Blog

Urządzenia transportu pionowego zdjęcie nr 2
06.05.2021

Konieczność ochrony

W artykule znajdziesz:

Konieczność ochrony

Urządzenia transportu pionowego zdjęcie nr 3
Konieczność ochrony

Obecność w ogrzewanych kształtkach mieszanki surowcowej płynnego stopu powoduje nie tylko odkształcalność spiekanego materiału pod wpływem obciążeń mechanicznych, ale także skłonność kształtek do wzajemnego sklejania się i przywierania do kontaktujących się z kształtkami materiałów obcych (np. do podkładek ogniotrwałych) (program uprawnienia budowlane na komputer).

Wypada zasygnalizować, że omawiane wyżej fizykochemiczne cechy klinkieru w wysokich temperaturach są przyczyną osobliwej konsystencji, jaką zbiór ziarn klinkierowych przybiera w czasie spiekania w piecu obrotowym. Cechy te w znacznym stopniu mają’ także wpływ na wzajemne oddziaływanie gorących granul klinkieru i rozgrzanej wykładki ogniotrwałej pieca (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Współczesna technologia wytwarzania cementu ma dwie zasadnicze cechy, które przemysłowi cementowemu nadają szczególny charakter. Cechy te to ciągłość i masowość produkcji. Postulat ciągłości produkcji powoduje określone konsekwencje w odniesieniu do układu technologicznego, urządzeń produkcyjnych stanowiących elementy tego ciągu i do urządzeń transportowych łączących poszczególne operacje.

Wszystkie urządzenia produkcyjne przemysłu cementowego pracują w ruchu ciągłym, a ich wielkości, duże wydajności i złożony osprzęt dodatkowy powodują, że każde nieplanowane i nieoczekiwane ich unieruchomienie stanowi zakłócenie produkcji, a nieraz odbija się na stanie technicznym urządzenia. Szczególnie czułe na wszelkie nieprzewidziane postoje jest najważniejsze urządzenie produkcyjne - piec obrotowy (uprawnienia budowlane).

Konieczność ochrony poszczególnych członów ciągu technologicznego, a więc poszczególnych urządzeń przed nieoczekiwanymi postojami, spowodowanymi brakiem materiału do przerobu lub niemożnością przekazania własnego produktu do następnej operacji, zmusza do wzajemnego oddzielania od siebie kolejnych operacji technologicznych za pomocą pojemności buforowych.
W pewnych układach technologicznych, szczególnie w cementowniach budowanych dawniej, te buforowe pojemności rozbudowane są do wielkopojemnościowych składowisk buforowych (program egzamin ustny).

W okresie ostatniego 30-lecia znacznemu wzrostowi wielkości fabryk konsekwentnie towarzyszyło także zwiększenie wielkości i wydajności maszyn produkcyjnych. Ten wzrost wydajności i wielkości maszyn spowodował, że wielkopojemnościowe składowiska buforowe nowoczesnych fabryk są obecnie mniejsze w stosunku do wydajności zakładu niż w dawniej budowanych fabrykach.

Operacje technologiczne

Gdyby chcieć zachować tradycyjny stosunek pojemności składowisk buforowych do wielkich natężeń strumieni materiałów przepływających przez nowoczesny zakład produkcyjny, należałoby budować składowiska tak wielkie i kosztowne, że utraciłoby to sens ekonomiczny (opinie o programie). Przedstawiona sytuacja powoduje, że wielkie nowoczesne cementownie muszą mieć szczególnie dobrze zorganizowaną i nowocześnie kierowaną służbę dozoru ruchu i konserwacji urządzeń, a także służbę technologiczną wyposażoną w nowoczesny sprzęt laboratoryjny i kontrolno-pomiarowy.

Powyższe ogólne uwagi pozwalają przedstawić schematycznie ciąg produkcyjny cementowni, zestawiony z poszczególnych oddziałów wyposażonych w maszyny produkcyjne do wykonywania kolejnych operacji technologicznych. Oddziały te oddzielone są od siebie pojemnościami buforowymi i połączone z nimi urządzeniami przenośnikowymi.

Typowe dla przemysłu cementowego operacje technologiczne to urabianie surowca, jego kruszenie i mielenie, a następnie spiekartie klinkieru, jego mielenie i wreszcie przygotowanie cementu do wysyłki, tj. workowanie bądź przesypywanie bezpośrednio na środki transportu kolejowego lub samochodowego. Niezbędne jest także przygotowanie paliwa, co w przypadku paliwa stałego polega na jego suszeniu i mieleniu (segregator aktów prawnych).

Zasadniczy i najprostszy układ technologiczny produkcji cementu, zestawiony z oddziałów wyposażonych w urządzenia maszynowe zapewniające wykonanie kolejnych operacji jednostkowych. Schemat ten obrazuje także symbolicznie międzyodziałowe składowiska buforowe oraz ciągi transportu wewnątrzzakładowego (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

06.08.2025
Urządzenia transportu pionowego zdjęcie nr 4
Jak sztuczna inteligencja wspiera projektowanie i nadzór budowalny?

W ostatnich latach rozwój sztucznej inteligencji (SI) gwałtownie przyspieszył, wkraczając niemal w każdą dziedzinę naszej codzienności. Nie inaczej jest w…

06.08.2025
Urządzenia transportu pionowego zdjęcie nr 5
Druk 3D w budownictwie – czy to realna alternatywa dla tradycyjnych metod?

Rosnąca potrzeba przyspieszenia procesów budowlanych, ograniczenia kosztów i minimalizacji negatywnego wpływu branży na środowisko sprawia, że innowacyjne technologie przyciągają coraz…

Urządzenia transportu pionowego zdjęcie nr 8 Urządzenia transportu pionowego zdjęcie nr 9 Urządzenia transportu pionowego zdjęcie nr 10
Urządzenia transportu pionowego zdjęcie nr 11
Urządzenia transportu pionowego zdjęcie nr 12 Urządzenia transportu pionowego zdjęcie nr 13 Urządzenia transportu pionowego zdjęcie nr 14
Urządzenia transportu pionowego zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Urządzenia transportu pionowego zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Urządzenia transportu pionowego zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami