Blog
Kable
W artykule znajdziesz:
Kable
Kable biegnące w dolnych częściach przekrojów były zakładane i naprężane przy zwieraniu w środku przęsła odcinków belek układanych z przeciwnych
kierunków (program uprawnienia budowlane na komputer).
Kable te są odchylone ukośnie ku górze, równolegle do kabli utrzymujących poszczególne ogniwa, są zakotwione na górnej powierzchni belek.
Ten układ kabli daje w środnikach tak duże siły ukośne, przeciwdziałające siłom stycznym wywołanym przez ciężar własny i obciążenia, że zbrojenie środników przeciw ścinaniu mogło być sprowadzone do minimum i wynosiło 4 strzemiona 0 12 ze stali Tor na 1 m długości belki. Jedynie w pobliżu filarów, gdzie występują większe siły styczne, trzeba było dać dodatkowe strzemiona ze stali wysokiej wytrzymałości 0 8 mm. naprężone od góry i zakotwione za pomocą klinów stożkowych (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Te cięgna wywołują w środnikach ściskania poziome wynoszące 10 kG/cm2 w przekrojach największych sił stycznych.
Przęsła sprężono poprzecznie kablami rozstawionymi w odstępach 0,833 m w płycie górnej. Kable te wraz ze sprężeniem wzdłużnym i z uzbrojeniem stalą miękką wystarczają do przeniesienia sił wywołanych w płycie pomostu przez ciężar własny i obciążenia ruchome (uprawnienia budowlane). Połowa kabli poprzecznych była naprężona przed połączeniem obu połówek mostu; druga połowa kabli była naprężana po ułożeniu między płyty górne belek - płyt łączących obie połowy mostu i zakotwienia w skrzyni zewnętrznej połówki mostu położonej od strony odgórnej.
Montaż i zwieranie przęseł. Na podstawie wstępnych obliczeń stwierdzono, że ugięcia wsporników przęseł w czasie montażu pod ciężarem własnym są małe i że do wytworzenia strzałki odwrotnej wystarczą rozszerzenia w dole jednego złącza z każdej strony filarów o niecałą tysięczną część wysokości ogniwa (program egzamin ustny).
Pierwszym etapem montażu przęseł było ustawienie ogniw nad filarami po jednym w każdej belce.
Poczynając od tych ogniw montowano jednocześnie pasy ogniw położonych symetrycznie z obu stron filarów. W końcu drugiego etapu nad każdym filarem zmontowane były dwa wsporniki belek głównych, każdy o długości 25 m; w środkowym przęśle między wspornikami powstała przerwa długości 5 m. W fazie tej ustrój był izostatyczny, a sprężenie w dowolnych przekrojach nie wywołało sił zależnych od jego sztywności. W tym etapie montażu prowadzono stałą kontrolę wygięć wsporników dla sprawdzenia, czy te wygięcia są zgodne z przewidywanymi.
Zwarcie
Trzecim etapem montażu było zwarcie wsporników środkowego przęsła przez jednoczesne wprowadzenie dwóch ogniw zespolonych w odcinek długości 5 m i złączenie go z ogniwami przyległymi przez sprężenie kabli przechodzących dołem w tym odcinku i odgiętych ku górze, w ogniwach przyległych (opinie o programie).
Zwarcie to było poprzedzone wprowadzeniem za pomocą lewarów hydraulicznych Freyssineta sił ściskających do górnej płyty w celu zrównoważenia tej części pełzania i skurczu, która wystąpi po zwarciu przęseł. Każdy ze wsporników odchylono w ten sposób o 4 mm w przeciwnych kierunkach.
Drugim działaniem poprzedzającym zwarcie było przyłożenie momentów dodatnich do końców wsporników w celu uzyskania żądanych wartości momentów w całym ustroju i w celu częściowego wyprostowania wsporników. Momenty te wywarto przez założenie przegubów w poziomie dolnej płyty w złączach między końcami wsporników i środkowym odcinkiem pięciometrowym oraz - przez ponowne podniesienie ciśnienia w lewarach Freyssineta założonych poprzednio na wysokości górnej płyty (segregator aktów prawnych).
Końcową operacją było wypełnienie masą betonową szczelin w końcach wsporników i naprężenie pozostałych kabli.
Czwarty etap montażu polegał na zwarciu przęseł brzegowych z przyczółkami. W końcach każdej belki ułożono na rusztowaniach po trzy ogniwa i sprężono je kablami biegnącymi w poziomie dolnej półki i odgiętymi ku górze w kierunku przyczółków.
Podczas sprężania i zwierania odcinki czterech belek mostu były połączone poprzecznie tylko nad filarami. Sprężenie poprzeczne par belek każdego z równoległych ustrojów wykonano po ich zwarciu wzdłuż mostu i po zabetonowaniu dwudziestocentymetrowego odstępu między płytami pomostu (promocja 3 w 1).
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32