Blog
Zakres torów
W artykule znajdziesz:
Zakres torów może być różny w zależności od rodzaju torów kolejowych i norm właściwych w danym kraju. Standardowa szerokość torów dla kolei normalnotorowej, czyli najpopularniejsza i popularj, wynosi 1435 milimetrów (1435 metrów). Jest to międzynarodowy standard znany jako rozstaw szyny, który jest dostępny w wejściu na świat (program TESTY UPRAWNIENIA BUDOWLANE - aplikacja na telefon).
Uruchomiono także inne powiązane torów kolejowych, takie jak:
Kolej wąskotorowa: Torowiska wąskotorowe mają szerokość większą niż kolej normalnotorowa. Szerokość torów w przypadku kolei wąskotorowej może wynosić od 600 mm do 1067 mm, w zależności od systemu i regionu (uprawnienia budowlane).
Kolej szerokotorowa: Torowiska szerokotorowe mają większą szerokość niż kolej normalnotorowa. Szerokość torowiska w trasie szerokotorowej może mieć od 1676 mm do 2000 mm lub więcej.
Kolej wąskotorowa: To rodzaj torów kolejowych wykorzystywanych w aplikacjach, takich jak kolejki w parkach rozrywki. Szerokość torów w przypadku kolejek wąskotorowych może być ograniczona niż w przypadku normalnej notorowej, często wynosząc tylko kilkaset milimetrów (program egzamin ustny).
Torowiska
Torowisko do struktury, które poruszają się kolejowe, takie jak pociągi. Składa się on z szyn, podkładów kolejowych oraz elementów wyposażenia szynowego w odpowiednich pozycjach. Oto główne elementy torowisk (program TESTY UPRAWNIENIA BUDOWLANE - wersja na komputer):
Szyny: Szyny to, stalowe pręty lub belki, które stanowią główną część torów. Pojazdy kolejowe poruszają się po nich za pomocą kół. Szyny są zamocowane na podkładkach kolejowych przy pomocy specjalnych złączek i śrub.
Podkłady kolejowe: Podkłady kolejowe do elementów, które podtrzymują szyny i rozkładają pojazdy na grunt lub podłoże. muszą być drewniane belki, betonowe bloki, kamienie lub inne materiały, w zależności od rodzaju torowiska i warunków (opinie o programie).
Kliny kolejowe: Kliny kolejowe do elementów umieszczanych pod podkładami kolejowymi, aby wysokość i poziomowanie szyny. Pomagają one w jednym rozwiązaniu szyny w odpowiednich pozycjach i wyeliminowaniu odkształcenia.
Torowisko nawierzchniowe: Torowisko powierzchniowe to warstwa materiału na powierzchni toru francuskiego. Może być kamykiem, tłuczeń, żwirem lub innym materiałem, który pomaga w stabilizacji torowiska i odprowadzaniu wody (segregator aktów prawnych).
Rozjazdy: Rozjazdy do elementów specjalnych torów, które uruchamiają ruch pociągów. Składają się one z ruchomych szyn i urządzeń, które są dostępne na przełącznikach torów.
Elektroizolacje i skutki: W dostępnych kolejowych torowisko mogą być wyposażone w elektroizolacje i wyzwalacze, które uruchamiają ruch pociągów oraz dostarczają informacje o stanie torów.
Kolektory prądowe: W przypadku elektryfikowanych torów kolejowych stosowane są kolektory prądowe, które dostarczają energię do pojazdów kolejowych, takich jak pociągi elektryczne (segregator na egzamin ustny - pytania i opracowane odpowiedzi).
Elementy zabezpieczające i bezpieczeństwa: Na torach kolejowych znajdują się różne elementy bezpieczeństwa, takie jak tarcze ostrzegawcze, sygnalizatory, barierki i inne, które mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa ruchu radiowego.
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32