Blog

Kierowca ciągnika
W artykule znajdziesz:

Ponieważ w budownictwie wielkopłytowym montaż elementów odbywa się w zasadzie bezpośrednio z przyczep (bez rozładunku prefabrykatów na placu przyobiektowym - montaż „z kół”), konieczna jest bardzo dokładna koordynacja dostaw. W oparciu o uprzednio szczegółowo opracowany wykaz ekspedycji elementów i telefoniczne uzgodnienie codziennie z kierownikiem budowy godziny dostawy transportu na budowę, dyspozytor wytwórni ustala, na jaką przyczepę każdy kolejny transport płyt będzie ładowany i wyznacza godzinę odjazdu przyczepy (program uprawnienia budowlane na komputer).
Kierowca ciągnika otrzymuje od dyspozytora transportu zlecenie na przewóz elementów, w którym podaje się numer budynku, dla którego elementy są przeznaczone, numer transportu (specyfikacja elementów dla każdego transportu jest z góry ściśle ustalona), specyfikację naładowanych płyt i nazwę przyczepy, na którą elementy są naładowane. Budowa potwierdza odbiór elementów zaznaczając godzinę przyjazdu i odjazdu ciągnika oraz numer przyczepy, którą ciągnik zabrał w drodze powrotnej (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
W celu ułatwienia sobie pracy dyspozytor prowadzi na dużej tablicy ewidencję wysyłek prefabrykatów na budowę. W pierwszych dwu rubrykach tablicy dyspozytor wpisuje, o której godzinie każdy kolejny transport prefabrykatów (ściennych lub stropowych) powinien być dostarczony na budowę i wyznacza godzinę odjazdu. Ustawia przy tym na tablicy w rubryce danej godziny odpowiednią tabliczkę z wydrukowanym numerem przyczepy i dopisanym ołówkiem numerem transportu. W rubryce „ciągnik” ustawia tabliczkę z nazwiskiem kierowcy (uprawnienia budowlane).
Z chwilą gdy przyczepa z elementami wyjedzie z wytwórni, przesuwa się odpowiednią tabliczkę charakteryzującą przyczepę do rubryki „budowa”. Jednocześnie dyspozytor transportu prowadzi rejestr dzienny ekspedycji elementów, w którym wpisuje się kolejno każdą wysyłkę prefabrykatów na budowę. Po podsumowaniu rejestru otrzymuje się dokładny obraz pracy transportu za dzień ubiegły. Z rejestru widać dokładnie, ile płyt wysłano ogółem, ile na każdą budowę i obiekt Rejestr daje jednocześnie obraz pracy każdego kierowcy, pokazuje bowiem, ile jazd każdy kierowca zrobił i jak długo każdy kurs trwał. Z danych zawartych w rejestrze wynika, gdzie przyczepa się znajduje (program egzamin ustny).
Poszukiwania metodą programowania liniowego
Matematyczne metody planowania i organizacji budowy, a szczególnie metoda programowania liniowego, znalazły w ostatnich latach zastosowanie również w organizacji przewozów materiałów i prefabrykatów. Metody matematyczne stają się najbardziej pożyteczne w przypadku, gdy istnieją możliwości przyjęcia wielu różnorodnych rozwiązań dla wykonania konkretnych zadań przy organizacji przewozów (opinie o programie).
Poszukiwania metodą programowania liniowego optymalnych rozwiązań sprowadzają się do obliczeń matematycznych, które w wyniku mają wskazać np. taki sposób zorganizowania transportu materiałów lub prefabrykatów, przy którym koszty przewozów będą najniższe. Wyjaśnimy to na następującym przykładzie (segregator aktów prawnych).
Trzy wytwórnie produkują elementy wielkopłytowe, z których montuje się budynki mieszkalne na 5 osiedlach. Moc produkcyjna wytwórni (liczba produkowanych izb rocznie), zapotrzebowanie na prefabrykaty (w izbach rocznic) dla poszczególnych osiedli oraz odległości między wytwórniami i osiedlami.
Na każdej budowie przechowuje się wiele akt i dokumentów. Muszą one być ułożone tak, aby można było każdy dokument czy pismo bez najmniejszej straty czasu odnaleźć. Zaoszczędza to dużo pracy i wysiłku i pozwala uniknąć zbędnych kłopotów.
Akta i dokumenty powinny być ułożone wg zagadnień w oddzielnych segregatorach lub teczkach i kolejno przy wkładaniu numerowane. Gdy pismo dotyczy nie jednej, lecz kilku spraw, odkłada się je do jednej z teczek, a do pozostałych, odnoszących się do innych poruszonych w piśmie zagadnień, wkłada się kartki zastępcze z informacją o miejscu przechowywania pisma (promocja 3 w 1).
Najnowsze wpisy
Deskowanie inaczej szalowanie, to tymczasowa konstrukcja stosowana w budownictwie, która służy do nadawania kształtu mieszance betonowej podczas jej wylewania oraz…
Instalacja wodociągowa to system rur, armatury i urządzeń służących do doprowadzania wody do budynków oraz jej rozprowadzania do poszczególnych punktów…







53 465

98%

32