Blog
Kołek
W artykule znajdziesz:
Kołek
Kołek - drewniany lub metalowy pręt, z kołnierzem oporowym pośrodku, umieszczany w otworze kołkownicy; służy do obkładania na nim lin.
Kołek strojący - kołek (metalowy lub dielektryczny) umieszczony przesuwnie w falowodzie lub rezonatorze wnękowym; k.s. wprowadza zaburzenie pola umożliwiając w ten sposób zmianę impedancji falowodu lub przestrojenie rezonatora (program uprawnienia budowlane na komputer).
Kołek stykowy, wtyk - styk, sztywny lub sprężynujący, przeznaczony do wetknięcia w tuleję stykową o odpowiednim kształcie.
Kołek zwierający - element odejmowalny, zazwyczaj w kształcie stożka ściętego, przeznaczony do utworzenia styczności przez włożenie go między dwa nieruchome styki sztywne.
Kołki faszynowe - sortyment chrustu użytkowego iglastego, przeznaczony do umocowywania wiązek faszyny przy robotach ziemnych.
Kołkowanie - łączenie (elementów drewnianych) kołkami (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Kołkowarka - obu w. maszyna do kołkowania obuwia, tj. łączenia za pomocą kołków podeszwy z podpodeszwą lub zelówki z podeszwą.
Kołkownica 1 - gruba deska z otworami przymocowana do nadburcia lub masztu, w której znajdują się kołki do obkładania lin.
Kołkownica - maszyna do kołkowania.
Kołnierz - występ na powierzchni elementu konstrukcyjnego (np. rury, elementu maszyny) otaczający go na całym obwodzie i służący zwykle albo do połączenia elementów konstrukcyjnych (k. z ł ą c z n y), albo do oparcia jednego elementu o drugi.
Kołnierz luźny - pierścień stosowany w połączeniach rurowych zamiast stałego kojnierza rury.
Kołnierz masztu - brezentowa ochrona otworu, przez który przechodzi maszt, zabezpieczająca przed przeciekaniem.
Kołnierz ślepy - krążek z otworami na śruby na swym obwodzie, służący do zaślepiania rur zakończonych kołnierzami.
Kołnierz walca (walcarki) - część beczki walca, która oddziela sąsiednie bruzdy i tworzy boczne ścianki wykrojów (uprawnienia budowlane).
Koło 1 - zbiór wszystkich punktów płaszczyzny, których odległości od pewnego punktu płaszczyzny (zwanego środkiem koła) są równe długości danego odcinka lub od niej mniejsze.
Koło 2 - element występujący w różnych maszynach i urządzeniach, o kształcie zbliżonym do bryły obrotowej, osadzony na wale lub osi, spełniający różne funkcje związane z przenoszeniem ruchu obrotowego.
Koło barw
Koło barw - koło, na którego obwodzie ułożone są w sposób ciągły wszystkie odcienie barw w tym porządku, w jakim występują one w widmie światła białego; są to więc barwy podstawowe - czerwona, zielona, niebieska oraz pośrednie - żółta, pawia i purpurowa.
Koło bezwładności Mohra - koło umożliwiające wyznaczenie geometrycznych momentów bezwładności figury płaskiej względem dowolnie nachylonych osi; k.b.M. otrzymuje się w wyniku odmierzenia na osi odciętych wartości momentów bezwładności, a na rzędnej momentu odśrodkowego danej figury płaskiej (program egzamin ustny).
Koło bose - koło, najczęściej odlane z żeliwa lub staliwa, na którym osadza się (przez połączenie wtłaczane lub skurczowe) wieniec (np. zębaty, wykonany z lepszego i droższego materiału) lub obręcz (np. koła pojazdu szynowego).
Koła Bresse’a - miejsce geometryczne tych punktów poruszających się w swej płaszczyźnie figury płaskiej, których przyspieszenie styczne w danej chwili równa się zeru.
Koło bruzdowe - jedno z kół, na których opiera się pług (ramowy lub koleśny); k.b. prowadzone jest podczas pracy wzdłuż bruzdy, od strony zaoranego pola.
Koło cierne - koło (walcowe lub stożkowe) pokryte okładziną cierną (o dużym współczynniku tarcia), stanowiące element przekładni ciernej (zazwyczaj bezstopniowej) (opinie o programie).
Koło godzinne - półokrąg koła wielkiego łączący na kuli niebieskiej obydwa bieguny świata oraz tworzący stały kąt z południkiem miejscowym.
Koło hamulcowe - proste urządzenie do opuszczania wozów pochylnią, złożone z koła tarczowego ze żłobkiem prowadzącym linę i pasa hamulcowego z klockami, które przy pomocy dźwigni zaciskane są na tarczy w celu zahamowania lub odsuwane od tarczy w celu puszczenia wozów w ruch (segregator aktów prawnych).
Koło hipoidalne - każde z kół przekładni hipoidalnej.
Koło jezdne, koło biegowe - koło pojazdu o ruchomej osi przystosowane do toczenia się po jezdni, szynie lub linie.
Koło kieratowe - w kopalnictwie naftowym koło pośredniczące w przenoszeniu ruchu z kieratu pompowego na kiwaki pompowe.
Koło kierowane (pojazdu) - koło jezdne nadające pojazdowi żądany przez kierowcę kierunek ruchu.
Koło kierownicy - element mechanizmu kierowniczego samochodu w postaci ramieniowego koła umocowanego na końcu wału kierownicy (promocja 3 w 1).
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32