Blog
Jak zmienia się życie zawodowe po uprawnieniach budowlanych
W artykule znajdziesz:
Jak zmienia się życie zawodowe po uprawnieniach budowlanych
Jak zmienia się życie zawodowe po uprawnieniach budowlanych
Dzień dobry, mam na imię Zbigniew. Pewnie dużo osób z was zastanawia się jak zmienia się życie zawodowe po zdobyciu uprawnień budowlanych. Jestem mostowcem i posiadam uprawnienia budowlane w specjalności mostowej do kierowania robotami budowlanymi. Są to uprawnienia budowlane pełne bez ograniczeń. Do egzaminu uczyłem się z programu TESTY UPRAWNIENIA BUDOWLANE 2017 w wersji na komputer oraz na telefon, tak abym mógł uczyć się w każdym miejscu i o każdym czasie. Zachęciły mnie pozytywne opinie o programie. Egzamin zdałem z wynikiem bardzo dobrym. Po odebraniu decyzji zmieniłem pracę i poszedłem pracować do większej firmy budowlanej. Moje zarobki zmieniły się znacząco. Przed egzaminem zarabiałem jakieś 5000 zł netto, natomiast po egzaminie dostałem umowę o pracę na czas nieokreślony ze stawką 12000 zł na rękę. Oczywiście wszystko kosztem zwiększonej odpowiedzialności, ponieważ od razu zacząłem prowadzić dwie bardzo duże budowy.
Pytania jakie zapamiętałem z egzaminu na uprawnienia budowlane: Omów zasady konstruowania sprężonych konstrukcji zespolonych (PCS). W sprężonych konstrukcjach zespolonych stosowanych w mostach najważniejszymi elementami są: pomost, który pełni jednocześnie rolę pasa górnego oraz pas dolny. Elementy te są wykonane z betonu (dolny często z betonu BWW) i połączone środnikami stalowymi. Cięgna sprężające znajdują się w płytach betonowych lub poza nimi (ale w przestrzeni ograniczonej płytami i środnikami). Środniki mogą być wykonane w formie klasycznych blachownic, z blach falistych lub kratownic. Omów zasady wymiarowania przekrojów zespolonych na zginanie. Elementy zginane mostów zespolonych wymiaruje się przy założeniu liniowego rozkładu odkształceń i naprężeń w przekroju. Wymiarowanie polega na spełnieniu warunku, aby wartości naprężeń obliczeniowych nie były większe od wytrzymałości obliczeniowej, oddzielnie w odniesieniu do betonu oraz stali konstrukcyjne i zbrojeniowej (a także stali sprężającej jeżeli jest). Naprężenia całkowite są sumą naprężeń od momentów zginających występujących w poszczególnych stanach montażowych oraz w stanie docelowym. Podstawową zasadą jest dodawanie naprężeń, a nie momentów zginających (i ewentualnie sił podłużnych), gdyż w różnych fazach siły wewnętrzne mogą działać na różne przekroje. Omów formy konstrukcyjne mostów skrzynkowych. Mosty skrzynkowe dzięki dużej sztywności na zginanie i skręcanie oraz gładkim powierzchniom zewnętrznym są mało wrażliwe na obciążenia niesymetryczne oraz na wpływy atmosferyczne. Można rozróżnić przekroje poprzeczne wielokomorowe (o szerokości komór od ok. 1,5 m do 6 m), dwu i wielodźwigarowe o dźwigarach skrzynkowych (o szerokości 2,5 ÷ 7 m) w odstępach do ok. 14 m i jednokomorowe o wydłużonych wspornikach przy rozstawie ścian 5 ÷ 8 m. Płyta górna może być stalowa (ortotropowa) albo żelbetowa zespolona z ściankami. Ścianki i płyta dolna są z reguły użebrowane od strony wewnętrznej dla zachowania stateczności. W zależności od formy przekroju poprzecznego mosty skrzynkowe mogą być stosowane od średnich rozpiętości ok. 40 m do rozpiętości kilkuset metrów w systemie belkowym, ramowym czy podwieszonym. Wysokość dźwigarów skrzynkowych może się zmieniać od 1/15 rozpiętości do ok. 1/80 rozpiętości w zależności od systemu konstrukcyjnego i rozpiętości przęseł.
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32