Blog

Lepik na gorąco zdjęcie nr 2
16.02.2022

Zmiany materiałowe

W artykule znajdziesz:

Lepik na gorąco zdjęcie nr 3
Zmiany materiałowe

Zmiany materiałowe będą jednak raczej zmniejszały istniejącą różnorodność maszyn do robót wykończeniowych; np. masowe wprowadzenie farboszpachlówek barwionych ograniczy stosowanie agregatów malarskich i współpracujących z nimi sit oraz mieszalników. Upowszechnienie pap zgrzewalnych i natryskowych metod krycia dachów pozwoli na zmniejszenie liczby kotłów do grzania lepiku i pomp oraz natryskiwaczy do tego materiału (program uprawnienia budowlane na komputer).

Transport w budownictwie należy do najbardziej pracochłonnych i ciężkich procesów. Zgodnie z postępującym uprzemysłowieniem budownictwa zapotrzebowanie na transport stale rośnie w miarę wzrostu zadań. Wynika to ze specyfiki produkcji budowlanej, wymagającej dużego zaangażowania transportu do przewozów masowych. Transporto- chłonność budownictwa w resorcie budownictwa i przemysłu materiałów budowlanych osiągała 3,5 tys. t na 1 min zł wartości produkcji budowlano-montażowej (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Znaczy to, że na wykonanie 1 m3 przestrzeni zabudowanej budynku mieszkalnego należy przewieźć 1,1-M,3 t materiałów; do tego dochodzi transport mas ziemnych przeciętnie 0,8 t/m3 przestrzeni zabudowanej budynku. Transport w budownictwie stanowi 60-70% ogólnej pracochłonności i 30-35% kosztów wzniesienia obiektów budowlanych (uprawnienia budowlane). Transport budowlany poziomy dzieli się na zewnętrzny (daleki) oraz wewnętrzny (bliski).

Transport zewnętrzny ma za zadanie bezpośrednie dostarczenie na plac budowy materiałów i elementów budowlanych, narzędzi, maszyn i urządzeń budowlanych, odwiezienie lub dowiezienie mas ziemnych, dostarczenie urządzeń technologicznych wyposażenia budowanych obiektów (a więc transport ten musi być doprowadzony na plac budowy). Transport zewnętrzny nie stanowiąc integralnej części procesu produkcyjnego wywiera jednak na ten proces znaczny wpływ (program egzamin ustny). Transport wewnętrzny odbywający się w granicach placu budowy polega na przemieszczaniu materiałów, prefabrykatów i maszyn z magazynów lub placów składowych na miejsce przetwarzania, a następnie wbudowania.

Transport budowlany

Transport budowlany może mieć charakter ogólny, nie związany bezpośrednio z określonym procesem technologicznym, lub wchodzić w skład określonego procesu technologicznego jako jeden ze składowych tego procesu: wtedy transport ten nosi nazwę technologicznego (opinie o programie). Największy udział (ok. 80%zadań przewozowych) przypada na transport samochodowy, przy czym w skali kraju jest on realizowany głównie transportem gospodarczym, a następnie branżowym, natomiast w budownictwie przede wszystkim transportem branżowym przedsiębiorstw transportowych.

Tabor samochodowy musi spełniać warunki dopuszczenia do ruchu po drogach publicznych, określone ustaleniami. Kodeksu Drogowego. W transporcie materiałów i elementów budowlanych występują następujące główne grupy ładunków o zbliżonej podatności technologicznej transportu. Każda grupa ładunków charakteryzuje się odrębnością procesu transportowego, którego technologia obejmuje zarówno maszyny i urządzenia ładunkowe, jak i tabor oraz sposób transportu (segregator aktów prawnych).

Technologie transportu materiałów i elementów budowlanych. Rozpatrując problemy mechanizacji transportu materiałów i elementów budowlanych z punktu widzenia technologicznego można zauważyć pewne cechy wspólne, wyodrębniające technologie poszczególnych grup ładunków.

Wyróżnić można trzy podstawowe technologie transportu:

  • technologię uniwersalną,
  • technologię specjalizowaną,
  • technologię zunifikowaną.

Technologia uniwersalna charakteryzuje się użyciem uniwersalnych maszyn i urządzeń transportowo-ładunkowych, przystosowanych do przewozu różnych materiałów; jest ona stosowana w procesach najmniej zmechanizowanych, np. w przewozach materiałów ściennych bez pojemników lub palet, materiałów wyposażenia bez jednostek ładunkowych itp. Technologie specjalizowane polegają na dostosowaniu zarówno taboru, jak i urządzeń ładunkowych do wymagań określonego procesu transportowego, odniesionego do wybranego rodzaju ładunku oraz sposobu jego przemieszczania, a więc na stosowaniu specjalizowanych maszyn i urządzeń transportowych (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

31.03.2025
Lepik na gorąco zdjęcie nr 4
Co to jest deskowanie i jakie są jego rodzaje?

Deskowanie inaczej szalowanie, to tymczasowa konstrukcja stosowana w budownictwie, która służy do nadawania kształtu mieszance betonowej podczas jej wylewania oraz…

21.03.2025
Lepik na gorąco zdjęcie nr 5
Co to jest instalacja wodociągowa?

Instalacja wodociągowa to system rur, armatury i urządzeń służących do doprowadzania wody do budynków oraz jej rozprowadzania do poszczególnych punktów…

Lepik na gorąco zdjęcie nr 8 Lepik na gorąco zdjęcie nr 9 Lepik na gorąco zdjęcie nr 10
Lepik na gorąco zdjęcie nr 11
Lepik na gorąco zdjęcie nr 12 Lepik na gorąco zdjęcie nr 13 Lepik na gorąco zdjęcie nr 14
Lepik na gorąco zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Lepik na gorąco zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Lepik na gorąco zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami