Blog

Zjawiska Teologiczne betonu zdjęcie nr 2
03.11.2022

Kierowca ciągnika

W artykule znajdziesz:

Zjawiska Teologiczne betonu zdjęcie nr 3
Kierowca ciągnika

Ponieważ w budownictwie wielkopłytowym montaż elementów odbywa się w zasadzie bezpośrednio z przyczep (bez rozładunku prefabrykatów na placu przyobiektowym - montaż „z kół”), konieczna jest bardzo dokładna koordynacja dostaw. W oparciu o uprzednio szczegółowo opracowany wykaz ekspedycji elementów i telefoniczne uzgodnienie codziennie z kierownikiem budowy godziny dostawy transportu na budowę, dyspozytor wytwórni ustala, na jaką przyczepę każdy kolejny transport płyt będzie ładowany i wyznacza godzinę odjazdu przyczepy (program uprawnienia budowlane na komputer).

Kierowca ciągnika otrzymuje od dyspozytora transportu zlecenie na przewóz elementów, w którym podaje się numer budynku, dla którego elementy są przeznaczone, numer transportu (specyfikacja elementów dla każdego transportu jest z góry ściśle ustalona), specyfikację naładowanych płyt i nazwę przyczepy, na którą elementy są naładowane. Budowa potwierdza odbiór elementów zaznaczając godzinę przyjazdu i odjazdu ciągnika oraz numer przyczepy, którą ciągnik zabrał w drodze powrotnej (program uprawnienia budowlane na ANDROID).

W celu ułatwienia sobie pracy dyspozytor prowadzi na dużej tablicy ewidencję wysyłek prefabrykatów na budowę. W pierwszych dwu rubrykach tablicy dyspozytor wpisuje, o której godzinie każdy kolejny transport prefabrykatów (ściennych lub stropowych) powinien być dostarczony na budowę i wyznacza godzinę odjazdu. Ustawia przy tym na tablicy w rubryce danej godziny odpowiednią tabliczkę z wydrukowanym numerem przyczepy i dopisanym ołówkiem numerem transportu. W rubryce „ciągnik” ustawia tabliczkę z nazwiskiem kierowcy (uprawnienia budowlane).

Z chwilą gdy przyczepa z elementami wyjedzie z wytwórni, przesuwa się odpowiednią tabliczkę charakteryzującą przyczepę do rubryki „budowa”. Jednocześnie dyspozytor transportu prowadzi rejestr dzienny ekspedycji elementów, w którym wpisuje się kolejno każdą wysyłkę prefabrykatów na budowę. Po podsumowaniu rejestru otrzymuje się dokładny obraz pracy transportu za dzień ubiegły. Z rejestru widać dokładnie, ile płyt wysłano ogółem, ile na każdą budowę i obiekt Rejestr daje jednocześnie obraz pracy każdego kierowcy, pokazuje bowiem, ile jazd każdy kierowca zrobił i jak długo każdy kurs trwał. Z danych zawartych w rejestrze wynika, gdzie przyczepa się znajduje (program egzamin ustny).

Poszukiwania metodą programowania liniowego

Matematyczne metody planowania i organizacji budowy, a szczególnie metoda programowania liniowego, znalazły w ostatnich latach zastosowanie również w organizacji przewozów materiałów i prefabrykatów. Metody matematyczne stają się najbardziej pożyteczne w przypadku, gdy istnieją możliwości przyjęcia wielu różnorodnych rozwiązań dla wykonania konkretnych zadań przy organizacji przewozów (opinie o programie).

Poszukiwania metodą programowania liniowego optymalnych rozwiązań sprowadzają się do obliczeń matematycznych, które w wyniku mają wskazać np. taki sposób zorganizowania transportu materiałów lub prefabrykatów, przy którym koszty przewozów będą najniższe. Wyjaśnimy to na następującym przykładzie (segregator aktów prawnych).

Trzy wytwórnie produkują elementy wielkopłytowe, z których montuje się budynki mieszkalne na 5 osiedlach. Moc produkcyjna wytwórni (liczba produkowanych izb rocznie), zapotrzebowanie na prefabrykaty (w izbach rocznic) dla poszczególnych osiedli oraz odległości między wytwórniami i osiedlami.

Na każdej budowie przechowuje się wiele akt i dokumentów. Muszą one być ułożone tak, aby można było każdy dokument czy pismo bez najmniejszej straty czasu odnaleźć. Zaoszczędza to dużo pracy i wysiłku i pozwala uniknąć zbędnych kłopotów.

Akta i dokumenty powinny być ułożone wg zagadnień w oddzielnych segregatorach lub teczkach i kolejno przy wkładaniu numerowane. Gdy pismo dotyczy nie jednej, lecz kilku spraw, odkłada się je do jednej z teczek, a do pozostałych, odnoszących się do innych poruszonych w piśmie zagadnień, wkłada się kartki zastępcze z informacją o miejscu przechowywania pisma (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

31.03.2025
Zjawiska Teologiczne betonu zdjęcie nr 4
Co to jest deskowanie i jakie są jego rodzaje?

Deskowanie inaczej szalowanie, to tymczasowa konstrukcja stosowana w budownictwie, która służy do nadawania kształtu mieszance betonowej podczas jej wylewania oraz…

21.03.2025
Zjawiska Teologiczne betonu zdjęcie nr 5
Co to jest instalacja wodociągowa?

Instalacja wodociągowa to system rur, armatury i urządzeń służących do doprowadzania wody do budynków oraz jej rozprowadzania do poszczególnych punktów…

Zjawiska Teologiczne betonu zdjęcie nr 8 Zjawiska Teologiczne betonu zdjęcie nr 9 Zjawiska Teologiczne betonu zdjęcie nr 10
Zjawiska Teologiczne betonu zdjęcie nr 11
Zjawiska Teologiczne betonu zdjęcie nr 12 Zjawiska Teologiczne betonu zdjęcie nr 13 Zjawiska Teologiczne betonu zdjęcie nr 14
Zjawiska Teologiczne betonu zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Zjawiska Teologiczne betonu zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Zjawiska Teologiczne betonu zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami