Blog

20.09.2021

Szyny

W artykule znajdziesz:

Szyny

Szyny

Szyny układa się również na otaczającym podnośnik terenie w taki sposób, aby wózek mógł być przetaczany z pomostu na teren stoczni. Odpowiednie przedłużenie i rozmieszczenie szyn może zapewnić przesunięcie wózka na stanowisko remontowe.
Stanowiska mogą znajdować się z boków, po obu stronach podnośnika, który wpuszczony jest w basen wykształcony w nabrzeżu.

Przesuwanie statku odbywa się na szynach prostopadłych do osi podnośnika (program uprawnienia budowlane na komputer). Podnośnik może też być wysunięty poza nabrzeże, a stanowiska rozmieszczone jak przy wyciągach, na przykład według układu.
Urządzenia mechaniczne i elektryczne. Wszystkie części mechaniczne i elektryczne podnośnika instaluje się i konserwuje prostymi sposobami, przy czym układy elektryczne zaprojektowano i wypróbowano dla ekstremalnych warunków klimatycznych od tropikalnych do arktycznych.
Wciągarki i silniki. Każda wciągarka składa się z silnika z hamulcem tarczowym, przekładni, bębna linowego, mechanizmu zapadkowego, kół linowych, koniecznego wyposażenia oraz pokrywy.

Całość jest zmontowana na stalowej podstawie gotowej do ustawienia i zamocowania. Wyposażenie każdej wciągarki składa się z zespołu przełącznika ograniczającego, granicznych przełączników uruchamiających oraz z zespołu kół linowych platformy. Bęben wciągarki nawija linę stalową przechodzącą przez system wielokrążkowy powstały z przewleczenia liny przez 2 koła przymocowane do wciągarki oraz 3 koła przymocowane do głównego dźwigara platformy. Bęben linowy jest rowkowany i zapewnia przy najdłuższej drodze ułożenie liny na bębnie w pojedynczej warstwie. Dwa koła linowe zmontowane na wciągarce oraz trzy koła zmontowane na głównych dźwigarach zapewniają sześciokrotne przewleczenie liny stalowej dla każdej wciągarki (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Koła Linowe platformy znajdują się w specjalnej obudowie.

Koła linowe

Koła linowe, sworznie, wałki i łożyska. Wszystkie powierzchnie narażone na wpływy atmosferyczne i korozję, a nie chronione przez smarowanie, są galwanizowane lub malowane, natomiast odpowiednie łączniki wykonywane są z galwanizowanej lub nierdzewnej stali.
Silniki elektryczne do napędu wciągarek mogą pracować ze stałą prędkością niezależnie od zmian obciążenia wywołanych przez zmieniające się rozkłady ciężarów statków. Wszystkie silniki elektryczne są wzajemnie połączone i sterowane z jednego centralnego stanowiska obsługi. Są to trójfazowe silniki synchroniczno-indukcyjne o specjalnej budowie (uprawnienia budowlane).
Każda wciągarka ma dwa oddzielne i odrębne układy hamownicze obejmujące silnik i bęben linowy.

Silnik ma nierozdzielny magnetyczny hamulec tarczowy zwalniany z chwilą włączenia silnika i włączany odpowiednią sprężyną, gdy dopływ prądu zostaje przerwany. Bęben linowy ma mechanizm zapadkowy, przy czym zapadkę uruchamia cylinder powietrzny (program egzamin ustny). Gdy pomost jest przemieszczany w dół, wszystkie zapadki są automatycznie odciągane z zębów koła zapadkowego. W każdych innych warunkach cylindry powietrzne są automatycznie odpowietrzane, a zapadki trzymane przez odpowiednie sprężyny w cylindrach. System mechanizmu zapadkowego zapewnia również przy pełnym obciążeniu wciągarki wymianę hamulca silnika i pośrednich kół zębatych. Urządzenia regulujące w systemie sterowniczym zapobiegają opuszczeniu pomostu w wypadku działania jednej z zapadek (opinie o programie).
Centralne stanowisko obsługi. Stanowisko obsługi wyposażone jest w amperomierze po jednym dla każdego silnika wciągarki. Amperomierze te wskazują obciążenie przejmowane przez każdą wciągarkę podczas pracy podnośnika. Operator obserwując amperomierze może określić moment, kiedy statek osiadł na podporach stępkowych oraz miejsce, w którym to osiadanie wystąpiło. Określić może również rzeczywisty rozkład obciążenia wzdłuż całej długości podparcia statku (segregator aktów prawnych).

Urządzenia zabezpieczające zastosowane w podnośniku mają za zadanie natychmiastowe i automatyczne zatrzymanie wszystkich silników w chwili awarii jednego z silników lub gdy przekroczona zostaje przewidywana nośność podnośnika. Automatyczne zatrzymanie wszystkich silników następuje również z chwilą, kiedy platforma osiąga górne lub dolne położenie graniczne.
Stanowisko obsługi jest wolno stojące i może być zmontowane z odpowiednią podłogą (promocja 3 w 1).

Włączniki obsługiwane są z pojedynczej tablicy przy użyciu przycisków i wybieraków. Wszystkie silniki zabezpieczono przed przeciążeniem, przy czym można założyć zdalne przyciski wyłączane na nabrzeżu. Układy sterownicze założono dla równoczesnego zsynchronizowanego włączenia wszystkich silników oraz dla indywidualnego włączenia jednego lub więcej silników.

Najnowsze wpisy

07.05.2024
Praktyki budowlane. Wszytko, co musisz o nich wiedzieć

Znaczenie praktyki zawodowej w zdobywaniu uprawnień budowlanych Praktyka zawodowa odgrywa kluczową rolę w zdobywaniu uprawnień budowlanych dla architektów oraz innych…

03.05.2024
Kierownik robót budowlanych

Kierownik robót budowlanych to zawód, który często mylony jest z podobnym stanowiskiem, mianowicie z kierownikiem budowy. W związku z tym,…

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami