Blog

Konstrukcja ściany zdjęcie nr 2
03.03.2021

Korytka żelbetowe

W artykule znajdziesz:

Korytka żelbetowe

Konstrukcja ściany zdjęcie nr 3
Korytka żelbetowe

Korytka żelbetowe dla kabli ziemnych i pędni drutowych. W urządzeniach zabezpieczenia ruchu kolejowego stosuje się jako elementy typowe korytka żelbetowe dla kabli ziemnych i pędni drutowych. W zależności od liczby wiązek kablowych i liczby drutów pędnlowych przepuszczanych przez korytko uniwersalny kanał żelbetowy jest opracowany w trzech typach(program uprawnienia budowlane na komputer).

typ I o prześwicie 240X300 mm, typ II - 240X500 mm, typ III - 240X700 mm. Długość elementu korytka i pokrywy wynosi 60 cm. Przekrój poprzeczny korytka typu II, ciężar elementu wynosi łącznie 135 kG (ciężar zbrojenia 4,9 kG). Łączenie korytek odbywa się na wpust albo na styk. W pierwszym przypadku pokrywa jest układana na każdym elemencie koryta oddzielnie, w drugim zaś symetrycznie w stosunku do styku (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

Aby uzyskać załomy w planie pod kątem prostym, stosuje się specjalne kształtki żelbetowe wraz z pokrywami, przy czym do pełnego zwrotu konieczne są 2 kształtki. Załomy kanałów kablowych w pionie, np. przy ułożeniu w skarpach o pochyleniu 1 : 1,5, uzyskuje się przez zastosowanie od strony górnej i dolnej specjalnych kształtek. Odcinek środkowy stanowią prefabrykaty korytkowe. Do rozgałęzień kanałów kablowych stosuje się kształtki. Ciężar stali w korytku rozgałęzieniowym wynosi 6,93 kG.
Deski przymocowuje się do mostownic przy użyciu sprężynujących podkładek stalowych przykrywających szczelinę przy styku desek oraz wkrętów przepuszczanych przez podkładkę i zapuszczanych w mostownicę. Ułożenie desek na moście (uprawnienia budowlane).

Prefabrykowane płyty żelbetowe (wielkowymiarowe) na przejazdach kolejowych w poziomie szyn. Coraz cięższy ruch samochodowy na drogach o dużym natężeniu i duża szybkość pojazdów wymagają, aby nawierzchnia drogowa na przejazdach w poziomie szyn była równa przy zachowaniu odpowiedniej szorstkości i wytrzymałości. Tego rodzaju wymagania może spełniać jedynie nawierzchnia betonowa wykonana z prefabrykowanych żelbetowych płyt wielkowymiarowych (program egzamin ustny).

Płyty przejazdowe

Płyty przejazdowe wykonywane są w dwóch typach: płyty wewnętrzne, międzyszynowe szerokości 1,30 m i płyty zewnętrzne o szerokości 0,87 m. Długość obu rodzajów płyt wynosi 3,76 m, grubość zaś 13 cm płyt zewnętrznych i 15,5 cm płyt środkowych. Płyty te pozwalają na układanie ich w 1, 2, 3 więcej pasmach w zależności od szerokości drogi i kąta skrzyżowania z torem kolejowym. W tym ostatnim przypadku płyty należy układać schodkowo (opinie o programie).

Krawędzie płyt międzyszynowych posiadają zaokrąglenie o promieniu R = = 3 cm, przy czym krawędź płyty międzyszynowej musi się wznosić na 5 cm ponad główkę szyny, a płyta zewnętrzna znajduje się na poziomie główki szyny ze względu na uniknięcie zwarcia obwodu elektrycznego przy przejeździć pojazdów na gąsienicach lub płozach.
Płyty zabezpieczone są od przesunięcia w kierunku do szyn za pomocą klocków z sosnowego drewna impregnowanego wciśniętych między płytę i szynę. Płyty międzyszynowe posiadają w planie na końcach ścięcie krawędzi pod kątem 30° na długości 30 cm (segregator aktów prawnych).

Płyty tego rodzaju należy układać wyłącznie na podkładach betonowych przy osiowym ich rozstawie 54 cm (1840 szt. na 1 km).
Podkłady te pod samym przejazdem i na 5-^-6 m w obie strony od jego bocznych krawędzi powinny być szczególnie starannie podbite. Płyty opierają się na podkładach poprzez twardoplastyczną warstwę zaprawy cementowo- -piaskowej 1 :3, oddzieloną od podkładu i płyty pojedynczą warstwą papy (promocja 3 w 1).

Śruby łączące szynę z podkładem są osłonięte kapturem z blachy, zasypane drobnym grysem i zalane asfaltem. Płyta zewnętrzna na połączeniu z nawierzchnią drogi oraz płyty na międzytorzu w punkcie zetknięcia się ze sobą lub z brukiem w przypadku szerokości międzytorza większej od 3,50 m wsparte są na fundamentach betonowych z bloków prefabrykowanych o wymiarach 20x40x106 cm.

Najnowsze wpisy

31.03.2025
Konstrukcja ściany zdjęcie nr 4
Co to jest deskowanie i jakie są jego rodzaje?

Deskowanie inaczej szalowanie, to tymczasowa konstrukcja stosowana w budownictwie, która służy do nadawania kształtu mieszance betonowej podczas jej wylewania oraz…

21.03.2025
Konstrukcja ściany zdjęcie nr 5
Co to jest instalacja wodociągowa?

Instalacja wodociągowa to system rur, armatury i urządzeń służących do doprowadzania wody do budynków oraz jej rozprowadzania do poszczególnych punktów…

Konstrukcja ściany zdjęcie nr 8 Konstrukcja ściany zdjęcie nr 9 Konstrukcja ściany zdjęcie nr 10
Konstrukcja ściany zdjęcie nr 11
Konstrukcja ściany zdjęcie nr 12 Konstrukcja ściany zdjęcie nr 13 Konstrukcja ściany zdjęcie nr 14
Konstrukcja ściany zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Konstrukcja ściany zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Konstrukcja ściany zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami