Blog

24.11.2023

Zakres torów

W artykule znajdziesz:

Zakres torów może być różny w zależności od rodzaju torów kolejowych i norm właściwych w danym kraju. Standardowa szerokość torów dla kolei normalnotorowej, czyli najpopularniejsza i popularj, wynosi 1435 milimetrów (1435 metrów). Jest to międzynarodowy standard znany jako rozstaw szyny, który jest dostępny w wejściu na świat (program TESTY UPRAWNIENIA BUDOWLANE - aplikacja na telefon).
Uruchomiono także inne powiązane torów kolejowych, takie jak:
Kolej wąskotorowa: Torowiska wąskotorowe mają szerokość większą niż kolej normalnotorowa. Szerokość torów w przypadku kolei wąskotorowej może wynosić od 600 mm do 1067 mm, w zależności od systemu i regionu (uprawnienia budowlane).

Kolej szerokotorowa: Torowiska szerokotorowe mają większą szerokość niż kolej normalnotorowa. Szerokość torowiska w trasie szerokotorowej może mieć od 1676 mm do 2000 mm lub więcej.
Kolej wąskotorowa: To rodzaj torów kolejowych wykorzystywanych w aplikacjach, takich jak kolejki w parkach rozrywki. Szerokość torów w przypadku kolejek wąskotorowych może być ograniczona niż w przypadku normalnej notorowej, często wynosząc tylko kilkaset milimetrów (program egzamin ustny).

Torowiska

Torowisko do struktury, które poruszają się kolejowe, takie jak pociągi. Składa się on z szyn, podkładów kolejowych oraz elementów wyposażenia szynowego w odpowiednich pozycjach. Oto główne elementy torowisk (program TESTY UPRAWNIENIA BUDOWLANE - wersja na komputer):
Szyny: Szyny to, stalowe pręty lub belki, które stanowią główną część torów. Pojazdy kolejowe poruszają się po nich za pomocą kół. Szyny są zamocowane na podkładkach kolejowych przy pomocy specjalnych złączek i śrub.
Podkłady kolejowe: Podkłady kolejowe do elementów, które podtrzymują szyny i rozkładają pojazdy na grunt lub podłoże. muszą być drewniane belki, betonowe bloki, kamienie lub inne materiały, w zależności od rodzaju torowiska i warunków (opinie o programie).

Kliny kolejowe: Kliny kolejowe do elementów umieszczanych pod podkładami kolejowymi, aby wysokość i poziomowanie szyny. Pomagają one w jednym rozwiązaniu szyny w odpowiednich pozycjach i wyeliminowaniu odkształcenia.
Torowisko nawierzchniowe: Torowisko powierzchniowe to warstwa materiału na powierzchni toru francuskiego. Może być kamykiem, tłuczeń, żwirem lub innym materiałem, który pomaga w stabilizacji torowiska i odprowadzaniu wody (segregator aktów prawnych).
Rozjazdy: Rozjazdy do elementów specjalnych torów, które uruchamiają ruch pociągów. Składają się one z ruchomych szyn i urządzeń, które są dostępne na przełącznikach torów.

Elektroizolacje i skutki: W dostępnych kolejowych torowisko mogą być wyposażone w elektroizolacje i wyzwalacze, które uruchamiają ruch pociągów oraz dostarczają informacje o stanie torów.
Kolektory prądowe: W przypadku elektryfikowanych torów kolejowych stosowane są kolektory prądowe, które dostarczają energię do pojazdów kolejowych, takich jak pociągi elektryczne (segregator na egzamin ustny - pytania i opracowane odpowiedzi).

Elementy zabezpieczające i bezpieczeństwa: Na torach kolejowych znajdują się różne elementy bezpieczeństwa, takie jak tarcze ostrzegawcze, sygnalizatory, barierki i inne, które mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa ruchu radiowego.

Najnowsze wpisy

30.04.2024
Porady przed egzaminem ustnym na uprawnienia budowlane

Przygotowanie się do egzaminu ustnego na uprawnienia budowlane wymaga - poza koniecznością gruntownego przejrzenia wiadomości i ich przyswojenia - nabycia…

25.03.2024
Egzaminy dla osób ukaranych

Osoby ukarane z tytułu odpowiedzialności zawodowej zgodnie z artykułem 96 Ustawy Prawo Budowlane, które zostały zobowiązane do ponownego zdania egzaminu,…

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami