Blog

13.05.2022

Dłuższe przechowywanie cementu

W artykule znajdziesz:

Dłuższe przechowywanie cementu

W magazynie przewidziano wyładowywanie cementu ze zwykłych krytych wagonów za pomocą pneumatycznych maszyn wyładowczych S-559 o wydajności 90 t/h, a z wagonów samowyładowczych - zasobników - pod własnym ciężarem przez rękawy odbiorcze podnoszone cylindrami pneumatycznymi, łączące przenośnik ślimakowy z odpowiednim otworem zsypowym wagonu (program uprawnienia budowlane na komputer).

Przy nadejściu cementu w cementowozach cysternach kolejowych dostawa jego do silosów odbywa się sposobem pneumatycznym. Cement z urządzeń odbiorczych kierowany jest przenośnikami ślimakowymi do unoszącego go do góry pionowego przenośnika kubełkowego, a następnie za pomocą rynien powietrznych, rozmieszczonych w górnej galerii, cement ładuje się do dowolnego silosu (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

Dłuższe przechowywanie cementu w silosach powoduje jego zbrylanie się i utratę sypkości; dla zapobieżenia temu zjawisku przewidziano możliwość tzw. ożywienia cementu przez okresowe przepompowywanie zawartości poszczególnych silosów. Taką operację wykonuje się przełączając strumień cementu, wyładowywanego z silosu, ponownie na mechanizmy przeznaczone do załadunku magazynu. W tym przypadku oba systemy transportowe obsługujące magazyn pracują razem w zamkniętym cyklu (uprawnienia budowlane).

Wyładunek cementu z silosów odbywa się za pomocą dennych lub bocznych wyładowarek pneumatycznych i dolnych rynien powiętrznych. Z magazynu cement dostarczany jest do betonowni ślimakowymi pompami pneumatycznymi lub przenośnikami ślimakowymi. Magazyn cementu ma zdalne sterowanie z pulpitów. Elektryczne urządzenia napędowe mechanizmów są zblokowane w kolejności odwrotnej do przebiegu procesu technologicznego (program egzamin ustny).

Transport cementu w granicach magazynu, jak również do zasobników rozdzielczych betonowni może odbywać się sposobem mechanicznym, pneumatycznym lub powietrzno-pneumatycznym. Transport mechaniczny odbywa się za pomocą przenośników ślimakowych i pionowych przenośników kubełkowych (opinie o programie).

Przenośniki ślimakowe

Przenośniki ślimakowe stosuje się do przemieszczania cementu w kierunkach poziomym i pochyłym. Elementem pracującym przenośnika ślimakowego jest śruba (prawa albo lewa) umieszczona w zamkniętym płaszczu. Cement podaje się na przenośnik przez wsyp w pokrywie płaszcza. Wyładunek cementu z przenośnika jest możliwy na dowolnym jego odcinku przez otwór w dnie płaszcza zamykany zasuwą. Wydajność przenośników ślimakowych wynosi od 2 do 85 t/h i zależna jest od ich średnicy, skoku, szybkości obracania się śruby i współczynnika napełnienia (segregator aktów prawnych).

Przenośniki ślimakowe odznaczają się prostą konstrukcją i łatwością obsługi, ich wymiary gabarytowe nie są duże. Elementy przenośnika ślimakowego niszczą się jednak szybko, co spowodowane jest ściernością cementu, a pracy tego urządzenia towarzyszy często powstawanie pyłu. Dla zapobieżenia rozpylaniu się cementu przewidziana jest hermetyzacja połączeń poszczególnych węzłów w przenośnikach ślimakowych.

Przenośniki pionowe kubełkowe stosuje się do pionowego transportu cementu przy jego doprowadzaniu do silosów magazynu lub zasobników betonowni. Przy istnieniu środowiska ściernego zaleca się stosowanie szybkobieżnych podnośników kubełkowych typu taśmowego z głębokimi kubełkami. Wydajność pionowych przenośników kubełkowych różnych marek waha się od 20 do 85 t/h i zależy od szybkości poruszania się taśmy, pojemności i współczynnika napełnienia kubełka. Podnośniki mogą przetransportować cement na wysokość do 35 m; pracują one zwykle zespołowo z przenośnikami ślimakowymi lub rynnami powietrznymi podającymi cement do przenośnika pionowego lub rozprowadzającymi go do silosów i zasobników rozdzielczych. Dla zapobieżenia powstawaniu pyłu zamyka się przenośnik kubełkowy w metalowym płaszczu sekcyjnym z dostateczną hermetyzacją poszczególnych sekcji (promocja 3 w 1).

Transport pneumatyczny cementu stosowany jest w większości dużych wytwórni wyrobów żelbetowych. Główną zaletą transportu tego typu jest dostarczanie cementu na duże odległości bez przeładunków, jak również brak pyłu i strat cementu.

Najnowsze wpisy

25.03.2024
Egzaminy dla osób ukaranych

Osoby ukarane z tytułu odpowiedzialności zawodowej zgodnie z artykułem 96 Ustawy Prawo Budowlane, które zostały zobowiązane do ponownego zdania egzaminu,…

22.03.2024
Wniosek o ponowny egzamin na uprawnienia budowlane

Wniosek o ponowne wyznaczenie terminu egzaminu na uprawnienia budowlane należy złożyć w przypadkach, kiedy nie możesz uczestniczyć w wyznaczonym terminie…

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami