Blog

Sygnalizatory tramwajowe zdjęcie nr 2
05.01.2023

Jakość płytek

W artykule znajdziesz:

Sygnalizatory tramwajowe zdjęcie nr 3
Jakość płytek

Odpady produkcyjne wynoszą: przy formowaniu wyrobów 2%, przy suszeniu 4,5%, przy szkliwieniu 1%, przy wypalaniu 6-8%. Straty surowca wynoszą: przy przygotowywaniu 2%, przy wytwarzaniu masy 3%, przy wytwarzaniu szkliwa 2% (program uprawnienia budowlane na komputer).

Wiadomości ogólne. Pomimo dużych osiągnięć wynikających z rozpowszechnienia szczelinowych pieców konwejerowych (rolkowych i siatkowych) do wypalania płytek okładzinowych i płytek podłogowych, większość tych wyrobów wypala się na razie jeszcze w piecach tunelowych. Główną przyczyną tego jest znaczny koszt likwidacji dużej liczby pieców tunelowych i zastąpienie ich bardziej nowoczesnymi piecami rolkowymi (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

Nowe i przebudowywane zakłady wyposaża się w linie potokowo-konwejerowe z rolkowymi lub siatkowymi piecami szczelinowymi. Niektóre zakłady przeprowadziły już demontaż pieców tunelowych. Jakość płytek (podłogowych i elewacyjnych) wypalanych w takich piecach jest wyższa niż wypalanych w piecach tunelowych. Uzysk wyrobów I gatunku w piecach szczelinowych wynosi średnio: 40-70% płytek okładzinowych, 93-97% płytek licowych, 93-95% płytek podłogowych, tj. 2-3 razy więcej niż w piecach tunelowych. Rury kanalizacyjne i wyroby sanitarne wypala się w piecach tunelowych jednorazowo (uprawnienia budowlane).

Charakterystykę pieców tunelowych zgodnie z ich wskaźnikami eksploatacyjnymi podano wg Berensztejna. Jak widać, wydajność jednostkowa płytek podłogowych z J m3 kanału piecowego, wypalanych w osłonach, jest znacznie większa niż wypalanych bez osłon, ponieważ czas wypalania w piecu Giprostrojmatieriałow jest prawie 2 razy mniejszy (program egzamin ustny). Podgrzewanie wózka przy wypalaniu rur kanalizacyjnych wymaga 1/3 ogólnego zużycia ciepła; przy wypalaniu płytek okładzinowych zużywa się 2/3 ciepła na nagrzanie trzonu i materiału pomocniczego, przy wypalaniu wyrobów sanitarnych tylko 1/4 ogólnej ilości pobranego ciepła zużywa się na wypalanie wyrobów. Dlatego użyteczne wykorzystanie ciepła w piecach tunelowych do wypalania wyrobów sanitarnych wynosi poniżej 10%, ale wzrasta do 43% przy wypalaniu rur kanalizacyjnych (opinie o programie).

Zużycie paliwa

Stopień odzyskania gorącego powietrza ze strefy studzenia wynosi 21-32% tylko w dwóch piecach. W tym samym czasie ilość powietrza pobieranego z pieca powinna wynosić co najmniej 70% ilości powietrza doprowadzanego do studzenia. Z praktyki eksploatacji pieców wiadomo, że temperatura wyładowanych wyrobów, sięgająca 150°C, jest niedopuszczalnie wysoka; wymaga to dodatkowego studzenia wyrobów za pomocą wentylatorów.

W odniesieniu do ilości gazów recyrkulacyjnych, zapewniających lepsze wyrównywanie temperatury, zaleca się przy obliczaniu przyjmować 2-3 m3 na każdy tysiąc kilokalorii zużywanego ciepła, zgodnie z G pozycją bilansu, w przypadku doprowadzania zużytych gazów spalinowych (recyrkulacja zamknięta). Przy recyrkulacji gorącego lub zimnego powietrza (recyrkulacja otwarta) ilość pobieranych gazów zaleca się zwiększyć do 12-14 m3 na każde 4190 kJ (1000 kcal) (segregator aktów prawnych).

Miejsce pobierania gazów spalinowych wyznacza się na pozycjach bardziej zbliżonych do miejsca wprowadzania wózków, lepiej na pozycjach 2, 3, 4 niż na pozycjach 7, 8, 9. Ilość powietrza i miejsc usytuowania zasłony powietrznej zaleca się wyznaczać tak, aby temperatura na pozycji najbliższej za zasłoną wynosiła 600-M>50°C. Odpowiada to wprowadzaniu 4y5 m3 powietrza na każde 4190 kJ (1000 kcal) ciepła zawartego w nagrzanych wyrobach i wózkach w końcowej temperaturze wypalania.

Zużycie paliwa wzrasta, jak wiadomo, ze zwiększeniem temperatury wypalania. Charakter togo wzrostu jest widoczny z następujących danych, przyjmując zużycie paliwa umownego w ilości 1,56 kg/kg wyrobów przy wypalaniu ich do temperatury 1270°C za 100%: do 1100°C - 71%, do 1150°C - 83%, do 1220°C - 90% (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

12.11.2025
Sygnalizatory tramwajowe zdjęcie nr 4
Stal mostowa – rodzaje, zabezpieczenie antykorozyjne, trwałość

Stal jest jednym z najczęściej stosowanych materiałów konstrukcyjnych w budownictwie mostowym. Od ponad stu lat wykorzystuje się ją w konstrukcjach,…

12.11.2025
Sygnalizatory tramwajowe zdjęcie nr 5
Jak wykonuje się płyty pomostowe – technologia, zbrojenie, pielęgnacja

Płyta pomostowa to kluczowy element konstrukcyjny każdego mostu. To ona przenosi bezpośrednio obciążenia od ruchu pojazdów i pieszych, rozkłada je…

Sygnalizatory tramwajowe zdjęcie nr 8 Sygnalizatory tramwajowe zdjęcie nr 9 Sygnalizatory tramwajowe zdjęcie nr 10
Sygnalizatory tramwajowe zdjęcie nr 11
Sygnalizatory tramwajowe zdjęcie nr 12 Sygnalizatory tramwajowe zdjęcie nr 13 Sygnalizatory tramwajowe zdjęcie nr 14
Sygnalizatory tramwajowe zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Sygnalizatory tramwajowe zdjęcie nr 16

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Sygnalizatory tramwajowe zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami