Blog
Kierowca ciągnika
W artykule znajdziesz:
Ponieważ w budownictwie wielkopłytowym montaż elementów odbywa się w zasadzie bezpośrednio z przyczep (bez rozładunku prefabrykatów na placu przyobiektowym - montaż „z kół”), konieczna jest bardzo dokładna koordynacja dostaw. W oparciu o uprzednio szczegółowo opracowany wykaz ekspedycji elementów i telefoniczne uzgodnienie codziennie z kierownikiem budowy godziny dostawy transportu na budowę, dyspozytor wytwórni ustala, na jaką przyczepę każdy kolejny transport płyt będzie ładowany i wyznacza godzinę odjazdu przyczepy (program uprawnienia budowlane na komputer).
Kierowca ciągnika otrzymuje od dyspozytora transportu zlecenie na przewóz elementów, w którym podaje się numer budynku, dla którego elementy są przeznaczone, numer transportu (specyfikacja elementów dla każdego transportu jest z góry ściśle ustalona), specyfikację naładowanych płyt i nazwę przyczepy, na którą elementy są naładowane. Budowa potwierdza odbiór elementów zaznaczając godzinę przyjazdu i odjazdu ciągnika oraz numer przyczepy, którą ciągnik zabrał w drodze powrotnej (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
W celu ułatwienia sobie pracy dyspozytor prowadzi na dużej tablicy ewidencję wysyłek prefabrykatów na budowę. W pierwszych dwu rubrykach tablicy dyspozytor wpisuje, o której godzinie każdy kolejny transport prefabrykatów (ściennych lub stropowych) powinien być dostarczony na budowę i wyznacza godzinę odjazdu. Ustawia przy tym na tablicy w rubryce danej godziny odpowiednią tabliczkę z wydrukowanym numerem przyczepy i dopisanym ołówkiem numerem transportu. W rubryce „ciągnik” ustawia tabliczkę z nazwiskiem kierowcy (uprawnienia budowlane).
Z chwilą gdy przyczepa z elementami wyjedzie z wytwórni, przesuwa się odpowiednią tabliczkę charakteryzującą przyczepę do rubryki „budowa”. Jednocześnie dyspozytor transportu prowadzi rejestr dzienny ekspedycji elementów, w którym wpisuje się kolejno każdą wysyłkę prefabrykatów na budowę. Po podsumowaniu rejestru otrzymuje się dokładny obraz pracy transportu za dzień ubiegły. Z rejestru widać dokładnie, ile płyt wysłano ogółem, ile na każdą budowę i obiekt Rejestr daje jednocześnie obraz pracy każdego kierowcy, pokazuje bowiem, ile jazd każdy kierowca zrobił i jak długo każdy kurs trwał. Z danych zawartych w rejestrze wynika, gdzie przyczepa się znajduje (program egzamin ustny).
Poszukiwania metodą programowania liniowego
Matematyczne metody planowania i organizacji budowy, a szczególnie metoda programowania liniowego, znalazły w ostatnich latach zastosowanie również w organizacji przewozów materiałów i prefabrykatów. Metody matematyczne stają się najbardziej pożyteczne w przypadku, gdy istnieją możliwości przyjęcia wielu różnorodnych rozwiązań dla wykonania konkretnych zadań przy organizacji przewozów (opinie o programie).
Poszukiwania metodą programowania liniowego optymalnych rozwiązań sprowadzają się do obliczeń matematycznych, które w wyniku mają wskazać np. taki sposób zorganizowania transportu materiałów lub prefabrykatów, przy którym koszty przewozów będą najniższe. Wyjaśnimy to na następującym przykładzie (segregator aktów prawnych).
Trzy wytwórnie produkują elementy wielkopłytowe, z których montuje się budynki mieszkalne na 5 osiedlach. Moc produkcyjna wytwórni (liczba produkowanych izb rocznie), zapotrzebowanie na prefabrykaty (w izbach rocznic) dla poszczególnych osiedli oraz odległości między wytwórniami i osiedlami.
Na każdej budowie przechowuje się wiele akt i dokumentów. Muszą one być ułożone tak, aby można było każdy dokument czy pismo bez najmniejszej straty czasu odnaleźć. Zaoszczędza to dużo pracy i wysiłku i pozwala uniknąć zbędnych kłopotów.
Akta i dokumenty powinny być ułożone wg zagadnień w oddzielnych segregatorach lub teczkach i kolejno przy wkładaniu numerowane. Gdy pismo dotyczy nie jednej, lecz kilku spraw, odkłada się je do jednej z teczek, a do pozostałych, odnoszących się do innych poruszonych w piśmie zagadnień, wkłada się kartki zastępcze z informacją o miejscu przechowywania pisma (promocja 3 w 1).
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32