Blog
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej uprawnienia budowlane
W artykule znajdziesz:
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej uprawnienia budowlane
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu eksploatacji domów ma charakter dobrowolny i dochodzi do skutku w drodze zawarcia odrębnej umowy z PZU (program uprawnienia budowlane na komputer).
Ubezpieczający korzysta na podstawie tej umowy z ochrony, jeśli w czasie trwania ubezpieczenia zaszły zdarzenia, wskutek których będzie musiał wynagrodzić poniesione szkody osobom trzecim. Wszelkie sprawy, związane z zawarciem umów, załatwiają inspektoraty PZU.
pozostające w dyspozycji zarządzającego. Zarządzający zasobami mieszkaniowymi musi posiadać odpowiedni zestaw danych dotyczących tych zasobów. Składa się nań zarówno dokumentacja budynku, dokumentacja przekazania lokali użytkownikom, jak też ewidencja budynków i lokali (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
budynku obejmuje: dokumentację projektowo-kosztorysową, dokumentację odbioru: protokół odbioru wraz z kompletem zaświadczeń, zgłoszenie rozpoczęcia użytkowania, dokumentację wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi, książkę techniczną budynku, bieżące protokoły dotyczące badań stanu technicznego i przeprowadzenia napraw i wymian.
Dokumentacja przekazania lokali obejmuje kopie imiennych przydziałów poszczególnych lokali, protokoły zdawczo-odbiorcze, umowy najmu, protokoły pomiaru powierzchni użytkowej lokali.
Ewidencja budynku prowadzona jest na podstawie odrębnych przepisów i służy do kontroli stanu budynków, planowania nakładów finansowych na ich utrzymanie oraz sprawozdawczości. Podstawą założenia są karty inwentaryzacyjne budynków (uprawnienia budowlane).
Ewidencja lokali mieszkalnych i użytkowych prowadzona jest na kartach ewidencyjnych lokali zawierają one szereg informacji o wielkości lokalu, rozkładzie, użytkowaniu itp.
Przepisy dotyczące ewidencji podają cały szereg definicji pojęć: budynek, lokal, powierzchnia użytkowa, mieszkalna itp.
stanu sanitarnego. W celu zapewnienia kontroli stanu sanitarnego administracja obowiązana jest założyć i prowadzić książkę kontroli sanitarnej, w której organa Państwowej Inspekcji Sanitarnej wpisują wszelkie stwierdzone uchybienia i braki, a także stwierdzają wykonanie wydanych w związku z tym zaleceń (program egzamin ustny).
Utrzymanie czystości i porządku w budynkach i ich otoczeniu.
Administracja
Administracja ma obowiązek zapewnić czystość i porządek na terenie zarządzanych nieruchomości w myśl ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w miastach i osiedlach. Czynności te obejmują zamiatanie, zbieranie, gromadzenie i usuwanie nieczystości z terenów nieruchomości nie zabudowanych, powierzchni ogólnego użytku w budynku i wzdłuż nieruchomości z chodników i połowy szerokości jezdni (także oczyszczanie ze śniegu, błota i lodu), jeśli obowiązek ten nie jest przypisany przedsiębiorstwu oczyszczania (opinie o programie).
Obowiązki powyższe wypełnia administracja przez własnych pracowników, siłami społecznymi lub zlecając je jednostkom usługowym, szczególnie w zakresie wywozu nieczystości. Pracownicy najemni mogą być zatrudnieni jako sprzątacze, angażowani tylko do określonych robót, lub jako dozorcy domowi. Zakres pracy dozorców domowych określa się odrębnie (segregator aktów prawnych). Oprócz prac, związanych z utrzymaniem czystości, dozorca sprawuje ogólny nadzór nad budynkami i urządzeniami, zapala i gasi światło, zamyka na noc bramy wejściowe, czuwa nad przestrzeganiem regulaminu porządku domowego itp.
Dozorca powinien mieszkać możliwie najbliżej dozorowanej nieruchomości,. a przysługuje mu mieszkanie służbowe. Czasem, przy większej powierzchni użytkowej, oprócz dozorcy zatrudnia się sprzątaczkę.
W małych budynkach możliwe jest sprzątanie klatek schodowych przez samych mieszkańców - na zasadzie dobrowolnej umowy.
winna zapewnić odpowiednie pomieszczenia i urządzenia do gromadzenia nieczystości. Muszą one być sprzątane i dezynfekowane (promocja 3 w 1).
należy umożliwić składanie w określony sposób odpadków użytkowych, stanowiących surowce wtórne.
Zarządca obowiązany jest dostarczyć odpowiednie narzędzia i sprzęt do utrzymania czystości osobom, które wykonują prace przy utrzymaniu czystości.
Całościowym zbiorem przepisów, określających obowiązki i uprawnienia zarządcy budynku, dozorców oraz użytkowników lokali mieszkalnych i użytkowych w zakresie ochrony budynków, lokali, utrzymania spokoju, porządku i czystości jest regulamin porządku domowego, który winien być podany do wiadomości użytkownikom w formie wywieszek w klatkach schodowych. Administracja musi w porozumieniu z samorządem określić zasady korzystania z pralni i suszarni (zgłaszanie, kolejność korzystania, czystość etc.).
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32