Blog

Próbny montaż konstrukcji zdjęcie nr 2
09.03.2021

Utrzymanie czystości

W artykule znajdziesz:

Utrzymanie czystości

Próbny montaż konstrukcji zdjęcie nr 3
Utrzymanie czystości

Podstawowe warunki stawiane dla podłóg to: ogniotrwałość, trwałość, nieodkształcalność, odporność na uderzenia i ścierania, odporność na działanie wody, benzyny, olejów i kwasów, łatwość utrzymania w czystości, szorstkość oraz niskie koszty. Podłogi stosuje się jako wielowarstwowe w układzie: warstwa nośna lub wyrównawcza, warstwa izolacji termicznej i akustycznej oraz posadzka (program uprawnienia budowlane na komputer).

Najbardziej rozpowszechnione są typy warstw na bazie cementu. Beton lany i chudy stosowany jako konstrukcja lub wyrównanie, żużlobeton, gazobeton i pianobeton jako ocieplenie, glinobeton jako izolacja przeciwwilgociowa i różne rodzaje betonów i zapraw cementowych jako posadzka. Powierzchnie posadzek mogą być gładkie lub zaopatrzone w karby zapobiegające ślizganiu się kół samochodowych lub w fale dla strząśnięcia wody z podwozia przed wjazdem nad kanał rewizyjny (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

Ze względu na technologię podłogi w zajezdniach wyposażone są w:
- prowadnice, tj. odpowiednio profilowane krawężniki dla wprowadzenia samochodu np. nad kanał,
- odbojnice jako zabezpieczenie przed zetknięciem się samochodu ze ścianą, słupem itp.
S tropy międzypiętrowe. Stosowane są stropy monolityczne lub prefabrykowane żebrowe, płytowe i pustakowe, w zależności od przewidywanego obciążenia, oraz stropy panwiowe, monolityczne żebrowe i gładkie oraz pustakowo-belkowe. Rampy stosuje się monolityczne płytowe lub policzkowe z wykorzystaniem barier do współpracy. Stropy w innych elementach zajezdni, np. w części administracyjnej, stosuje się jak w odpowiednim typie budownictwa. Elementy specjalne (uprawnienia budowlane).

Podstawowymi urządzeniami do obsługi samochodu są kanały, podnośniki i estakady. Średnio wymiary kanału wynoszą: głębokość l,2-r-l,4 m, szerokość 0,9-Hl,l m, długość - wymiar długości samochodu powiększony o ok. 0,8 m. Kanały buduje się z reguły jako ciężkie betonowe, żelbetowe i murowe. Podłoga kanału powinna być monolityczną płytą osadzoną na poduszce z chudego betonu, na której spoczywają ściany boczne (program egzamin ustny).

Boczne zabezpieczenie

Przed zniszczeniem ścian bocznych pod wpływem sił bocznych od obciążeń pionowych w kanałach murowanych zabezpieczają żelbetowe plomby po stronie zewnętrznej, tworzące wraz z podłogą formę litery U. W przypadku ścian żelbetowych ściany boczne są zabezpieczone od wspomnianych sił przez odpowiednie zbrojenie, również od strony zewnętrznej, lub żebra poprzeczne pionowe pomiędzy wnękami oświetleniowymi i narzędziowymi (opinie o programie).

W zajezdniach samochodowych szerokie zastosowanie znajdują wszelkie typy podnośników, które opierają się na specjalnych fundamentach. Kolumnę podnośnika osadza się z reguły na poduszce betonowej. Boczne zabezpieczenie tworzą bloki betonowe (ewentualnie z przekładką piaskową). Wierzchnią powierzchnię tworzą warstwy izolacyjne przeciwwilgociowe i prze- ci wolej owe. Estakady przeważnie budowane są jako zewnętrzne kanały przeglądowe oraz myjnie. Rozróżniamy estakady przelotowe jednostronne, częściowo zagłębione, z kanałami bocznymi. Są to żelbetowe (rzadziej stalowe) rynny na koła pojazdu, oparte na żelbetowych słupkach. Podstawę estakady kształtuje się zwykle w formie wanny, często zagłębionej dla uchwycenia wody (segregator aktów prawnych).
Urządzenia podziemne. W celu ochrony przeciwpożarowej na terenie zajezdni buduje się zbiorniki wodne odkryte lub zakryte o pojemności 75+ +350 m3.

Ścieki technologiczne w zajezdniach oraz innych stacjach obsługi zawierają oprócz wody duży procent piasku, olejów i smaru. Mieszanina ta ma własności cementujące, stąd przed odprowadzeniem do zewnętrznej sieci kanalizacyjnej należy wodę pozbawić osadzających się składników. Służą do tego osadniki piasku oraz osadniki tłuszczów lub urządzenia wspólne. Znajdują się
one poniżej poziomu wewnętrznej sieci kanalizacyjnej w pobliżu zespołów myjni samochodów i części stanowisk obsługi (promocja 3 w 1).

Komory zbiorników wykonane są w konstrukcji betonowej i żelbetowej o formie prostokątnej lub cylindrycznej z żelbetowymi przegrodami i profilami. Zbiorniki kryte są płytą zaopatrzoną we włazy.

Najnowsze wpisy

02.10.2025
Próbny montaż konstrukcji zdjęcie nr 4
Projektowanie budynków wysokich – wyzwania konstrukcyjne i architektoniczne

Projektowanie budynków wysokich od wielu dekad stanowi jedno z największych wyzwań zarówno dla architektów, jak i konstruktorów, inżynierów instalacji, urbanistów…

02.10.2025
Próbny montaż konstrukcji zdjęcie nr 5
Akustyka w projektach architektonicznych – jak zaplanować komfort akustyczny budynku

Akustyka w architekturze jest zagadnieniem, które przez wiele lat traktowane było marginalnie w procesie projektowym, ustępując miejsca kwestiom konstrukcyjnym, energetycznym…

Próbny montaż konstrukcji zdjęcie nr 8 Próbny montaż konstrukcji zdjęcie nr 9 Próbny montaż konstrukcji zdjęcie nr 10
Próbny montaż konstrukcji zdjęcie nr 11
Próbny montaż konstrukcji zdjęcie nr 12 Próbny montaż konstrukcji zdjęcie nr 13 Próbny montaż konstrukcji zdjęcie nr 14
Próbny montaż konstrukcji zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Próbny montaż konstrukcji zdjęcie nr 16

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Próbny montaż konstrukcji zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami