Blog

Transport paliw gazowych zdjęcie nr 2
28.07.2020

Praca dźwignika

W artykule znajdziesz:

Praca dźwignika

Transport paliw gazowych zdjęcie nr 3
Praca dźwignika

Praca dźwignika trwa do momentu podniesienia się nakrętki na całą wysokość śruby. Do następnych czynności należy wykręcenie śruby do góry przy stojącej w miejscu nakrętce oraz podniesienie zacisku do spodu wykręcanej śruby i następnie powtórne jego zamocowanie do pręta (program uprawnienia budowlane na komputer).
Czynność tę wykonuje się wtedy, gdy sąsiednie dźwigniki śrubowe są napięte.

Należy zwrócić uwagę na to, że wszystkie prawoskrętne dźwigniki śrubowe, wzorowane na typach zachodnich jak również i wschodnich, wywołały jednostronne skręcanie ram deskowań i rusztowań, co powodowało zniekształcenie budowli (np. o układzie prostokątnym w układ równoległoboku ukośnego). Krawędzie naroży odchylały się od podstawy niekiedy do 20 cm na wysokości budowli równej około 20 m. Zastosowanie dźwigników śrubowych na przemian lewo- i prawoskrętnych wyeliminowało to zjawisko (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Dźwigniki śrubowe wymagają znacznej ilości obsługi, np. na budowie silosów zbożowych przy zastosowaniu 216 dźwigników zatrudnienie na zmianę roboczą wynosiło ok. 60 robotników, a przy pracy na trzy zmiany na dobę - ok. 180 robotników.

Pociąga to za sobą potrzebę budowy dodatkowych hoteli, kuchni itp., co dezorganizuje pracę przedsiębiorstwa wykonawczego, zwłaszcza że zatrudnienie obsługi dźwigników trwa na budowie ok. 2-P3 tygodni. Z tych względów stosowanie tego typu dźwigników powinno być u nas jak najszybciej zaniechane.
Dźwigniki hydrauliczne. Stosowane u nas dźwigniki hydrauliczne typu ChDJK-4 składają się z trzech zasadniczych podzespołów, a mianowicie: cylindra zewnętrznego, tłoka i głównej sprężyny. Cylinder zewnętrzny jest przedzielony przeponą i w górnej części posiada część głowicową, zaś pod przeponą komorę, w którą wsunięty jest tłok. Tłok opiera się na głównej sprężynie, która z kolei opiera się na dnie cylindra. Tłok w górnej swej części posiada uszczelkę (manszet). W dolnej części tłoka jak również w głowicy w wyrobionych stożkowo wnękach ustawione są trójdzielne względnie sześciodzielne szczęki (uprawnienia budowlane).

Całość zespołu deskowań ślizgowych

W osi pionowej całego podnośnika znajduje się otwór dla przesunięcia pręta niosącego (program egzamin ustny). Pręt ten chwytany jest przez szczęki w głowicy i przez szczęki w tłoku. Gdy do komory dźwignika między przeponę cylindra i tłok doprowadzony zostaje płyn, np. hydrol, olej następuje nieznaczne przesunięcie tłoka w dół, powodując zaciśnięcie jego szczęk na utwierdzonym w ścianie pręcie niosącym i jednoczesne zatrzymanie tłoka. Następnie zwiększone ciśnienie w komorze powodowane przez napływający płyn wywiera nacisk na przeponę, podnosząc ją do góry razem z całością cylindra.

Podnoszenie się cylindra trwa do chwili, kiedy jego dno oprze się o dno zawieszonego na pręcie tłoka (opinie o programie). W tym czasie następuje jednoczesne napięcie głównej sprężyny. Z chwilą zwolnienia ciśnienia następuje opadnięcie cylindra pod wpływem przymocowanego do niego ciężaru rusztowań, powodujące natychmiastowe zawiśnięcie cylindra na pręcie niosącym za pośrednictwem szczęk w głowicy. Uprzednio napięta główna sprężyna podnosi wtedy tłok do góry, wypychając z komory ciecz. Skok dźwignika może być regulowany. Praktycznie skok dźwignika wynosi 25 mm.
Całość zespołu deskowań ślizgowych i rusztowań podnoszona jest jednocześnie przez szereg dźwigników połączonych między sobą siecią instalacji ciśnieniowej. Cała sieć instalacji zbiega się w centralnym węźle sterowniczym (segregator aktów prawnych).

Węzeł sterowniczy składa się z:

a) pompy poruszanej silnikiem elektrycznym,

b) wyłącznika ciśnieniowego,

c) manometru na 150 at n,

d) rozdzielacza,

e) zbiornika na ciecz,

f) niezbędnego drobnego sprzętu, jak kurki spustowe, filtry, przelewy itp.

Ciśnienie robocze w sieci wynosi 50 at n, zaś ciśnienie nominalne 75 at n. Instalacja powinna być projektowana na ciśnienie 100 at n (promocja 3 w 1). Przy silniku elektrycznym należy przewidzieć awaryjny silnik spalinowy. Szczególnie ma to znaczenie przy wykonywaniu ścian żelbetowych, gdyż deskowanie nie może być zatrzymane ze względu na możliwość przywarcia doń betonu.

Najnowsze wpisy

13.11.2025
Transport paliw gazowych zdjęcie nr 4
Jakie będą budynki przyszłości – drukowane, modułowe, zeroemisyjne

Budynki przyszłości coraz mniej przypominają tradycyjne konstrukcje, które znamy z naszych miast i osiedli. Rozwój technologii, presja klimatyczna, rosnące koszty…

13.11.2025
Transport paliw gazowych zdjęcie nr 5
Zalety prefabrykacji w budownictwie – dlaczego technologia prefabrykowana zmienia współczesne budownictwo

Prefabrykacja w budownictwie od kilku lat przeżywa intensywny rozwój, stając się jednym z kluczowych kierunków modernizacji sektora konstrukcyjnego (segregator na…

Transport paliw gazowych zdjęcie nr 8 Transport paliw gazowych zdjęcie nr 9 Transport paliw gazowych zdjęcie nr 10
Transport paliw gazowych zdjęcie nr 11
Transport paliw gazowych zdjęcie nr 12 Transport paliw gazowych zdjęcie nr 13 Transport paliw gazowych zdjęcie nr 14
Transport paliw gazowych zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Transport paliw gazowych zdjęcie nr 16

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Transport paliw gazowych zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami