Blog
Czas załadunku
W artykule znajdziesz:
Wreszcie przy wyborze środków transportowych można, dla celów orientacyjnych, kierować się stosunkiem ich czasu jazdy, licząc w obydwu kierunkach (tj), do czasu załadowania i wyładowania (itzw) jako głównych elementów cyklu transportowego charakterystycznych dla konkretnych warunków transportu (program uprawnienia budowlane na komputer).
Jeśli np. ze względu na większą odległość transportową czas istotne znaczenie dla wyboru środka transportowego będzie miała prędkość jego jazdy (samochód, samochód wywrotka).
Jeśli natomiast wówczas istotne znaczenie będzie miało stosowanie przyczepnych środków transportowych, przy których pojazdy silnikowe (ciągniki) będą mogły być odczepiane i wyzyskane do transportu już załadowanych lub opróżnionych środków przewozowych, przez co czas postoju pojazdów silnikowych będzie krótszy niż w przypadku poprzednim (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
W przypadku gdy ze względu na krótki front załadowywania i wyładowywania materiałów lub z innych względów pojazdy silnikowe nie mogą być odłączane od przyczepnych środków transportowych, należy dążyć do skrócenia czasu tj i tzw przez mechanizację prac załadunkowo-wyładunkowych (uprawnienia budowlane) .
W końcu podaje się poniżej systematykę i kolejność projektowania transportu poziomego budowlanego, niezależnie od jego rodzaju. Składa się ona z następujących czynności uszeregowanych w kolejności opracowywania projektu:
- określanie ilości głównych materiałów, półfabrykatów i konstrukcji budowlanych (wykonane w oparciu o zestawienie analityczne ogólnego harmonogramu budowy bądź o zestawienie ilości głównych materiałów sporządzone na podstawie kosztorysu szczegółowego),
- określanie położenia tras komunikacyjnych, po których będzie się odbywał przewóz poszczególnych materiałów, półfabrykatów i konstrukcji,
- określanie odległości przewozowych dla każdego rodzaju materiału,
- wybór dla każdego rodzaju materiału najbardziej celowego rodzaju transportu i środka transportowego,
- wybór miejsc i metod załadunkowo-wyładunkowych,
- obliczanie ilości środków transportowych i czasu ich pracy (program egzamin ustny).
Pociągi ciągnikowe
W zależności od sposobu wykorzystania silników pojazdów mechanicznych jako siły pociągowej środki przewozowe: a) mogą stanowić samodzielne jednostki, jak samochody ciężarowe, w których silnik z mechanizmem jazdy oraz skrzynia załadowcza lub specjalny pojemnik stanowią jedną nierozłączną całość, b) pojazd mechaniczny służy jedynie jako środek pociągowy dla oddzielnych przyczepnych środków przewozowych (np. ciągnik z przyczepami, lokomotywa z wagonami) tworząc wraz z nimi pewien zespół w postaci pociągu (opinie o programie). Zespoły składające się z ciągnika i przyczep nazywane są drogowymi pociągami ciągnikowymi. W przypadku samodzielnych środków przewozowych czas obrotu i wykorzystania silnika i skrzyni załadowczej jest jednakowy, przy czym w czasie załadowywania jak i wyładowywania materiału silnik nie jest wykorzystywany.
W przypadku przyczepnych środków przewozowych silnik nie oczekuje na załadowanie i wyładowanie naczynia (naczyń) załadowczego (np. ciągnik z przyczepami), przy czym zamiana próżnych środków transportowych na pełne odbywa się w miejscu załadowania, a zamiana pełnych na puste w miejscu wyładowania. W ten sposób czas obrotu silnika (pojazdu mechanicznego) i właściwych środków transportowych jest różny, z reguły krótszy niż przy stosowaniu samodzielnych środków transportowych. Powoduje to powiększenie ilości cyklów roboczych silnika w jednostce czasu, a więc polepszenie jego wykorzystania w stosunku do ilości cyklów transportowych silnika w przypadku środków samodzielnych (segregator aktów prawnych).
Dlatego pociągi ciągnikowe jako środki transportowe powinny być używane w jak najszerszych rozmiarach, wszędzie tam, gdzie istnieją możliwości ich zastosowania, a w szczególności przy masowych przewozach materiałów budowlanych. Transport drogowy spośród wszystkich innych rodzajów transportu budowlanego zewnętrznego odznacza się największą dynamiką rozwojową (promocja 3 w 1).
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32