Blog

15.11.2021

Wieloosiowa przyczepa transportowa

W artykule znajdziesz:

Wieloosiowa przyczepa transportowa

Wieloosiowa przyczepa transportowa

W transporcie drogowym są stosowane naczepy i przyczepy, holowane ciągnikami.
Wieloosiowa przyczepa transportowa „Nicolos” może być zestawiona w zależności od ładunku na długość L = 6, 12, 18 i 24 m.
W przypadku transportu długich elementów konstrukcji stosuje się przyczepy, które składają się z dwóch przesuwnych części, co umożliwia regulowanie długości powierzchni ładunkowej. Przez połączenie przyczepy z wydzielonym zestawem kołowym, transportowany element konstrukcji staje się łącznikiem między wózkiem a przyczepą (program uprawnienia budowlane na komputer).

Element konstrukcji łączy się w tym przypadku sztywno z zestawem kołowym, a na przyczepie opiera się go na obrotnicy. Nacisk na koło lub koła na jednej osi nie powinien przekraczać wielkości dopuszczalnych dla klasy drogi i mostów na trasie przejazdu.
Wymiary przekroju poprzecznego transportowanego elementu są ograniczone skrajnią budowlaną na trasie przejazdu, mianowicie wysokością i szerokością wiaduktów, wysokością zawieszenia przewodów trakcji elektrycznej itp. Natomiast długość całego składu transportu ograniczają promienie łuków drogi. We wszystkich przypadkach podobnych transportów prowadzi się szczegółowe badanie trasy przewozu konstrukcji oraz uzgodnienia warunków transportu z władzami terenowymi i drogowymi (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Ograniczenie masy elementu konstrukcyjnego wynika również z udźwigu suwnic warsztatowych oraz udźwigu urządzeń montażowych.

W typowych wytwórniach konstrukcji stalowych udźwig suwnic w halach montażowych nie przekracza 200 kN, tak że przy współpracy dwóch suwnic można załadować element o masie 40 t. Operacje warsztatowe związane z przemieszczeniem cięższych zespołów konstrukcji wymagają stosowania urządzeń typu montażowego (uprawnienia budowlane).
Właściwe wyważenie zakresu prac warsztatowych i montażowych daje bezpośredni efekt ekonomiczny,. Zespoły konstrukcyjne, które są wysyłane na budowę w dużej liczbie drobnych części, wymagają zorganizowania na budowie prac typu warsztatowego przed właściwym montażem konstrukcji. Są to prace scaleniowe, wykonywane w znacznie trudniejszych warunkach polowych, zwiększające pracochłonność montażu i wydłużające czas jego trwania (program egzamin ustny).

Warunki transportu specjalnego

Komponowanie możliwie dużych zespołów konstrukcji powinno być rozpatrywane w początkowych fazach projektowania, jako niezbędny element poprawnego projektowania. Konieczne jest wyznaczenie podziału konstrukcji na elementy wysyłkowe i rezmieszczenie styków montażowych tak, aby najbardziej pracochłonne operacje mogły być wykonane w wytwórni. Przykładowo, podciąg dachowy ma wysokość konstrukcyjną h przekraczającą skrajnię ładunkową. W takim rozwiązaniu elementy prętowe muszą być wysłane na budowę w drobnych częściach, gdzie zostaną złożone i pospawane przed właściwym montażem (opinie o programie).

Przy zachowaniu identycznych wymiarów konstrukcji dachowej, inne rozwiązanie, umożliwia całkowite wykonanie podciągu w wytwórni i wyeliminowanie kosztownego scalania na budowie.
Konstrukcje przestrzenne o wymiarach uniemożliwiających transport w całości mogą być rozwiązane w formie elementów prętowych lub całych ścian. Zmniejszając wymiar wysokości kraty nośnej hx i podwyższając podparcie dla beleczek dachu, zachowuje się wysokość użytkową konstrukcji (segregator aktów prawnych). Przy dużych rozpiętościach galerii, dla których wymagana jest większa wysokość konstrukcyjna kraty, podział montażowy można przeprowadzić w połowie wysokości kraty. Takie rozwiązania upraszczają składanie części na budowie i zmniejszają pracochłonność montażu.

Warunki transportu specjalnego oraz niezbędne dodatkowe zabezpieczenie konstrukcji w czasie transportu powinny być ustalone w dokumentacji projektowej po uprzednim wyjaśnieniu z odpowiednimi władzami terenowymi lub przedsiębiorstwami transportowymi (promocja 3 w 1). W wyniku szczegółowej analizy tych czynników ustalana jest trasa transportu. Na miejscu budowy powinny być zorganizowane środki i urządzenia dźwigowe do rozładunku konstrukcji.

Najnowsze wpisy

30.04.2024
Porady przed egzaminem ustnym na uprawnienia budowlane

Przygotowanie się do egzaminu ustnego na uprawnienia budowlane wymaga - poza koniecznością gruntownego przejrzenia wiadomości i ich przyswojenia - nabycia…

25.03.2024
Egzaminy dla osób ukaranych

Osoby ukarane z tytułu odpowiedzialności zawodowej zgodnie z artykułem 96 Ustawy Prawo Budowlane, które zostały zobowiązane do ponownego zdania egzaminu,…

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami