Blog

Praktyka zawodowa – oświadczenie zdjęcie nr 2
08.07.2020

Długość kierownicy

W artykule znajdziesz:

Długość kierownicy

Praktyka zawodowa – oświadczenie zdjęcie nr 3
Długość kierownicy

Należy pamiętać, że szczególnie przy wchodzeniu do śluzy, jak wspomniano wyżej, prędkość statku jest bardzo mała, a przez to i jego zdolność manewrowania bardzo ograniczona (program uprawnienia budowlane na komputer).

Kierownice. Dla zapewnienia bezpiecznego wejścia statku lub pociągu holowniczego do śluzy, tak z górnego jak i z dolnego stanowiska, wejściowy odcinek awanportu wyposaża się w kierownice. Długość kierownicy przyjmuje się w przybliżeniu równą długości jednego statku, wychodząc z założenia, że kiedy pierwszy statek minie kierownicę i będzie już wchodził do śluzy, drugi statek pociągu będzie naprowadzany przy pomocy kierownicy na oś śluzy. Licowa powierzchnia kierownic ma zwykle w rzucie poziomym kształt łuku kołowego lub paraboli, przy czym linia licowej powierzchni śluzy powinna być styczną do krzywoliniowego zarysu kierownicy.

Kształt kierownicy można też przyjąć w zależności od jej wytrzymałości lub inaczej mówiąc w zależności od wielkości siły P przyjętej jako obciążenie kierownicy od uderzenia statku. Kształt kierownicy zalecany przez Kalinowicza. Miarodajne jest tu skrajne położenie statku w przekroju poprzecznym awanportu określone wymiarami a i a. Promień R krzywizny kierownicy określa się z zależności (R- a) = R coś wówczas statku o kierownicę (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

Kierownice wykonuje się w postaci ciągłych ścian lub ażurowych konstrukcji, tak zwanych estakad. Mogą to być konstrukcje drewniane, betonowe lub żelbetowe. Im konstrukcja kierownicy jest bardziej sprężysta, tym mniejsze jest oddziaływanie siły uderzenia statku na ścianę. Dlatego też najchętniej stosuje się kierownice drewniane, natomiast konstrukcje betonowe lub żelbetowe wykonuje się dość rzadko (uprawnienia budowlane).

Urządzenia cumownicze

Odcinek awanportu przeznaczony na postój statków czekających na śluzowanie wyposażony jest w urządzenia cumownicze, jak na przykład pachoły cumownicze o konstrukcji i rozmieszczeniu analogicznym jak w komorze śluzy. Awanporty o przekroju poprzecznym trapezowym wyposażone są dodatkowo w specjalne urządzenia, wyznaczające tak zwaną linię cumowniczą dla statków. Jest to konieczne, gdyż zmienne stany wody i przepływ wody w awanporcie w czasie napełniania łub opróżniania śluzy grożą osadzeniem statku na skarpie kanału, co może być przyczyną uszkodzenia statku i konstrukcji umacniającej skarpę. Linię cumowniczą może tworzyć konstrukcja analogiczna do konstrukcji kierownic, a więc na przykład belka i sprężysta konstrukcja drewniana lub żelbetowa estakada (program egzamin ustny).

W tym ostatnim przypadku pachoły cumownicze umieszczone są nie na brzegu awanportu, a wprost na estakadach. Na konstrukcji tej powinna znajdować się kładka służbowa połączona z brzegiem.
Bardzo często dla wytyczenia linii cumowniczej w awanporcie, a także jako kierownice wejściowe do śluzy stosuje się tak zwane dalby, czyli pęki pali wbite w dno kanału. Najkorzystniejsze ze względu na swą sprężystość są dalby drewniane. Jednak z powodu krótkiego okresu ich trwałości często wykonuje się dalby z grodzic stalowych lub z pali żelbetowych (opinie o programie).

Skarpy kanałów wejściowych umacnia się podwójnym brukiem z kamienia naturalnego lub okładziną betonową z trylinek. Dobrym umocnieniem jest także brzegosłon kamienny, to znaczy narzut kamienny wykonany w specjalnych osłonach z płotków faszynowych. Pożądane jest umacnianie na przykład narzutem kamiennym również dna kanału, szczególnie na podejściach do śluzy, zwłaszcza przy gruntach słabych, kiedy istnieje obawa rozmywania gruntu wskutek działania śrub przechodzących statków lub gdy śluzę wykorzystuje się do jałowego przepuszczania wody w czasie wysokich stanów. Na skarpach awanportu, szczególnie w pobliżu komory śluzy, należy przewidzieć stopnie zejściowe (segregator aktów prawnych).

Ze względów żeglugowych pożądane jest, aby powierzchnia przekroju poprzecznego drogi wodnej była jak największa, natomiast wysokość kosztów związanych z dużą ilością robót ziemnych oraz uszczelnień kanału przy dużym przekroju, wskazywałaby na konieczność budowy możliwie wąskiej drogi wodnej (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

21.11.2024
Praktyka zawodowa – oświadczenie zdjęcie nr 4
Na czym polega geodezyjne wyznaczenie granic działki?

Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…

20.11.2024
Praktyka zawodowa – oświadczenie zdjęcie nr 5
Co to są obiekty małej architektury?

Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…

Praktyka zawodowa – oświadczenie zdjęcie nr 8 Praktyka zawodowa – oświadczenie zdjęcie nr 9 Praktyka zawodowa – oświadczenie zdjęcie nr 10
Praktyka zawodowa – oświadczenie zdjęcie nr 11
Praktyka zawodowa – oświadczenie zdjęcie nr 12 Praktyka zawodowa – oświadczenie zdjęcie nr 13 Praktyka zawodowa – oświadczenie zdjęcie nr 14
Praktyka zawodowa – oświadczenie zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Praktyka zawodowa – oświadczenie zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Praktyka zawodowa – oświadczenie zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami