Blog

Metoda pomiaru siły dynamometrem zdjęcie nr 2
13.05.2020

Położenie mostu

W artykule znajdziesz:

Położenie mostu

Metoda pomiaru siły dynamometrem zdjęcie nr 3
Położenie mostu

Most w Abidjan zbudowany w latach 1954-1957 łączy stolicę Wybrzeża Kości Słoniowej Abidjan z wyspą Mały Bassam stanowiącą rejon przemysłowy wnętrza kraju. W roku 1931 oddano w tym miejscu do użytku most pontonowy (program uprawnienia budowlane na komputer). W tym czasie uważano za rzecz niemożliwą budowę mostu na podporach stałych ze względu na głębokość namułów na dnie zatoki. Stalowe przęsła dawnego mostu były ustawione na 12 pontonach o długości 33,0 m, ułożonych wzdłuż rzeki oraz na 2 pontonach o długości 30,0 m ustawionych w poprzek rzeki.

Most miał 361 m długości, niósł drogę o szerokości 8,50 m oraz 2 chodniki o szerokości po 1,50 m. W jezdnię był wbudowany tor kolei wąskotorowej o rozstawie szyn 1,00 m. Jedno z przęseł mostu było podnoszone dla umożliwienia żeglugi (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Ułożenie ruchu kołowego i kolejowego na poziomie wybrzeży ułatwiało rozwiązanie dojazdów, ale powodowało równocześnie wiele kolizyj ruchu. Most nie odpowiadał potrzebom ruchu, który się rozwinął po drugiej wojnie światowej.
W roku 1950 ogłoszono konkurs, w wyniku którego po trzech latach wybrano do dalszych opracowań dwa rozwiązania przedstawione przez przedsiębiorstwo Boussiron. Założenia budowy nowego mostu wymagały całkowitego oddzielenia ruchu kolejowego, samochodowego, rowerowego i pieszego.

Żądanie to zostało spełnione w rozwiązaniu dwupoziomowym, w którym dołem biegły tory kolejowe, a górą o 5,30 m wyżej ruch kołowy, pieszy i rowerowy (uprawnienia budowlane).
Ogólne cechy mostu. Most jest dwupoziomowy, długość jego wynosi 372,00 m. Ruch z obu brzegów jest doprowadzony bezkolizyjnie po ślimakach i wiaduktach ułożonych w różnych poziomach. Ogólna długość dróg doprowadzających ruch na most wynosi około 1200 m, a długość wiaduktów na każdym brzegu wynosi po 89 m.

Szerokość jezdni przeznaczonej na pojazdy kierowane wynosi 14,00 m. Ścieżki dla rowerzystów i pieszych mają szerokość po 4,00 m. W dolnym poziomie mostu wewnątrz belek skrzynkowych biegną dwa tory o szerokości 1.00 m. Między belkami ułożona jest ścieżka szerokości 4,40 m na kable i przewody (program egzamin ustny).

Filary mostu

Filary mostu są ustawione na palach z rur sprężonych, średnicy wewnętrznej 1,50 m. Cztery z tych pali pod każdą podporą są ustawione pionowo, a cztery - pochyło.
Wszystkie części mostu: belki skrzynkowe, pomosty i ogniwa pali były prefabrykowane na jednym z brzegów i spławiane na miejsce ich ustawienia.
W budowie zastosowano sprężanie dla ułatwienia połączeń i uniknięcia rys.
Do większości prefabrykatów użyto betonu na cemencie hutniczo-pucolanowym dla zabezpieczenia konstrukcji od działania kwasów humusowych zawartych w namułach zalegających na dnie, soli morskich niesionych przez powietrze i gazów zawartych w dymie parowozów przejeżdżających wewnątrz belek przęseł (opinie o programie).

Było to pierwsze zastosowanie tego gatunku cementu do budowy przęseł.
Filary. Zanim wybrano sposób fundamentowania, rozpatrzono możliwość zastosowania różnych rodzajów pali wierconych i studni. Pale o średnicach od 40 do 60 cm nie dawały pewności zabezpieczenia podpór od działania sił poziomych pochodzących od parcia wiatru i hamowania, gdyż błoto zalegające na 25 m głębokości nie daje dostatecznego odporu na poziome przesunięcia pali. Studnie wiercone metodami klasycznymi mogłyby być doprowadzone do głębokości 30 m ze względu na małą zwartość namułów. Ale ten sposób fundamentowania wydawał się ryzykowny dlatego, że mogła zajść potrzeba głębszego założenia fundamentów.
Z tych względów wydawało się, że najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie zespołów kesonów i studni (segregator aktów prawnych).

Keson mógłby przenieść siły poziome na namuly i mógłby być oparty na warstwach dostatecznie wytrzymałych w razie napotkania ich na głębokości nie przekraczającej 30 m. W warstwach zwartych piasków i żwirów zalegających pod namułem zagłębianie kesonów byłoby trudne i z tego względu słuszniej byłoby zastosować w nich studnie wiercone czy też pale dużej średnicy.

Ciśnienie poziome warstw zwartych zabezpieczałoby je od wyboczenia. o ile ich średnica nie byłaby mniejsza od 0,90 m. Słupy mogłyby być wykonane za pomocą sprzętu Bcnoto - w rurach wiertniczych wyciąganych. Poza tym na tej głębokości słupy nie podlegałyby szkodliwemu działaniu gnijących namułów roślinnych (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

21.11.2024
Metoda pomiaru siły dynamometrem zdjęcie nr 4
Na czym polega geodezyjne wyznaczenie granic działki?

Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…

20.11.2024
Metoda pomiaru siły dynamometrem zdjęcie nr 5
Co to są obiekty małej architektury?

Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…

Metoda pomiaru siły dynamometrem zdjęcie nr 8 Metoda pomiaru siły dynamometrem zdjęcie nr 9 Metoda pomiaru siły dynamometrem zdjęcie nr 10
Metoda pomiaru siły dynamometrem zdjęcie nr 11
Metoda pomiaru siły dynamometrem zdjęcie nr 12 Metoda pomiaru siły dynamometrem zdjęcie nr 13 Metoda pomiaru siły dynamometrem zdjęcie nr 14
Metoda pomiaru siły dynamometrem zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Metoda pomiaru siły dynamometrem zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Metoda pomiaru siły dynamometrem zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami