Blog

Odwodnienie gipsu zdjęcie nr 2
15.02.2022

Produkcja dalszych wersji

W artykule znajdziesz:

Odwodnienie gipsu zdjęcie nr 3
Produkcja dalszych wersji

Wskazuje to jak ważnym elementem mechanizacji robót montażowych jest ustalenie właściwego typoszeregu żurawi oraz dostosowanie ich parametrów technicznych do realizowanych obiektów. Żurawie wieżowe ujęte w typoszeregu będą obsługiwać budownictwo przemysłowe wielokondygnacyjne realizowane wg ujednoliconego systemu JSB-W (program uprawnienia budowlane na komputer).

Żurawie wieżowe stosowane są również przy wznoszeniu obiektów użyteczności publicznej i ten kierunek będzie zachowany. Budownictwo niskie do dwóch kondygnacji (jednorodzinne, rolnicze i pawilonowe) montowane jest żurawiami jezdniowymi. W tym zakresie powinna nastąpić zasadnicza zmiana, gdyż montaż tych obiektów powinien odbywać się lekkimi żurawiami wieżowymi szybkomontowalnymi (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

W Polsce produkuje się następujące typy żurawi wieżowych żuraw 744CS (zgodnie z umową dwustronną ZREMB-Potain) produkowany w czterech wersjach: jezdnej niskiej i wysokiej, przyściennej oraz stropowej. Najpopularniejsza jest wersji przyścienna (wysokość do 86 m) oraz torowa jezdna o niskiej wieży 44 m. Produkcja dalszych wersji: żurawia torowego o wysokiej wieży do 56 m oraz stropowego może nastąpić na zamówienie. Żuraw ten ma dobre parametry ruchowe, ale ze względu na konieczność importu wszystkich mechanizmów realizowana będzie jego mutacja na częściach polskich o symbolu ŻBS-110 (uprawnienia budowlane). Żurawie tego typu charakteryzują się stałą wieżą z wysięgnikiem wodzakowym. Parametry techniczne żurawi ŻBS-110 będą podobne do typu 744CS;żuraw ŻB-75/100 najpopularniejszy w naszym budownictwie cieszy się dobrą opinią, ale ma przestarzałe rozwiązanie i wymaga zasadniczej modernizacji. Produkcja jego będzie zaniechana na rzecz żurawia ŻB-120 w wersji niskiej i wysokiej (program egzamin ustny).

Żuraw wieżowy

Żuraw wieżowy Mostostal 120 produkowany w krótkich seriach, zasadniczo dla budownictwa przemysłowego, stosowany jest również w budownictwie mieszkaniowym zwłaszcza przy wyższych budynkach, których montaż nie może być realizowany żurawiem ŻB-75/100 (opinie o programie). Obecnie produkowany typoszereg żurawi wieżowych i przyszłe zmodernizowane żurawie w pełni odpowiadają wszystkim parametrom technicznym systemów konstrukcyjno-montażowych, które będą realizowane w Polsce do 1985 r. i w latach następnych. Żurawie te wykazują pełną przydatność dla budownictwa mieszkaniowego wielorodzinnego, użyteczności publicznej oraz przemysłowego wielokondygnacyjnego.

 Podstawową zaletą żurawi jezdniowych jest łatwość ich przemieszczania na budowie, jak również przekazywanie ich z jednej budowy na drugą. Żurawie te mogą przemieszczać się po terenach nadających się do jazdy ciężkimi samochodami, a czas przystosowania ich do pracy na stanowisku roboczym jest stosunkowo krótki (segregator aktów prawnych).

Żurawie jezdniowe mają wysięgnik bezpośrednio związany z obrotową podstawą, bez wieży pośredniej, co znacznie obniża ich walory eksploatacyjne (rys. 5-5). Moment powstający podczas montażu elementu pokazanego na rysunku jest ponad 1,5 raza większy przy montażu żurawiem bez wieży niż żurawiem z wieżą. Zależnie od wysokości budynku różnice te będą zmienne, ale zawsze na niekorzyść żurawi jezdniowych. Inną wadą żurawi jezdniowych bez wieży jest brak możliwości umieszczenia wodzaka, co znacznie obniża jego operatywność w pracach montażowych, a nawet eliminuje niektóre czynności, np. niemożliwe jest wyjmowanie deskowań stolikowych.

Wszystkie żurawie jezdniowe mają kabinę operatora umieszczoną na podwoziu i dlatego w wielu przypadkach operator musi ustawiać elementy w miejscach dla niego niewidocznych. Żurawie jezdniowe mają centralny napęd spalinowy (przeważnie silniki wysokoprężne), wobec czego na pracę jednego napędu należy uruchomić cały silnik, a wykorzystanie energii jest stosunkowo niskie (promocja 3 w 1). Źródłem energii tych żurawi są deficytowe paliwa płynne, a koszt ich eksploatacji jest wysoki (prawie trzykrotnie wyższy niż żurawi o napędzie elektrycznym).

Najnowsze wpisy

23.07.2024
Odwodnienie gipsu zdjęcie nr 4
Zmiany w projekcie technicznym

Zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, opracowanie projektu budowlanego należy do podstawowych obowiązków…

22.07.2024
Odwodnienie gipsu zdjęcie nr 5
Historia uprawnień budowlanych w Polsce

Uprawnienia budowlane w Polsce mają długą i złożoną historię, sięgającą czasów przedwojennych (program TESTY UPRAWNIENIA BUDOWLANE - wersja na komputer). W…

Odwodnienie gipsu zdjęcie nr 8 Odwodnienie gipsu zdjęcie nr 9 Odwodnienie gipsu zdjęcie nr 10
Odwodnienie gipsu zdjęcie nr 11
Odwodnienie gipsu zdjęcie nr 12 Odwodnienie gipsu zdjęcie nr 13 Odwodnienie gipsu zdjęcie nr 14
Odwodnienie gipsu zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Odwodnienie gipsu zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Odwodnienie gipsu zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami