Układ nośny nabrzeży na słupach

Układ nośny nabrzeży na słupach

Pomost z betonu sprężonego (o łącznej długości 1200 m) spoczywa tu na 3 rzędach pali 0 1,50 m, rozmieszczonych co 9.25 m. Pomost został wykonany w odcinkach prefabrykowanych o długości 25 m, stanowiących płytę grubości 18 cm, spoczywającą na układzie 3 żeber podłużnych i 4 poprzecznych. Interesującą konstrukcję sprężoną ma również dok pływający w Le Havre, na którym wykonano omówione wyżej ciężkie prefabrykaty, użyte do budowy nabrzeży (program uprawnienia budowlane na komputer).

Stanowi on skrzynię pływającą o wymiarach 25,30×33.00 5.CO m wzmocnioną licznymi żebrami - przegrodami. Inny przykład zastosowania betonu sprężonego do kesonów, na którym pokazano przekrój dwupoziomowego mostu drogowo- kolejowego w Abidjan. Ustrój nośny spoczywa na kesonach, posadowionych z kolei na palach (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Konstrukcję kesonu prefabrykowanego sprężonego, o wymiarach 7,50×6,00 m widoczne są tu otwory na umieszczenie głowic pali.

Zastosowano sprężenie dna kesonu oraz cienkich ścianek bocznych (grubości 20 cm); jedną z głównych przyczyn sprężenia była konieczność uzyskania szczelności i rysoodporności ustroju, izolowanego od zewnątrz bitumem z powodu chemicznej agresywności wody. Do sprężenia zastosowano kable systemu BBR-Boussiron o mocy 100 T oraz 30 T. Ciężar kesonu wynosił 520 T, co w przypadku wykonania kesonu na ziemi nastręczałoby duże trudności transportowe. Z tego też względu zanurzano go stopniowo w miarę wykańczania, co pozwoliło zredukować obciążenie estakady produkcyjnej do 1. Zanurzenie to wykonano w 9 fazach obniżając konstrukcję za każdym razem o 40 cm za pomocą odpowiednich dźwigników i zawieszeń (uprawnienia budowlane).

Do jednej z większych konstrukcji kesonowych sprężonych należy tunel pod zatoką w Hawanie. Część tunelu, wykonana w postaci kesonów i opuszczona na dno zatoki, obejmowała 4 kesony o długości po 107,50 m i jeden (centralny) długości 90.00 m. Przekrój poprzeczny kesonu i układ kabli sprężających.

Rurociągi ciśnieniowe

Mieszczą się w nim 4 pasma drogowe o szerokości 3,55 m, zgrupowane po obu stronach ścianki środkowej oraz przylegające do niej 2 chodniki o szerokości 0,90 m. Ścianka ma co ok. 12 m otwory zaprojektowane w celu umożliwienia komunikacji poprzecznej dla pieszych. Kable o mocy 65 T wywołują naprężenia wstępne ok. 20 kG/cm2 (zarówno w kierunku podłużnym jak i poprzecznym) (program egzamin ustny). Kesony po opuszczeniu spoczywają na podłużnych stopach uprzednio betonowanych na dnie, biegnących pod ścianami zewnętrznymi (z przerwami 2-metrcwymi co 10 m).

Zginanie w kierunku podłużnym może więc być tylko następstwem nierównomiernego osiadania gruntu, co obliczeniowo trudne jest do ujęcia. Jedną z głównych przyczyn sprężenia była (jak i w poprzednim przykładzie) wymagana szczelność konstrukcji. Kesony były wykonywane w doku suchym je w czasie zbrojenia sklepienia górnego. Po wykonaniu i zatopieniu doku były one poddawane próbie szczelności i pławności, holowane na miejsce i zanurzane (opinie o programie). Po osadzeniu na dnie, styki kesonów (z odpowiednimi wgłębieniami) były wypełniane betonem w precyzyjnym deskowaniu metalowym, uszczelnionym neoprenem.

Rurociągi ciśnieniowe, stanowiące rozległą dziedzinę zastosowania betonu sprężonego, mogą być składane z rur prefabrykowanych lub wykonywane jako indywidualne obiekty inżynierskie. Rurociąg składany z rur sprężonych systenem Freyssineta w czasie ich układania (Oued Fodda, Algieria). Interesującym przykładem rurociągu ciśnieniowego jest rurociąg doprowadzający wodę do turbin hydroelektrowni w Soverzene (Włochy) (segregator aktów prawnych).

Części pośrednie tych rurociągów, o długości 175 m, są wykonane z rur prefabrykowanych sprężonych. Rury mają średnicę wewnętrzną ok. 2,50 m (co jest dużym osiągnięciem) i grubość ścianki ok. 23 cm, a ich odcinki o długościach 4,50 m, są umieszczone parami w studniach eliptycznych o ściankach wyłożonych warstwą betonu (promocja 3 w 1).

39 498

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

97%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

COVID-19

z uwagi na panującą pandemię każdy kandydat jest zobowiązany do posiadania własnych aktów prawnych ! Sprawdź ofertę w zakładce SEGREGATOR AKTY PRAWNE 2022 - właśnie taki segregator będziesz mógł zabrać ze sobą na swój egzamin !

Dodaj wpis:


39 498

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

97%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

COVID-19

z uwagi na panującą pandemię każdy kandydat jest zobowiązany do posiadania własnych aktów prawnych ! Sprawdź ofertę w zakładce SEGREGATOR AKTY PRAWNE 2022 - właśnie taki segregator będziesz mógł zabrać ze sobą na swój egzamin !