Blog

Granica plastyczności stali zdjęcie nr 2
28.09.2021

Okres fali

W artykule znajdziesz:

Okres fali

Granica plastyczności stali zdjęcie nr 3
Okres fali

Okres fali T największej dopuszczalnej w czasie transportu i stawiania skrzyń nie pokrywał się z okresem kołysań własnych skrzyni Ts, gdyż wówczas może zajść rezonans i znaczny wzrost amplitudy kołysań skrzyni, nawet przy względnie spokojnym morzu. Dla uzyskania większej pewności powinien być spełniony warunek (program uprawnienia budowlane na komputer).
Jeżeli skrzynia ma być transportowana morzem na większą odległość, to trudno wtedy wykluczyć możliwość występowania w czasie tego transportu większych fal, nawet jeżeli na podstawie prognozy hydrologiczno-meteorologicznej fala taka nie jest na czas transportu przewidywana.

Należy w takich wypadkach skrzynię odpowiednio dostosować do transportu, zakładając na wyloty komór odpowiednio mocne pokrywy, które uniemożliwią wdarcie się wody do wnętrza oraz sprawdzić zakres stateczności tak zabezpieczonej skrzyni za pomocą krzywej ramion Reeda (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
W warunkach bałtyckich skrzynia transportowana morzem powinna mieć zapewnioną stateczność jeszcze przy przechyłach dochodzących do 30°.
Dla zwiększenia bezpieczeństwa skrzyni w czasie holowania na fali, powinna być ona tak holowana, aby linie grzbietowe fal nie były równoległe do jej dłuższego boku.

Pod wpływem siły przenoszonej na skrzynię przez linę holowniczą skrzynia się przechyla, ponieważ działa na nią moment wychylający. Wartość tego momentu nietrudno określić, mnożąc siłę w linie holowniczej H przez ramię jej, mierzone, jak już wspomniano uprzednio, do punktu zaczepienia oporu wody W (uprawnienia budowlane).
Na wodzie stojącej ruch skrzyni może wystąpić w okresie spokoju (bez fali i wiatru) przy najmniejszej nawet wartości siły H. W pierwszej chwili siła ta potrzebna jest jedynie na pokonanie bezwładności skrzyni, potem zaś w miarę wzrostu prędkości holowania (program egzamin ustny).

Moment wychylający

Z chwilą, gdy skrzynia osiągnie swą maksymalną prędkość i dalszy jej ruch stanie się jednostajny, siła H będzie równoważona jedynie oporem wody W. Wtedy to w przybliżeniu, średnio H = W.
W tych warunkach przechył wywołuje moment wychylający M,, = We (opinie o programie). Punkt zaczepienia oporu wody W przyjmuje się w środku ciężkości przekroju zanurzonego.
Siła ta może być przyłożona do skrzyni pod różnym kątem i w różnych punktach. W obliczeniu należy przyjmować jej różne położenia możliwe w czasie holowania skrzyni i w razie potrzeby sprawdzać zarówno stateczność poprzeczną, jak i wzdłużną skrzyni. Mimo bowiem, że w zasadzie każda skrzynia holowana jest z reguły w kierunku osi wzdłużnej lub przekątnej, zdarza się jednak przy zakrętach, że lina holownicza działa czasem nawet pod kątem prostym do tej osi.

Obliczenie skrzyni jest bardzo proste, jeżeli ma się już wykreśloną krzywą Reeda, zarówno z uwagi na stateczność poprzeczną, jak i wzdłużną. Po obliczeniu momentu wychylającego Mh dzielimy go przez Q, otrzymując tym samym ramię wychylające (segregator aktów prawnych). Z krzywej Reeda odszukujemy wartość przechyłu odpowiadającą takiemu samemu ramieniu prostującemu. Jeżeli obawiamy się, że działanie siły holowniczej może być w pewnych warunkach dynamiczne (szarpnięcie), wówczas przyjmujemy, że należy się liczyć z dwa razy większym przechyłem niż wyznaczony z krzywej Reeda. Znając spodziewany przechył, należy stwierdzić, czy skrzynia przechył taki wytrzyma bez niebezpieczeństwa zanurzenia górnej krawędzi jednej ze ścian i bez zaczerpnięcia wody.

Jeżeli warunek ten nie jest spełniony, wówczas należy na wyloty komór założyć szczelne deskowanie na odpowiednią wysokość.
Moment wychylający jest tym mniejszy, im niżej zaczepia lina holownicza (promocja 3 w 1). Dlatego też przy dalszych transportach wskazane jest zaczepiać linę na poziomie wody, ewentualnie przez opasanie nią skrzyni.

Holowanie należy zaczynać od najmniejszej prędkości, powiększając ją stopniowo w miarę holowania, aż do osiągnięcia pewnej stałej prędkości holowania. Przyłożenie do skrzyni od razu dużej siły powoduje gwałtowne szarpnięcia, które są przyczyną dużych przechyłów i naprężeń.

Najnowsze wpisy

21.11.2024
Granica plastyczności stali zdjęcie nr 4
Na czym polega geodezyjne wyznaczenie granic działki?

Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…

20.11.2024
Granica plastyczności stali zdjęcie nr 5
Co to są obiekty małej architektury?

Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…

Granica plastyczności stali zdjęcie nr 8 Granica plastyczności stali zdjęcie nr 9 Granica plastyczności stali zdjęcie nr 10
Granica plastyczności stali zdjęcie nr 11
Granica plastyczności stali zdjęcie nr 12 Granica plastyczności stali zdjęcie nr 13 Granica plastyczności stali zdjęcie nr 14
Granica plastyczności stali zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Granica plastyczności stali zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Granica plastyczności stali zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami