Blog

Zwężenie środkowych części profilu zdjęcie nr 2
13.05.2020

Wahacze

W artykule znajdziesz:

Wahacze

Zwężenie środkowych części profilu zdjęcie nr 3
Wahacze

Gdyby wahacze te były ustawione na jednym przegubie u dołu i utrzymywały końce dwóch sąsiednich przęseł wolnopodpartych poprzez dwa łożyska przegubowe, wówczas przy ich pochyleniu między końcami przęseł na nich opartych występowałby stopień (program uprawnienia budowlane na komputer).

Aby temu zapobiec, każdy z wahaczy rozdzielono na dwie części. Oprócz tego, dla zabezpieczenia przęseł od zsunięcia z podpór wzdłuż mostu, niektóre z wahaczy połączono u góry sprzęgłami wykonanymi z dwóch prętów o średnicach 22 mm zabetonowanych w oczepach górnych i umożliwiających pochylenie jarzm. W celu ochrony przed korozją prętów łączących jarzma i dla umożliwienia ich odkształcalności oparto belki przęseł na jarzmach podpór poprzez płyty z neoprenu. Dają one możność swobodnego występowania odkształceń pomostu wzdłuż i w poprzek osi drogi (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Podpory trzech przęseł mostu nad rzeką Loing mają kształt inny od pozostałych. Są one wykonane w postaci ścian betonowych z wycięciami pośrodku, grubość ścian wynosi 1,00 m. pochylenia bocznych krawędzi wynoszą 18°. Krawędzie te mają półkoliste zaokrąglenia dla lepszego opływu wód i zabezpieczenia ścian od uszkodzenia (uprawnienia budowlane).

Przyczółki. Każdy z przyczółków jest ustawiony na czterech studniach, średnicy równej średnicy studzien pod filarami. Przyczółki składają się z następujących części: ściany czołowej grubości 0,80 m; dwóch skrzydeł grubości 0,35 m, równoległych do drogi, połączonych z płytą u podstawy przyczółka za pomocą dwóch przepon betonowych; z płyty poziomej ustawionej na palach łączącej skrzydła przyczółka ze ścianą; grubość tej płyty jest zmienna i wynosi od 0,60 m do 1,20 m.
Przęsła wiaduktu. Płyta pomostu ma grubość 0,20 m pod jezdnią i pod chodnikami. Powierzchnie płyty są równoległe do nawierzchni i mają pochylenie poprzeczne 2,5% pod jezdnią; pochylenia płyty pod chodnikami są nieco odmienne. Większość przęseł ma po cztery belki główne (program egzamin ustny). Rozstaw ich w osiach wynosi 3,50 m. Jedynie przęsło o rozpiętości 34,00 m ma 7 belek. Dolne krawędzie belek głównych są równoległe do powierzchni jezdni. Belki te mają jednakową wysokość, wskutek czego w przekroju poprzecznym dolne ich krawędzie nie leżą na tym samym poziomie.

Końce belek

Końce belek są zaopatrzone w pięty, dostosowane do wymiarów łożysk.
Belki główne są połączone w każdym przęśle jedną poprzecznicą przęsłową i dwiema podporowymi. Odległość osi poprzecznie w przęsłach o rozpiętości 15,00 m wynosi 7,29 m, w przęsłach 25,00 — 12,29 m, w przęśle 34,00 m osie poprzecznie są rozstawione co 8,50 m.
Kształty przekrojów przęseł 15,00 i 25,00 m różnią się jedynie grubością środnika (opinie o programie).

Wszystkie przęsła, z wyjątkiem przęsła 34,00 m, są wykonane z betonu uzbrojonego. Dla zachowania tej samej wysokości w przęśle 34,00 m trzeba było przęsło to sprężać oraz dodać dwie belki pod jezdnią; ułożono je w połowie odległości między belkami głównymi, rozstawionymi w odstępie 3,50 m. Sprężanie wykonano metodą BBRV Boussiron za pomocą kabli o sile sprężającej 100 T. Płytę pomostu wykonano z betonu uzbrojonego.
Wyposażenie wiaduktu. Na wiadukcie zachodnim ułożono nawierzchnię z grysu smołowanego o grubości 6,5 cm. Na wiadukcie tym i w części środkowej nawierzchnia ma pochylenie poprzeczne jednokierunkowe 2,5°/o. Na wiadukcie wschodnim, leżącym w linii prostej, nawierzchnia ma pochylenie dwustronne 2,5% (segregator aktów prawnych).

Pola nawierzchni odwrotnie pochylone są połączone lukiem parabolicznym długości 2,00 m. Nawierzchnia chodników jest wykonana z asfaltu lanego, ułożonego na warstwie chudego betonu grubości 6 cm i warstwie wypełniającej z gazobetonu. Wsporniki chodników, stanowiące zakończenie płyty pomostu, były betonowane na miejscu.
Woda z pomostu spływa poprzez szerokie kształtki żeliwne umieszczone w otworach wyciętych w krawężnikach, rozstawionych w odstępach od 15,00 do 20,00 m, do niszy pod chodnikiem, a stamtąd przez sączek pod płytę chodnika.

Ten sposób odwodnienia ma na celu zabezpieczenie jezdni od zabłocenia (promocja 3 w 1).
Poręcz mostu jest stalowa. Jej słupki są wykonane z płaskowników rozstawionych w odstępach dostosowanych do rozpiętości przęseł.

Najnowsze wpisy

19.12.2025
Zwężenie środkowych części profilu zdjęcie nr 4
Jak sprawdzić, czy zaprojektowany strop spełnia warunki ugięcia – praktyczne i normowe podejście inżynierskie

Sprawdzenie ugięć stropu jest jednym z kluczowych etapów projektowania konstrukcji budowlanych, który ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo użytkowania obiektu, jego…

19.12.2025
Zwężenie środkowych części profilu zdjęcie nr 5
Dlaczego ściany z bloczków silikatowych są tak wytrzymałe – analiza właściwości i praktyki budowlanej

Ściany z bloczków silikatowych od lat uchodzą za jedne z najbardziej wytrzymałych i trwałych rozwiązań stosowanych w budownictwie mieszkaniowym, przemysłowym…

Zwężenie środkowych części profilu zdjęcie nr 8 Zwężenie środkowych części profilu zdjęcie nr 9 Zwężenie środkowych części profilu zdjęcie nr 10
Zwężenie środkowych części profilu zdjęcie nr 11
Zwężenie środkowych części profilu zdjęcie nr 12 Zwężenie środkowych części profilu zdjęcie nr 13 Zwężenie środkowych części profilu zdjęcie nr 14
Zwężenie środkowych części profilu zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Zwężenie środkowych części profilu zdjęcie nr 16

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Zwężenie środkowych części profilu zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami