Blog

02.03.2021

Układanie dźwigiem samochodowym

W artykule znajdziesz:

Układanie dźwigiem samochodowym

Układanie dźwigiem samochodowym

Ciężar płyty 510 kG, w tym zbrojenia ok. 4 kG. Układanie dźwigiem samochodowym - płyta posiada po 2 otwory w każdym krótszym boku z wstawioną rurką stalową o 0 2,5 cm. Wysepki przy torach tramwajowych na torowiskach wydzielonych konstruuje się z krawężników ulicznych betonowych oraz płyt chodnikowych betonowych typu znormalizowanego 35x35x5 cm, układanych na podsypce piaskowej grubości 6 cm ze spadkiem 1% do 2%> w zależności od szerokości chodnika. W szczególnych przypadkach (kursowanie ciężkich wózków bagażowych, duża intensywność ruchu na peronach) może mieć zastosowanie nawierzchnia betonowa z masy wylewanej (program uprawnienia budowlane na komputer).

Mnimialne spadki poprzeczne przy tej nawierzchni wynoszą 1,5%, a pochylenie podłużne niwelety do 6%. Nawierzchnia betonowa występuje jako dwuwarstwowa i jednowarstwowa. Ściany oporowe w budownictwie kolejowym występują w analogicznych przypadkach jak i przy budowie dróg samochodowych. W związku z tym opis tego rodzaju konstrukcji zamieszczono w rozdziale 3 jako dotyczący konstrukcji torowiska ziemnego linii komunikacyjnych w ogólnym ujęciu (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

Do ścian podporowych można zaliczyć przyczółki mostowe, stanowiące ich skrajne podpory, które oprócz przenoszenia obciążeń od dźwigarów mostowych na grunt stanowią zakończenie nasypu budowli ziemnej z przejęciem na siebie jego parcia. Opis przyczółków, stanowiących podpory mostów.
Przepusty jako obiekty budowlane w torowisku ziemnym linii komunika- cj’jnej ze względu na specyfikę stosowanych rozwiązań konstrukcyjnych i pewną odrębność stosowanych typów zostaną omówione niezależnie jako obiekty kolejowe w niniejszym rozdziale oraz jako obiekty drogowe w rozdziale 3 (uprawnienia budowlane).

Pod nazwą przepusty należy rozumieć takie budowle kolejowe do przepływu wód lub przepuszczania dróg pod torami kolejowymi, w których nad nośnymi częściami konstrukcji, tj. nad płaskim lub sklepionym przykryciem, znajduje się oprócz warstwy podsypki żwirowej lub tłuczniowej jeszcze warstwa nasypu ziemnego.
Długość przepustu l zależy od wysokości nasypu, a także od wysokości samego przepustu można ją określić ze wzoru
Dla podtrzymania skarp nasypu wyloty przepustów posiadają zakończenie skośne, zgodne z pochyłością stoków nasypu, lub zakończenie pionowe z oparciem górnej części skarpy na kołnierzu wylotu wystającym poza podstawę nasypu i z zakończeniami stożkowymi dolnej części nasypu (program egzamin ustny).

Przepusty rurowe betonowe

W konstrukcji przepustów jako materiał stosuje się przede wszystkim beton i żelbet.
Na kolejach jako przepusty stosuje się rury betonowe, rury żelbetowe, . przepusty sklepione, przepusty płaskie betonowe oraz przepusty ramowe prostokątne.
Przepusty rurowe betonowe wykonywane na mokro na odpowiednim fundamencie stanowią obetonowanie w kształcie sklepienia prefabrykowanej rurowej wkładki betonowej z wewnętrzną siatką drucianą, stosowaną ze względu na technologię produkcji. Wkładka ta nie stanowi elementu pracującego, lecz nadaje jedynie kształt otworowi.

Obecnie przepusty te mają zastosowanie wyłącznie na torach bocznicowych (opinie o programie).
W przepustach tego typu podstawowymi elementami nośnymi nadającymi kształt otworowi są rurowe prefabrykaty żelbetowe o średnicy 0,80, 1,00 i 1,50 m. Na bocznicach i liniach miejscowego znaczenia przepusty rurowe mogą być wykonywane jako bezfundamentowe (segregator aktów prawnych).
W tym przypadku rury są zaprojektowane jako prefabrykaty (beton o Rw = 250 kG/cm2, stal Stl8G2A oraz St3SX ułożone na warstwie ubitego średnioziarnistego piasku grubości 70 cm; głowice kołnierzowe lub czołowe zaprojektowane są jako prefabrykaty (beton o Rw = 250 kG/cm2 - głowica kołnierzowa i Rw = 170 kG/cm2 - głowica czołowa).

Fundament wykonany na mokro (beton o Rw = 140 kG/cm2 stal St3SX). Przepusty sklepione stosowane są przy wysokich nasypach i przy znacznym przepływie wody.
Mogą być one wykonywane całkowicie z betonu wylewanego, ostatnio jednak najczęściej przepusty tego rodzaju stosowane są jako typowe konstrukcje sklepione żelbetowe, prefabrykowane, o rozpiętości w świetle 2,0 i 3,0 m. Składają się one z dwóch prefabrykowanych półłuków opartych w wezgłowiu na prefabrykowanej płycie stanowiącej przegub (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

25.03.2024
Egzaminy dla osób ukaranych

Osoby ukarane z tytułu odpowiedzialności zawodowej zgodnie z artykułem 96 Ustawy Prawo Budowlane, które zostały zobowiązane do ponownego zdania egzaminu,…

22.03.2024
Wniosek o ponowny egzamin na uprawnienia budowlane

Wniosek o ponowne wyznaczenie terminu egzaminu na uprawnienia budowlane należy złożyć w przypadkach, kiedy nie możesz uczestniczyć w wyznaczonym terminie…

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami