Blog
Handel zagraniczny
W artykule znajdziesz:
W ich geograficznej strukturze handlu zagranicznego (z punktu widzenia wartości eksportu i importu) czołowe miejsce przypada europejskim partnerom. Aż 75% ogólnej wartości handlu zagranicznego Polski przypada na Europę, w tym gł. na kraje członkowskie UE (66,8% wartości 1998). Najważniejszym partnerem handlowym Polski s.) Niemcy, partycypujące w 26,4% wartości importu, na ich rynek przypada aż 56,4% og. wartość i polskiego eksportu (program uprawnienia budowlane na komputer).
Najważniejsze) pozycję w zakresie rozmiarów handlu Zagranicznego zajmuj.) w Europie Niemcy, lokujące się na 2. miejscu światowej listy rankingowej (ustępuj.) jedynie Stanom Zjednoczonym). Wyprzedzają one na europejskiej Wielk.) Brytanię, Francję i Włochy (program uprawnienia budowlane na ANDROID). W pierwszej dziesiątce państw znalazła się także Rosja, która jako jedyny postkomunisty! kraj legitymowała się dodatnim saldem handlu zagranicznego (nadwyż k.) eksportu nad importem). Generalnie Europa notuje ujemne saldo w międzynarodowej wymianie, [trzy czym jest ono zasadniczo udziałem krajów wschodnio europejskich. Na przeciwległym biegunie znajduj.) się państwa skandynawskie, notujące duże nadwyżki eksportowe np. w przypadku Finlandii wartość 21,2%, a Norwegii - 17,4% (uprawnienia budowlane).
Europejski eksport
Europejskiego eksportu jest zdecydowana dominacja w jego strukturze towarowej artykułów przemysłowych (68% ogólnej wartości), przy względnie wysokim udziale artykułów rolno-spożywczych (16% ogólnej wartości). Ona wysokiego poziomu rozwoju gospodarki europejskiej, w tym także wysoki (towarowego rolnic twa (Europa uczestniczy m.in. w 75% światowego eksportu mleka, 60% - masła, 48% mięsa) (program egzamin ustny).
Powyższa sytuacja znajduje wyraz w relatywnie niskim stopniu zróżnicowania struktury rodzajowej wymiany handlowej, realizowanej przez poszczególne kraje, zdominowanej przez grupę artykułów przemysłowych (w eksporcie i imporcie). Wśród silnych i nowoczesnych gospodarek znaleźć’ można kilka charakterystyczny (opinie o programie). Należy do nich przecie wszystkim Norwegia, gdzie aż 4 5,9% wartości eksportu przypada na paliwa mineralne (ropę naftową) eksportowane) w ilości 125 min ton oraz gaz ziemny). Surowce energetyczne stanowi.) 41,4% dochodów z eksportu pozostające] w głębokim kryzysie gospodarki rosyjskiej, jednocześnie w strukturze eksportu kilku krajów zaznacza się silna obecność artykułów rolno spożywczych. Należy do nic h przede wszystkim Grecja (27%), Dania (25%) oraz Holandia (20% ogólnej wartości eksportu), len ostatni kraj jest zarazem największym na świecie eksporterem masła i mięsa (segregator aktów prawnych).
Od zarania rozwoju turystyki Europa pozostaje niekwestionowanym liderem światowego ruchu turystycznego, kreując zarazem największy i najbardziej zróżnicowany strukturalnie rynek usług turystycznych, lej udział w globalnym ruchu międzynarodowym (656,9 min przyjazdów) wynosi 58,7% (485,9 min przyjazdów), dystansuje zatem druga w kolejności Amerykę
Turystyka w ogóle, a międzynarodowa w szczególności, bywa często ważnym składnikiem dochodu narodowego państw, stanowiąc nierzadko w regionalnej czy lokalnej skali jeden z podstawowych czynników dobrobytu ich mieszkańców oraz ogólnego rozwoju (promocja 3 w 1). W Europie najlepszym tego przykładem jest Hiszpania, gdzie udział turystyki w PNB osiąga wartość’ rzędu 6%, a ogólna suma wpływów z niej reprezentuje 20% wartości eksportu. W skali regionalnej najhardziej znamienny jest przykład Bul en rów, stanowiących zarazem jeden z najważniejszych regionów turystycznych świata. Odwiedzane przez 4925 tys. turystów, koncentrowały I 1,4% globalnego ruchu międzynarodowego kraju, co oznaczało, że na I mieszkańca tych wysp przypadało aż 6477 zagranicznych turystów (1997).
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32