Blog

Rurociągi ssawne zdjęcie nr 2
10.07.2021

Transport asfaltu

W artykule znajdziesz:

Transport asfaltu

Rurociągi ssawne zdjęcie nr 3
Transport asfaltu

Przed dalszą przeróbką bębny z asfaltem są otwierane bądź przez wycięcie dna, bądź przez przecięcie płaszcza i wycięcie obu denek. Opróżnienie bębnów jedynie przez obcięcie dna jest możliwe tylko w zakładach posiadających urządzenia do wytapiania asfaltów, ogrzewane parą. W razie braku takich urządzeń otwiera się bęben przez obcięcie obu denek oraz rozcięcie i rozwinięcie płaszcza bębna (program uprawnienia budowlane na komputer).

Wydobyty z opakowania asfalt rąbie się siekierą na mniejsze bryły. Sposób ten nie nasuwa żadnych trudności przy asfaltach o małych penetracjach, a przy asfaltach miękkich jest praktycznie możliwy tylko w okresie zimowym, gdyż w lecie rozmiękły asfalt silnie przylega do blachy bębna i nie daje się oddzielić. Dla umożliwienia oddzielenia asfaltu od blachy stosuje się w tym przypadku często oziębianie asfaltu przez zanurzanie bębnów do wody na całą noc (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Transport asfaltu w bębnach i otwieranie opakowania asfaltów wymagają nie tylko dużo pracy, lecz również powoduje zupełne niszczenie i marnowanie blachy z opakowań.
Drugim sposobem transportu i dostawy asfaltu jest dostawa w cysternach. Sposób ten, jakkolwiek nie posiada wad i niedogodności dostaw w bębnach, wymaga jednak specjalnych urządzeń.

Do transportu asfaltu stosowane są tzw. cysterny-termosy z grubą izolacją termiczną dookoła płaszcza zbiornika cysterny oraz rur spustowych. Wewnątrz cysterny umieszczone są dość gęsto rury grzewcze na parę, o niewielkiej średnicy i dużej powierzchni (uprawnienia budowlane). Rury te nie tylko otaczają płaszcz, lecz również wykształcone jako otuliny - ogrzewają krany i rury spustowe.
Transport asfaltu odbywa się w cysternach-termosach dlatego, aby dostarczony do wytwórni asfalt znajdował się w stanie płynnym gorącym. Przy napełnieniu cysterny asfaltem o temperaturze powyżej 200°C i przewozie, trwającym 2-3 dni, asfalt dochodzi do odbiorcy w temperaturze powyżej 120°C, co umożliwia łatwe opróżnienie cysterny i dalszą manipulację asfaltem bez konieczności podgrzewania go (program egzamin ustny).

Transport paku

Obok cystern-termosów istnieje możliwość transportu asfaltu w cysternach nieizolowanych, zaopatrzonych jednak w instalację grzewczą o dużej powierzchni, umożliwiającą roztopienie i ogrzanie asfaltu do temperatury płynności (100-^140oC) w możliwie krótkim czasie. Cysterny nie- izolowane są znacznie mniej kosztowne od cystern-termosów, dzięki czemu uzyskuje się pewne oszczędności na środkach transportu, jednak z drugiej strony ilość pary, potrzebnej do ogrzania asfaltu w cysternie nieizolowanej, jest tak duża, że odbiór asfaltu w nieizolowanych cysternach możliwy jest jedynie w zakładach posiadających większe kotłownie oraz dysponujących parą odlotową o wysokiej temperaturze (ok. 150°C).

Przesyłanie smoły w beczkach opłaca się jedynie przy bardzo małych dostawach na niewielkie odległości (opinie o programie). Średnie nawet zakłady przemysłowe odbierają smołę wyłącznie w cysternach. Bardzo stroma krzywa wiskozy smoły umożliwia dostawę smół w cysternach nieizolowanych, posiadających urządzenia grzewcze o niewielkiej stosunkowo powierzchni.
Smoła ogrzana do temperatury 50-r-80°C jest z reguły dostatecznie płynna i nadaje się do przepompowywania. Praktykowane w małych wytwórniach ogrzewanie smoły i asfaltów w cysternach bezpośrednio ogniem jest surowo zakazane przez przepisy przeciwpożarowe PKP.

Paki o niskich temperaturach mięknienia są przesyłane w bębnach lub na małe odległości w cysternach, podobnie jak asfalty. Paki twarde temperaturze mięknienia powyżej 80°C są odlewane w bloki i transportowane luzem. Transport paku nie nastręcza zatem trudności (segregator aktów prawnych).
Produkty twarde, o wysokich temperaturach topnienia jak np. asfalty, których temperatura mięknienia według metody P. i K. wynosi nie niżej 70°C, oraz paki o temperaturze topnienia wg K. S. powyżej 80°C nadają się zarówno do transportu, jak i do magazynowania luzem.

Nie należy tych produktów (nawet w bębnach) magazynować na otwartym powietrzu, gdyż z jednej strony zarówno asfalty, jak i paki nagrzewają się silnie od słońca, co w efekcie powoduje ich mięknienie i wyciekanie z dziurawych bębnów, z drugiej zaś strony opady atmosferyczne wywołują szkodliwe zwiększenie zawartości wilgoci (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

21.11.2024
Rurociągi ssawne zdjęcie nr 4
Na czym polega geodezyjne wyznaczenie granic działki?

Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…

20.11.2024
Rurociągi ssawne zdjęcie nr 5
Co to są obiekty małej architektury?

Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…

Rurociągi ssawne zdjęcie nr 8 Rurociągi ssawne zdjęcie nr 9 Rurociągi ssawne zdjęcie nr 10
Rurociągi ssawne zdjęcie nr 11
Rurociągi ssawne zdjęcie nr 12 Rurociągi ssawne zdjęcie nr 13 Rurociągi ssawne zdjęcie nr 14
Rurociągi ssawne zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Rurociągi ssawne zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Rurociągi ssawne zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami