Blog
Transport materiałów plastycznych
W artykule znajdziesz:
Transport materiałów plastycznych jest całkowicie zmechanizowany ze względu na specyficzne właściwości tych materiałów. Do transportu służą pojazdy samowyładowcze w postaci samochodowych wywrotek wannowych (np. SW-6), pojemników obrotowych na samochodach, mieszalników i betoniarek samochodowych (program uprawnienia budowlane na komputer). Budownictwo nasze nie ma natomiast terenowych wózków wannowych do transportu w obrębie placu budowy.
Elementy wyposażeniowe stanowią największą liczebnie grupę przewożonych ładunków. Z punktu widzenia mechanizacji transport tych materiałów wiąże się z jednostkami ładunkowymi w postaci kontenerów, skrzyń albo palet (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Do przewozu niektórych materiałów wyposażeniowych służy naczepa kontenerowa ogólnego przeznaczenia NK-20 z kontenerem 150-1C. Przewidywane jest stosowanie kontenerów specjalnych, np. płytowych do stolarki, ceramiki budowlanej, materiałów instalacyjnych i innych wyposażeniowych (uprawnienia budowlane). Maszyny i urządzenia mogą być przewożone transportem drogowym lub szynowym. Wybór rodzaju transportu zależy od odległości przewozu, konstrukcji układu jezdnego, masy maszyny i jej gabarytów, liczby i jakości posiadanych pojazdów, możliwości ich uzyskania, stanu dróg, pory roku itp. Przy wyborze rodzaju transportu należy ponadto kierować się zasadą jak najmniejszego demontażu maszyny do transportu oraz najkrótszego czasu przebywania w transporcie (program egzamin ustny).
Transport drogowy maszyn budowlanych może odbywać się:
- własnym napędem (maszyny samobieżne),
- przez holowanie,
- na przyczepach i naczepach samochodowych.
Transport własnym napędem jest z punktu widzenia organizacji pracy najprostszy i zwykle najtańszy, jednak na większe odległości może on być stosowany tylko w odniesieniu do maszyn na podwoziach samochodowych, bądź na specjalnych podwoziach kołowych umożliwiających ich jazdę z prędkością powyżej 20 km/h (opinie o programie).
Maszyny wolnobieżne
Maszyny wolnobieżne dopuszczone do ruchu drogowego, których maksymalna prędkość nie przekracza 25 km/h nie powinny być transportowane własnym napędem na odległość większą niż 35 km (czas transportu maszyny nie powinien przekraczać 2 h). Maszyny samojezdne na podwoziu gąsienicowym o własnym napędzie nie powinny same przejeżdżać na odległość większą niż 1-2 km (segregator aktów prawnych).
Transport przez holowanie stosowany jest dla maszyn na ogumionych podwoziach kołowych, nie posiadających własnego napędu oraz dla maszyn kołowych wolnobieżnych, przystosowanych do holowania. Połączenie ciągnika z holowaną maszyną powinno być sztywne, połączenie elastyczne może być stosowane wtedy, jeżeli holowana maszyna ma całkowicie sprawne hamulce i urządzenia kierownicze. Holowana maszyna nie powinna przekraczać dopuszczalnej skrajni drogowej oraz nacisków na oś.
Transport maszyn na specjalnych przyczepach i naczepach samochodowych jest stosowany przy odległościach transportu do 100-^-200 km (przy większych odległościach bardziej opłacalny staje się transport szynowy). Transport ten wymaga często demontażu maszyn. Transport niektórych typów żurawi wieżowych może odbywać się w stanie częściowo zmontowanym na specjalnych wózkach, gdy przewiduje to dokumentacja techniczno-ruchowa maszyny.
Stan mechanizacji procesu transportu poziomego na placu budowy jest niezadowalający. Występuje znaczny udział pracy ręcznej, a stosowane dość przypadkowe maszyny nie odpowiadają warunkom mechanizacji tych prac(promocja 3 w 1). Do mechanizacji transportu poziomego na placu budowy konieczne są przede wszystkim terenowe wózki podnośnikowe z wymiennymi osprzętami lub nośniki osprzętów, umożliwiające prace ładunkowe oraz przemieszczanie ładunków w warunkach terenowych takich, jakie występują na placu budowy. W przeważającej większości najbardziej przydatne są wózki o ładowności 2-3 z napędem na jedną lub dwie osie (potrzebne obydwie odmiany, zależnie od warunków terenowych budowy). Ponadto potrzebne są również wózki o większej ładowności (powyżej 3 t) do przeładunku elementów o większej masie.
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32