Blog

Spalinowe silniki gaźnikowe zdjęcie nr 2
15.07.2021

Wytrzymałość i wodoszczelność

W artykule znajdziesz:

Wytrzymałość i wodoszczelność

Spalinowe silniki gaźnikowe zdjęcie nr 3
Wytrzymałość i wodoszczelność

W przypadku stosowania cementów zwykłych lub glinowych okres zwilżania powinien wynosić co najmniej 7-14 dni, przy czym wyprawę w okresie pierwszych dwóch dni należy chronić zarówno przed raptownym wysychaniem, jak i przed deszczem, a zwilżanie powinno się odbywać w pierwszym okresie (3-5 dni) 3 lub 4 razy dziennie, a następnie 2 razy (program uprawnienia budowlane na komputer).
Przy cementach szybko twardniejących zwilżanie dokonuje się co kilka godzin od chwili zakończenia wiązania do czasu otrzymania wymaganej wytrzymałości, przy czym wyprawę należy chronić przed wpływami mechanicznymi (po wyprawie nie można chodzić itp.).

Wytrzymałość i wodoszczelność próbek wyprawy należy zbadać laboratoryjnie.
Należy też przeprowadzać bieżącą kontrolę wykonania robót. Wyprawa wodoszczelna przy oględzinach zewnętrznych nie powinna wykazywać rys skurczowych, miejscowych wzdęć i odwarstwień. Przy opukiwaniu młotkiem drewnianym nie powinna wydawać głuchego brzęczącego dźwięku (program uprawnienia budowlane na ANDROID)..

Najwięcej usterek w wyprawach wodoszczelnych zwykle powstaje na skutek:
- nieprzygotowania w odpowiedni sposób podłoża pod wyprawę oraz braku wytrzymałości podłoża;
- przesączania się wody w kierunku nakładanej warstwy wyprawy podczas jej nanoszenia, co jest dopuszczalne w wyjątkowych przypadkach, gdy ma się do czynienia z wyprawą na ścianach o dużej przepuszczalności, przy czym stosuje się cementy szybkowiążące;
- niedostatecznej wodoszczelności użytej zaprawy, nawet o wymaganej wytrzymałości;
- niestarannego i nieodpowiedniego wykonania styków roboczych wyprawy, np. na posadzce z wyprawą, na ścianach lub słupach; miejsca te należy wzmacniać siatką stalową z drutu o grubości 0,2-H),3 mm i o wymiarze oczek 1 x 1,5 cm;
- wykonania wyprawy na dużych powierzchniach; w tym ostatnim przypadku w celu zmniejszenia skutków skurczu wskazane jest na całej powierzchni zastosować siatkę stalową, o jakiej była mowa wyżej, i to bez względu na to, z której strony działa na wyprawę parcie hydrostatyczne wody (uprawnienia budowlane).

Beton natryskowy

Jeżeli materiał na powierzchni przeznaczonej do uszczelnienia jest zniszczony, to należy najpierw naprawić uszkodzenia.
W razie przenikania wody do wyprawionej powierzchni należy szybkowiążącą zaprawę nakładać ręcznie kielnią. Nakłada się kilka cienkich warstw, jedna na drugą.
Beton natryskowy nadaje się szczególnie do naprawy i ochrony muru lub betonu, których zewnętrzne powierzchnie zostały zniszczone przez gazy spalinowe, mróz lub inne czynniki (program egzamin ustny).

Przy silniejszym dopływie wody można założyć w murze lub w betonie rurki (bruzdy drenujące) lub specjalne sączki, które powleka się warstwą betonu i doprowadza do kanału.
Wyprawa wykonana ręcznie lub natryskowa przy grubości do 4 cm nie wymaga zbrojenia wkładkami stalowymi. Przy grubym betonie natryskowym na każde 10 cm grubości układa się siatkę z prętów stalowych o średnicy ok. 8 mm. Siatkę tę należy umocować do kotew stalowych, które osadza się w wywierconych otworach na głębokość ok. 30 cm w odstępach 30-40 cm. Odległość pomiędzy siatką a powierzchnią ściany powinna wynosić co najmniej 2 cm, a sama siatka powinna być przykryta warstwą ochronną o grubości również co najmniej 2 cm (opinie o programie).

Przed ułożeniem siatki należy najpierw nałożyć warstwę wyprawy, aby siatka nie przeszkadzała w ułożeniu pierwszych warstw wyprawy i przeniknięciu zaprawy do otwartych spoin muru oraz aby mogła być zapewniona jednolita struktura wyprawy (segregator aktów prawnych).
Beton natryskowy sporządza się zwykle z mieszanki 1:5 do 1:6 (w stosunku ciężarowym). Stosuje się piasek o średnicy ziaren do 2 mm, który powinien mieć uziarnienie wymagane przez normy.
Beton natryskowy wymaga bardzo starannego i fachowego wykonania i nadzorowania.

Bliższe szczegóły o wyprawach wodoszczelnych można znaleźć w podręcznikach specjalnych.
Izolacja w postaci sztywnych (grubych) blach metalowych ze względu na znaczny koszt i trudności wykonania stosowana jest jedynie w wyjątkowych przypadkach do specjalnych obiektów podziemnych o szczególnie dużym znaczeniu (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

21.11.2024
Spalinowe silniki gaźnikowe zdjęcie nr 4
Na czym polega geodezyjne wyznaczenie granic działki?

Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…

20.11.2024
Spalinowe silniki gaźnikowe zdjęcie nr 5
Co to są obiekty małej architektury?

Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…

Spalinowe silniki gaźnikowe zdjęcie nr 8 Spalinowe silniki gaźnikowe zdjęcie nr 9 Spalinowe silniki gaźnikowe zdjęcie nr 10
Spalinowe silniki gaźnikowe zdjęcie nr 11
Spalinowe silniki gaźnikowe zdjęcie nr 12 Spalinowe silniki gaźnikowe zdjęcie nr 13 Spalinowe silniki gaźnikowe zdjęcie nr 14
Spalinowe silniki gaźnikowe zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Spalinowe silniki gaźnikowe zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Spalinowe silniki gaźnikowe zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami