Blog
Automatyzacja magazynów cementu
W artykule znajdziesz:
We współczesnych wytwórniach wyrobów i elementów żelbetowych praca w magazynach cementu jest w całości lub częściowo zautomatyzowana. Przy częściowej automatyzacji magazynów cementu z transportem mechanicznym, ograniczanej blokadą, zdalnym sterowaniem i sygnalizacją blokują się obwody silników elektrycznych. Sterowanie silnikami elektrycznymi jest zdalne z pulpitu operatora, tutaj też nadchodzą sygnały o stanic mechanizmów i o poziomie zapełnienia silosów cementowych (program uprawnienia budowlane na komputer).
Do układu blokady i zdalnego sterowania w magazynie cementu z transportem pneumatycznym stosuje się pompy pneumatyczne ślimakowe i komorowe oraz przełączniki. Systemy sygnalizacji odzwierciedlają przy tym stan mechanizmów, poziom zapełnienia silosów i ciśnienie sprężonego powietrza (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Przy zespołowej automatyzacji magazynów zautomatyzowany jest cały zespół maszyn i urządzeń przeznaczonych do odbioru cementu ze środków transportowych, do jego przewozu do silosów i zasobników rozdzielczych betonowni i do przechowywania cementu w silosach. Silniki elektryczne urządzeń transportowych, przełączniki, zawory zasuwowe i aparatura kontroli poziomu zapełnienia silosów objęte są wspólną blokadą, co umożliwia zapewnienie rejestrującej i czynnej kontroli poziomu cementu w silosach (uprawnienia budowlane).
Schemat automatycznego sterowania mechanizmami magazynu cementu wyposażonego w przenośnik pneumatyczny, wskaźniki poziomu i przełączniki dwukierunkowe. Po ustawieniu wagonów do wyładowania włącza się samoczynnie obwód mechanizmów doprowadzania cementu do magazynu, z wyjątkiem wyładowarki pneumatycznej, którą steruje z pulpitu przenośnego operator. Po zdalnym przełączeniu przewodu za pomocą zaworów dwukierunkowych o napędzie elektropneumatycznym cement jest doprowadzany do silosu. Po zapełnieniu silosu obwód mechanizmów rozładunku wyłącza się automatycznie pod działaniem sygnału elektrycznego nadanego przez wskaźnik górnego poziomu cementu (program egzamin ustny).
Silnik elektryczny
Cement wymaganej marki podaje się po sygnale z pulpitu betonowni, włączającym obwód mechanizmów wydawania cementu. Włączenie możliwe jest wtedy, kiedy w rozładowywanym silosie cement znajduje się powyżej wskaźnika dolnego poziomu, a przewodu nie przedmuchuje się po poprzednim wydawaniu i przetłaczaniu cementu. Każdy mechanizm włącza się, kiedy już pracuje mechanizm poprzedzający go, według schematu blokada silnik elektryczny (opinie o programie).
Kontrolę przesuwania się cementu w rurociągach przeprowadza się za pomocą ustawionych na przewodach cementu czujników pojemnościowych, które w przypadku zmniejszania się strumienia cementu włączają urządzenia likwidujące tworzenie się zasklepień w silosach. Układy sterowania, kontroli i sygnalizacji na linii wydawania cementu z magazynu do betonowni skupione są w pomieszczeniu nad zasobnikami.
Dostawę kruszyw koleją wykonuje się na platformach, w węglarkach czteroosiowych i w wagonach samowyładowczych. Stosowanie samorzutnie rozładowujących się węglarek o ładowności 60 t i wagonów wywrotek o ładowności 60 t zapewnia najszybszy wyładunek kruszyw. Jednak przy ich przewozie w takich wagonach powstaje konieczność zwrotu próżnych wagonów, co przy większych odległościach jest mniej wygodne niż przewożenie kruszyw na odkrytych platformach kolejowych (segregator aktów prawnych).
Wyładunek kruszyw z platformy odbywa się przy użyciu maszyn stałych i przesuwnych. Stała maszyna wyładowcza T-182A (rys. 15-1), seryjnie produkowana w Związku Radzieckim, jest stosowana na składowiskach kruszyw. Sypki materiał jest spychany z platformy dwustronnym zgarniakiem wykonującym ruch postępowo-zwrotny w poprzek platformy przy jej przemieszczaniu za pomocą przyciągarki. Kruszywo zsypuje się do zasobnika odbiorczego ustawionego poniżej poziomu torowiska. Dla ułatwienia oczyszczania podłogi platformy z resztek materiału zaopatrzono zgarniak w szczotkę stalową. Pod zasobnikiem odbiorczym ustawiono podajnik taśmowy, dostarczający kruszywo do przenośników taśmowych składowiska. Wydajność urządzenia wyładowczego T-182A wynosi ok. 170 t/h, moc silników elektrycznych 18,5 kW (promocja 3 w 1).
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32