Blog

Konstrukcja ścian kolankowych zdjęcie nr 2
20.05.2020

Obciążenia przy pominięciu wpływów dynamicznych

W artykule znajdziesz:

Obciążenia przy pominięciu wpływów dynamicznych

Konstrukcja ścian kolankowych zdjęcie nr 3
Obciążenia przy pominięciu wpływów dynamicznych

Ze względu na zmianę warunków ekonomicznych kraju w początku 1958 roku postanowiono zmienić założenie komunikacyjne ograniczając skrajnię ruchu na moście do 3 pasm ruchu samochodowego w każdym kierunku, usuwając pierwotnie przewidywany tor kolejowy i ograniczając skrajnie żeglowne do wymiarów 45 X 235 m pod pięcioma przęsłami (program uprawnienia budowlane na komputer).

Po konkursie w czasie opracowywania projektu przez zespół wykonawczy przedsiębiorstw włoskich i niemieckich stwierdzono nieścisłości w pierwotnej koncepcji i konieczność jej zmiany. Projekt mostu jest oparty na normach włosach i Stanów Zjednoczonych, zakłada parcie wiatru o wielkości 250 kG/m2 na most nie obciążony oraz 150 kG/m2 na most obciążony, siłę hamowania równą obciążenia przy pominięciu wpływów dynamicznych, różnice temperatur w płycie górnej i dolnej pomostu o amplitudzie 10°C, nagrzanie cięgien o 20°C, skurcz betonu równoważny 18°C (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

Układ mostu. Most liczy 135 przęseł o trzech grupach rozpiętości, jednym przęśle 22,60 m, dwudziestu przęseł po 36.60 m jednej strony mostu, siedemdziesięciu siedmiu przęseł 46,60 m rozpiętości z jednej strony i dwóch tej samej rozpiętości położonych za poprzednimi ku środkowi mostu, po jednym przęśle o rozpiętości 65,80 m z każdej strony, dwudziestu sześciu przęsłach rozpiętości po 85,00 m, z których piętnaście jest położonych z jednej strony, a jedenaście z drugiej strony, dwóch przęsłach po 160 m z każdej strony oraz pięciu przęsłach środkowych o rozpiętości po 235,00 m. Długość mostu wynosi 8272,60 m  (uprawnienia budowlane).

Wiadukt Maracaibo mając długość 8678,60 m jest drugim z rzędu najdłuższym wiaduktem świata po wiadukcie Pontchartraint w Luizjanie o długości 38 kilometrów zbudowanym w 1957 roku i wyprzedza pod tym względem most San Francisco-Oakland o długości 7 km zbudowany w 1935 roku.

Jezdnia wiaduktu

Ze względu na tak wielką długość koszt budowy mógł być zmniejszony przez zastosowanie prefabrykacji i przez ograniczenie rodzajów elementów prefabrykowanych (program egzamin ustny). Dlatego projekt oparto na 4 różnych rozpiętościach: 36.60 m; 46,60 m; 85,00 m; 235,00 m. z których dwie pierwsze zostały powtórzone w przęsłach o długości 85,00; 235,00 oraz 65,00 i 160,00 m jako belki zawieszone na wspornikach. Wybór tych rozpiętości zależał od wielu warunków miejscowych. Przęsła o rozpiętości 46,60 m pokrywają prawie połowę długości wiaduktu. Poza rozpiętościami podstawowymi w wiaduktach występują 2 rodzaje przęseł przejściowych o rozpiętościach 65,80 i 160,00 m oraz jedno przęsło o rozpiętości 22,60 m.

Przęsła o rozpiętości 65.80 m stanowią przejście od przęseł 46,60 m do przęseł 85,00 m (opinie o programie). Przęsła rozpiętości 160,00 m są przęsłami przejściowymi między rozpiętościami 85,00 - 235,00 m.
Prawie na całej długości wiaduktu pomost leży na 4 belkach głównych dwuteowych. Jedynie przęsła o rozpiętości 235,00 mają belki o przekroju skrzynkowym.
Jezdnia wiaduktu biegnie w spadkach. Najniżej położone są przęsła małych rozpiętości. Najwyżej - przęsła wielkiej rozpiętości, pod którymi zachowano skrajnię żeglowną.

Przęsła o rozpiętości 46,00 i 36,60 m. Filary tych przęseł mają różną wysokość, każdy z nich składa się z 4 słupów z betonu uzbrojonego, betonowanych na miejscu, grubości 60 cm i szerokości zmiennej od l,60-i-3,50 m, związanych w wierzchołku poprzecznicą stanowiącą ławę dla oparcia belek głównych. Przęsła o rozpiętości 85,00 m (segregator aktów prawnych). Przęsła o rozpiętości 85 m między osiami filarów składają się z belek dwuwspomikowych opartych na rozwidleniach filarów dających punkty podparcia odległe o 20 m wzdłuż mostu i wsporniki po 9,525 m.

Ta część konstrukcji była zabetonowana na miejscu. Składają się one z podpory i dwóch wsporników betonowanych na miejscu, o długości pomostu 39,00 m między osiami łożysk na wspornikach oraz -z przęsła prefabrykowanego, rozpiętości 46,00 m zawieszonego między nimi (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

21.11.2024
Konstrukcja ścian kolankowych zdjęcie nr 4
Na czym polega geodezyjne wyznaczenie granic działki?

Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…

20.11.2024
Konstrukcja ścian kolankowych zdjęcie nr 5
Co to są obiekty małej architektury?

Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…

Konstrukcja ścian kolankowych zdjęcie nr 8 Konstrukcja ścian kolankowych zdjęcie nr 9 Konstrukcja ścian kolankowych zdjęcie nr 10
Konstrukcja ścian kolankowych zdjęcie nr 11
Konstrukcja ścian kolankowych zdjęcie nr 12 Konstrukcja ścian kolankowych zdjęcie nr 13 Konstrukcja ścian kolankowych zdjęcie nr 14
Konstrukcja ścian kolankowych zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Konstrukcja ścian kolankowych zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Konstrukcja ścian kolankowych zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami