Blog

13.05.2022

Czas trwania wyładunku

W artykule znajdziesz:

Czas trwania wyładunku

Do wyładowania kruszyw z platform kolejowych można również użyć ładowarki ciągnikowej T-170 z wymiennym lemieszem, koparki jednonaczyniowej z wymiennym lemieszem oraz innych maszyn i urządzeń. Wyładowywanie kruszywa z wagonów wywrotek wykonuje się sposobem grawitacyjnym po jednej stronie przez wywrócenie skrzyń wagonu. Czas trwania wyładunku wagonu wywrotki z pneumatycznym wywracaniem skrzyni, przy uwzględnieniu czasu potrzebnego na jej powrót do położenia wyjściowego, wynosi 2-P3 min. Z węglarek kruszywo wyładowuje się sposobem grawitacyjnym przez koryta uchylne. Jednak całkowite opróżnienie węglarki tym sposobem nie jest możliwe z powodu niedostatecznych kątów nachylenia pokryw otworowych (program uprawnienia budowlane na komputer).

Przy wyładunku na obie strony pozostaje w węglarce do 15% materiału, który trzeba usunąć ręcznie lub za pomocą wibratorów zsypowych (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Dlatego po grawitacyjnym usunięciu kruszyw zamocowuje się na pierwszej parze otworów zsypowych wibratory i, uruchamiając je, wyładowuje się część materiału pozostałą w wagonie; następnie otwiera się trzecią parę otworów, a wibratory przenosi na drugą parę itd.

Opróżnianie węglarek sposobem grawitacyjnym z zastosowaniem wibratorów zsypowych trwa 10-15 minut. Bardzo pracochłonną czynnością Do wyładowywania kruszyw z węglarek wszystkich typów i z platform stosuje się wyładowarki samojezdne typu portalowo-przenośnikowego (np. S-492 i RN-350). Wyładowarka radziecka S-492 składa się z samobież.nej ramy portalowej i zmontowanych na niej dwóch przenośników kubełkowych z mechanizmami podnoszenia i opuszczania, przenośnika nawrotnego odbiorczego i przenośnika taśmowego zrzutowego (uprawnienia budowlane). Przy wyładowywaniu kubełki dwóch przenośników, opuszczając się do wagonu lub na platformę, wybierają kruszywo jednocześnie na całej szerokości wagonu i podają je na taśmę przenośnika poziomego. Następnie za pomocą pochyłego przenośnika zrzutowego kruszywo zsypuje się na hałdy lub do zasobników odbiorczych. Wydajność wyładowarki S-492 wynosi 300-7-400 t/h, odległość hałd przy usypywaniu kruszyw na składowisku osiąga 20 m od osi toru, a wysokość hałd - do 9 m. Ogólna moc silników elektrycznych urządzenia wyładowczego - 95 kW (program egzamin ustny).

Ogólne gabaryty

Maszyna wyładowcza RN-350 różni się od urządzenia wyładowczego S-492 tym, że ma ona jeden przenośnik kubełkowy, do którego za pomocą dwóch podajników ślimakowych przesuwa się materiał zgarnięty z krawędzi wagonu. Wydajność urządzenia RN-350 wynosi 100-150 t/h, moc ogólna silników elektrycznych ok. 40 kW (opinie o programie).

Do przewozu kruszyw na drogach kołowych używa się samochodów samowyładowczych o różnej ładowności; dla zwiększenia ładowności stosuje się samochodowe przyczepy samowyładowcze. Przy przewożeniu kruszyw transportem rzecznym barki pokładowe i z ładowniami rozładowuje się za pomocą pływających dźwigów chwytakowych, urządzenia zgarniakowego linowego, hydraulicznych urządzeń wyładowczych i in. Do przewozu kruszyw na małe odległości można użyć barek samowyładowczych (segregator aktów prawnych).

Duże trudności powstają w okresie zimowym przy wyładowywaniu zamarzniętego kruszywa z odkrytych wagonów. Skutecznym sposobem przywrócenia sypkości kruszyw przed wyładowaniem jest ich spulchnianie za pomocą maszyn wiertarko-frezarkowych lub wibracyjnych. Wiertarko-frezarkowa radziecka maszyna spulchniająca BRM-56A składa się z ramy portalowej umieszczonej nad zasobnikiem odbiorczym, wózka z mechanizmami spulchniającymi, przesuwającego się do góry i w dół w prowadnicach ramy portalowej. Ogólne gabaryty czterech wiertarko-frezarek na szerokość odpowiadają szerokości wagonu.

Po doprowadzeniu wagonu z zamarzniętym kruszywem pod wiertarko- frezarkę opuszcza się urządzenie spulchniające, a frezy i wiertła, przewiercając materiał, spulchniają go i zrzucają do zasobnika odbiorczego (promocja 3 w 1). Po zakończeniu pionowego przebijania kruszywa włącza się wciągarkę elektryczną dla podstawienia wagonu pod nieustanne boczne frezowanie. Po wyładowaniu wagonu podnosi się wózki z frezami na taką wysokość, aby mógł pod nimi przejść wagon, i za pomocą wciągarki manewrowej ustawia się pod ramą portalową następny wagon.

Najnowsze wpisy

07.05.2024
Praktyki budowlane. Wszytko, co musisz o nich wiedzieć

Znaczenie praktyki zawodowej w zdobywaniu uprawnień budowlanych Praktyka zawodowa odgrywa kluczową rolę w zdobywaniu uprawnień budowlanych dla architektów oraz innych…

03.05.2024
Kierownik robót budowlanych

Kierownik robót budowlanych to zawód, który często mylony jest z podobnym stanowiskiem, mianowicie z kierownikiem budowy. W związku z tym,…

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami