Jeśli studia odbyły się na podstawie umowy izby z uczelnią, to konieczne jest dołączenie stosowanego zaświadczenia (program egzamin ustny). Ponadto należy potwierdzić odbycie praktyki zawodowej. W tym celu składa się oświadczenie razem z załącznikami, do których zalicza się:
• zestawienie zbiorcze odbytej praktyki zawodowej,
• decyzję o nadaniu uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie przez opiekuna praktyki – wymagany jest podpis opiekuna,
• zaświadczenie o wpisie opiekuna praktyki na listę właściwej miejscowo izby samorządu zawodowego – wymagany jest podpis opiekuna (segregator aktów prawnych).
Przebywanie w delegacji
Konieczne może być także dołączenie karty osobowej, w której wpisane są dane osobowe. Niektóre izby zezwalają na złożenie wniosku za pomocą poczty, co jest dużym ułatwieniem dla osób, które przebywają w delegacji (promocja 3 w 1). Warto jednak pamiętać, że zawsze istnieje możliwość pomyłki, np. przy wypisywaniu wniosku. Dzięki osobistemu złożeniu wniosku można na miejscu skorygować dane, wyjaśnić niejasności oraz złożyć dodatkowe podpisy – pracownik izby na miejscu sprawdza złożone dokumenty. W niektórych izbach, np. mazowieckiej, obowiązuje rejestracja elektroniczna, dzięki czemu kandydaci mają wyznaczane terminy stawienia się z wnioskiem, co eliminuje kolejki.
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32