Blog

Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 10
30.05.2018

Opis danych projektowych budynku - przykład

W artykule znajdziesz:

Opis danych projektowych budynku - przykład


Przykładowy opis danych ogólnych budynku
Przykładowy opis danych ogólnych budynku

Dane ogólne obiektu budowlanego:

 

 

Reklama: Portal www.uprawnienia-budowlane.pl posiada w swojej program do nauki na uprawnienia budowlane. Program TESTY UPRAWNIENIA BUDOWLANE 2017 dostępny jest w dwóch wersjach: na komputer oraz na telefon. Bieżące wiadomości odnośnie uprawnień budowlanych można znaleźć w zakładce Aktualności. W celu poznania opinii innych użytkowników korzystających z naszego oprogramowania należy kliknąć na zakładkę Opinie. W naszej ofercie posiadamy również nowość program do nauki na egzamin pisemny - sprawdź.

 

Przedmiotem opracowania jest projekt budowy trybun stadionu żużlowego wraz z niezbędna infrastrukturą techniczną przyłączami oraz zjazdem na drogę publiczną w Zielonej Górze, ul. Wrocławska 69 (nr dz. 34, 1, 33, 107, 623, 624, 625, 626 obręb 34 oraz 208/1, 208/2 obreb 35 w Zielonej Górze). Dostęp do obiektu z drogi publicznej poprzez istniejący wjazd od strony ul. Wrocławskiej.
Inwestor: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, ul. Urszuli 14, 65-147 Zielona Góra


Opis sytuacji – terenu – stan istniejący:
Działka stadionu żużlowego położona jest bezpośrednio przy ulicy Wrocławskiej –
jako głównej drogi wlotowej do Zielonej Góry w kierunku Wrocławia. Po przeciwnej stronie północnej to tereny zielone – las oraz cmentarz. Od południa wsród zieleni wysokiej znajduje się parking dla samochodów osobowych, który będzie wykorzystany do obsługi stadionu, a od strony zachodniej to większy obszar zieleni wysokiej. Główny istniejący wjazd na stadion prowadzi z ulicy Wrocławskiej. Bezpośrednio do części technicznej zlokalizwany jest istniejący drugi wjazd, przy którym znajduje się obiekt garaży technicznych i w tej częsci działa już zmodernizowany budynek biurowo socjalny zaplecza stadionu i dla zawodników. W tym budynku na parterze znajdują się szatnie dla zawodników jak również pomieszczenie pomocy medycznej.


W związku z wprowadzoną zmianą obwodnicy południowej na południe od działki stadionu jak tez po stronie zachodniej w najbliższym czasie nie bedą realizowane inwestycje drogowe - komunikacyjne. Dlatego też wszystkie rozwiązania winny uwzględniac obecne powiązania komunikacyjne stadionu z drogami publicznymi. Wejście główne dla kibiców jest od strony północnej – od ul. Wrocławskiej poprzez tereny zielone. W tym miejscu sa nowe kasy i jest usytuowanych kilka wejść i wyjść awaryjnych dla kibiców i szerokim na 25 -27 m zejściem ze schodami terenowymi można dojść do przejścia na górze trybun i dostać się do poszczególnych sektorów. W narożniku zachodnim dwie bramy zapewniające możliwosc dojazdu kołowego na teren zielony stadionu.


Stadion posiada w znacznej jeszcze częsci trybuny ziemne z ławkami drewnianymi na żelbetowych słupkach. Część trybun od strony zachodniej – wejścia głównego jest przebudowana z zamontowanymi nowymi siedziskami z tworzywa. Wymagają one przebudowy i remontu – są niezgodne z warunkami bezpieczeństwa na stadionie. Wieża sędziowska – budynek po przeciwnej stronie stadionu w stosunku do głównego wjazdu i wyjazdu zawodników z boksów technicznych - usytuowana jest centralnie. Tutaj na torze jest stanowisko startowe z miejscami na słupki startowe. Wieża jest w złym stanie technicznym i też nie spełnia obecnych wymagań dla przeprowadzania zawodów krajowych i miedzynarodowych. Od strony wschodniej z parkingu technicznego jest wjazd na płytę stadionu i na tor żużlowy. Brak możliwości prawidłowego magazynowania sprzętu do obsługi toru. Główne budynki administracyjno socjalne i techniczne zaplecze dla zawodników ostatnio przebudowano i zmodernizowano sa przy głównym wjeździe na stadion.


Od strony północno – zachodniej zlikwidowano tak zwany mały tor – nieużytkowany na korzyść poprawy przejść poza trybunami dla osób niepełnosprawnych. Obok na wydzielonej działce 33 znajduje się budynek dwukondygnacyjny ze stromym dachem. W tym rejonie na ulicy Wrocławskiej jest przystanek autobusowy – główne powiązanie stadionu z komunikacją masową. Na działce stadionu w oddaleniu od korony trybun znajdują się dwa obiekty sanitarne - ubikacje obecnie częściowo skanalizowane i jedna z nich już nie działająca. W tym zakresie stadion wymaga natychmiastowej modernizacji a ustawione przenośne samodzielne wc nie spełniają wymaganych warunków użytkowania stadionu. Obydwa obiekty wc są włączone do sieci miejskiej. Tor żużlowy wyposażony jest w bandę oraz kanalizację deszczową biegnąca obwodowo od strony wewnętrznej w murawie stadionu i kanalizacji deszczowej zewnętrznej pomiędzy banda a trybunami. Wyprowadzona jest ona poza trybuny ziemne i od strony wschodniej następuje zrzut do rowu. Do wieży sędziowskiej od ulicy Wrocławskiej i budynków administracyjno – technicznych doprowadzono przyłącza wody, telefoniczne i kable elektryczne. Sieć wody jest też rozprowadzona przy torze po murawie stadionu dla potrzeb polewania toru żużlowego.


Stadion nie posiada właściwych rozwiązań dla osób niepełnosprawnych z dysfunkcją ruchu – osób na wózkach. Brak zadaszonych trybun, zgodnie z dzisiejszymi przepisami i wymogami FIM i PZM stadion żużlowy w Zielonej Górze nie spełnia wszystkich wymogów licencyjnych dla tego typu stadionów. Podobnie przebudowie wymagają stanowiska techniczne dla zawodników tak zwany park maszyn aby dostosować do obecnych wymagań.


Opis obiektów – modernizacja, przebudowa, rozbudowa:
Trybuny - Obecnie znajduje się około 8300 – 8700 miejsc siedzących na trybunach z tego zmodernizowano sektory północno – zachodnie i rejon budynku biurowo – socjalnego. Pozostałe trybuny muszą być przebudowane zmodernizowane pod kątem poprawienia komfortu ale przede wszystkim pojemności i bezpieczeństwa stadionu. Rozbudowanie widowni południowej, widowni związanej z rejonem wieży sędziowskiej daje wielkość stadionu dla 16 671 widzów w tym siedzących dla 16 291 siedzących. W tym zespół pod wieża dla osób niepełnosprawnych jak też platformy dla widzów stojących bezpośrednio z boku wieży. Do wyliczenia przyjęto też górny poziom za ostatnim rzędem przeznaczony dla widza stojącego w 1 rzędzie.


Południowe trybuny przebudowane sa w pewnej częsci zadaszone – 9 górnych rzedów jest zadaszona co daje około 20 % miejsc zadaszonych to jest dla 4400 widzów. 11 rzedów jest realizowanych na ściankach żelbetowych. Pozostałe aż do 25 to jest 14 rzedów jest na konstrukcji żelbetowej prefabrykowanej – dźwigary pochylone oparte na słupach i ścianach żelbetowych. Rozstaw ścian wsporczych wynosi ok. 5,0 m do 7,5 m (promieniście). Ta wielkość pozwoliła na sprefabrykowanie stopnic widowni też jako prefabrykowanych.

 

Na zakończeniu trybun zadaszenie 9 rzędów – konstrukcja nośną stanowią dźwigary z drewna klejonego przykryta blacha lakierowana trapezowa. Wejścia kasy, ogrodzenie – przeniesienie istniejącego z utworzeniem dwóch dodatkowych placów wejściowych wyposażonych w kasy i bramki wejściowe monitorowane jak też bramy ewakuacyjne. Wejścia wyposażone w bramki kołowrotowe oraz bramki dla osób niepełnosprawnych. Sanitariaty – nowe dostosowane do ilości widzów pod trybunami i w wieży sedziowskiej. Obiekt należy wyposażyć w tablicę informacyjną zawodów – jedna nowa tablica diodowa LED wg standardów obowiazujących na stadionach. W projekcie przyjęto tablice o wielkości 35m2. Lokalizowana jest one przed słupami oświetleniowymi zapewniając równorzedność ich oglądania przez kibiców. Część pod trybunami to sanitariaty, kioski z mała gastronomia, garaże, pomieszczenia techniczne.

 

Najnowsze wpisy

15.07.2024
Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 11
Specjalność wyburzeniowa - uprawnienia budowlane

Pozwolenie na rozbiórkę jest rodzajem pozwolenia, które daje prawo do wykonywania prac związanych z rozbiórką budynków. W Polsce, aby uzyskać…

15.07.2024
Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 12
Konstruktor uprawnienia budowlane

W dziedzinie budownictwa kluczową rolę odgrywa projektant konstrukcji, który odpowiada za projektowanie budynków z uwzględnieniem ich wytrzymałości, stabilności i bezpieczeństwa.…

Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 15 Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 16 Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 17
Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 18
Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 19 Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 20 Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 21
Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 22

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 23

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 24

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 31 Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 32 Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 33
Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 34
Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 35 Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 36 Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 37
Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 38

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 39

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Most żelbetowy niesprężony zdjęcie nr 40

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami