Blog

Ułożenie obciążeń uprawnienia budowlane zdjęcie nr 2
16.08.2018

Budowa mostów – szalunki przejezdne

W artykule znajdziesz:

Budowa mostów – szalunki przejezdne

Technologia szalunków przejezdnych, nazywana również MSS, to rozszerzenie metody deskowań stacjonarnych za pomocą ruchomych elementów. W tej metodzie szalunki o konkretnej geometrii można przesuwać wzdłuż powstającego obiektu (program na komputer). Najważniejszym elementem konstrukcyjnym w technologii szalunków przejezdnych są dźwigary – najczęściej wykorzystuje się dźwigary kratowe. Konstrukcja obiektu mostowego może być realizowana na dwa różne sposoby:
• jeden dźwigar nośny znajduje się ponad wykonywanym ustrojem – deskowanie jest wówczas podwieszone do belki nośnej, a po zabetonowaniu jest otwieranie i przenoszone na kolejną pozycję (program na telefon),
• dźwigary nośne umieszczane są pod obiektem – deskowanie jest wysuwane spod ustroju oraz przemieszczane po belkach nośnych.
Budowa mostu z wykorzystaniem technologii szalunków przejezdnych polega na konstruowaniu kolejnych przęseł nośnego ustroju sekcji z wykorzystaniem deskowania przesuwanego (program na egzamin ustny). Jest to technologia dość nowa w Polsce, dlatego wykorzystuje się ja raczej rzadko. W metodzie szalunków przejezdnych zarówno rusztowanie, jak i deska są ruchome – segmenty są betonowane dopiero w miejscach docelowych. Metoda charakteryzuje się:
• powtarzalnością,
• ograniczeniem kosztów wynikającym z powtarzalności,
• dużym zautomatyzowaniem,
• dokładnością (promocja 3 w 1).

Metoda szalunków przejezdnych

Ułożenie obciążeń uprawnienia budowlane zdjęcie nr 3
Budowa mostów – szalunki przejezdne

Metoda szalunków przejezdnych jest ekonomiczne i szybka (segregator). Za jej pomocą można wznosić długie obiekty, mające powtarzalne sprzęgła o niewielkiej rozpiętości. Konieczne jest zapewnienie dojazdu dla pompy do betony na każdej fazie wznoszenia obiektu, co niekiedy może stwarzać trudności. W przypadku dolnego usytuowania kratownic nośnych konieczne jest zagwarantowanie odpowiedniej skrajni pionowej, ponieważ tylko wtedy mogą one zmieścić się nad terenem. Jednym z obiektów, które zostały wykonane tą metodą, jest most M-4 mieszcząc się na drodze krajowej nr 90 koło Kwidzyna. Jest to obiekt sześcioprzęsłowy, którego cztery środkowe przęsła są podwieszane (opinie). Całkowita długość mostu wynosi 808m, a rozpiętość dwóch środkowych przęseł wynosi 204m.

Najnowsze wpisy

21.10.2024
Ułożenie obciążeń uprawnienia budowlane zdjęcie nr 4
Prawo do kierowania budową

Prawo do kierowania budową w Polsce oznacza możliwość wykonania funkcji kierownika budowy na placu zabaw. Aby uzyskać prawo, należy podłączyć…

18.10.2024
Ułożenie obciążeń uprawnienia budowlane zdjęcie nr 5
Utrata uprawnień budowlanych

Odebranie uprawnień budowlanych, które zostało potwierdzone wszystkimi formalnymi wymaganiami, zostało poddane egzaminowi i zatwierdzone przez ich nadaniu, jest możliwe w…

Ułożenie obciążeń uprawnienia budowlane zdjęcie nr 8 Ułożenie obciążeń uprawnienia budowlane zdjęcie nr 9 Ułożenie obciążeń uprawnienia budowlane zdjęcie nr 10
Ułożenie obciążeń uprawnienia budowlane zdjęcie nr 11
Ułożenie obciążeń uprawnienia budowlane zdjęcie nr 12 Ułożenie obciążeń uprawnienia budowlane zdjęcie nr 13 Ułożenie obciążeń uprawnienia budowlane zdjęcie nr 14
Ułożenie obciążeń uprawnienia budowlane zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Ułożenie obciążeń uprawnienia budowlane zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Ułożenie obciążeń uprawnienia budowlane zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami