Blog

13.05.2020

Kable

W artykule znajdziesz:

Kable

Kable

Kable biegnące w dolnych częściach przekrojów były zakładane i naprężane przy zwieraniu w środku przęsła odcinków belek układanych z przeciwnych
kierunków (program uprawnienia budowlane na komputer).

Kable te są odchylone ukośnie ku górze, równolegle do kabli utrzymujących poszczególne ogniwa, są zakotwione na górnej powierzchni belek.
Ten układ kabli daje w środnikach tak duże siły ukośne, przeciwdziałające siłom stycznym wywołanym przez ciężar własny i obciążenia, że zbrojenie środników przeciw ścinaniu mogło być sprowadzone do minimum i wynosiło 4 strzemiona 0 12 ze stali Tor na 1 m długości belki. Jedynie w pobliżu filarów, gdzie występują większe siły styczne, trzeba było dać dodatkowe strzemiona ze stali wysokiej wytrzymałości 0 8 mm. naprężone od góry i zakotwione za pomocą klinów stożkowych (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

Te cięgna wywołują w środnikach ściskania poziome wynoszące 10 kG/cm2 w przekrojach największych sił stycznych.
Przęsła sprężono poprzecznie kablami rozstawionymi w odstępach 0,833 m w płycie górnej. Kable te wraz ze sprężeniem wzdłużnym i z uzbrojeniem stalą miękką wystarczają do przeniesienia sił wywołanych w płycie pomostu przez ciężar własny i obciążenia ruchome (uprawnienia budowlane). Połowa kabli poprzecznych była naprężona przed połączeniem obu połówek mostu; druga połowa kabli była naprężana po ułożeniu między płyty górne belek - płyt łączących obie połowy mostu i zakotwienia w skrzyni zewnętrznej połówki mostu położonej od strony odgórnej.
Montaż i zwieranie przęseł. Na podstawie wstępnych obliczeń stwierdzono, że ugięcia wsporników przęseł w czasie montażu pod ciężarem własnym są małe i że do wytworzenia strzałki odwrotnej wystarczą rozszerzenia w dole jednego złącza z każdej strony filarów o niecałą tysięczną część wysokości ogniwa (program egzamin ustny).

Pierwszym etapem montażu przęseł było ustawienie ogniw nad filarami po jednym w każdej belce.
Poczynając od tych ogniw montowano jednocześnie pasy ogniw położonych symetrycznie z obu stron filarów. W końcu drugiego etapu nad każdym filarem zmontowane były dwa wsporniki belek głównych, każdy o długości 25 m; w środkowym przęśle między wspornikami powstała przerwa długości 5 m. W fazie tej ustrój był izostatyczny, a sprężenie w dowolnych przekrojach nie wywołało sił zależnych od jego sztywności. W tym etapie montażu prowadzono stałą kontrolę wygięć wsporników dla sprawdzenia, czy te wygięcia są zgodne z przewidywanymi.

Zwarcie

Trzecim etapem montażu było zwarcie wsporników środkowego przęsła przez jednoczesne wprowadzenie dwóch ogniw zespolonych w odcinek długości 5 m i złączenie go z ogniwami przyległymi przez sprężenie kabli przechodzących dołem w tym odcinku i odgiętych ku górze, w ogniwach przyległych (opinie o programie).

Zwarcie to było poprzedzone wprowadzeniem za pomocą lewarów hydraulicznych Freyssineta sił ściskających do górnej płyty w celu zrównoważenia tej części pełzania i skurczu, która wystąpi po zwarciu przęseł. Każdy ze wsporników odchylono w ten sposób o 4 mm w przeciwnych kierunkach.
Drugim działaniem poprzedzającym zwarcie było przyłożenie momentów dodatnich do końców wsporników w celu uzyskania żądanych wartości momentów w całym ustroju i w celu częściowego wyprostowania wsporników. Momenty te wywarto przez założenie przegubów w poziomie dolnej płyty w złączach między końcami wsporników i środkowym odcinkiem pięciometrowym oraz - przez ponowne podniesienie ciśnienia w lewarach Freyssineta założonych poprzednio na wysokości górnej płyty (segregator aktów prawnych).

Końcową operacją było wypełnienie masą betonową szczelin w końcach wsporników i naprężenie pozostałych kabli.
Czwarty etap montażu polegał na zwarciu przęseł brzegowych z przyczółkami. W końcach każdej belki ułożono na rusztowaniach po trzy ogniwa i sprężono je kablami biegnącymi w poziomie dolnej półki i odgiętymi ku górze w kierunku przyczółków.

Podczas sprężania i zwierania odcinki czterech belek mostu były połączone poprzecznie tylko nad filarami. Sprężenie poprzeczne par belek każdego z równoległych ustrojów wykonano po ich zwarciu wzdłuż mostu i po zabetonowaniu dwudziestocentymetrowego odstępu między płytami pomostu (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

25.03.2024
Egzaminy dla osób ukaranych

Osoby ukarane z tytułu odpowiedzialności zawodowej zgodnie z artykułem 96 Ustawy Prawo Budowlane, które zostały zobowiązane do ponownego zdania egzaminu,…

22.03.2024
Wniosek o ponowny egzamin na uprawnienia budowlane

Wniosek o ponowne wyznaczenie terminu egzaminu na uprawnienia budowlane należy złożyć w przypadkach, kiedy nie możesz uczestniczyć w wyznaczonym terminie…

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami