Blog

Inne techniczne metody suszenia zdjęcie nr 2
12.03.2021

Konstrukcja dachu

W artykule znajdziesz:

Konstrukcja dachu

Inne techniczne metody suszenia zdjęcie nr 3
Konstrukcja dachu

Wymiarowanie wykonuje się zgodnie z wytycznymi projektowania obiektów przemysłowych. Poszczególne elementy konstrukcji są przeważnie stypizowane o stałych wymiarach i parametrach wytrzymałościowych, a mianowicie:
- stopy fundamentów - beton wylewany o Rw = 140, zbrojony stalą o Qr = =2500 kG/cm2,
- słupy - prefabrykaty żelbetowe z betonu o Rw = 2C0, zbrojone stalą żebrową o Qr = 3600 kG/cm2 (program uprawnienia budowlane na komputer).

Stosuje się trzy zasadnicze typy słupów o przekrojach pełnych i ażurowych: dla hal o rozpiętości 18-24 m i wysokości do 12,60 m pełne o przekroju 30X X 40 cm, dla hal bliźniaczych o rozpiętościach 18-P24 m każda i wysokości do 12,60 m pełne w górnej nadsuwnicowej części (przekrój 40X40 cm) i ażurowej w dolnej (przekrój 40X90 cm).
Konstrukcję dachu stanowią typowe dźwigary kablobetonowe, a pokrycie typowe prefabrykowane płyty żebrowe o wymiarach 1,49X5,87X0,30 m.
Belki podsuwnicowo-żelbetowe prefabrykowane o przekroju teowym 0,40×0,90 i 0,45×1,00 m z płytą o szerokości 1,00 m.

Stropy płyty stropowe 1,20X6,00 m prefabrykowane, oparte na prefabrykowanych belkach 0,20×0,30×6,00 m (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Ostatnio wprowadza się zarówno na kolejach zagranicznych, jak i na PKP rozwiązania lokomotywowni uniwersalnych, lokalizowanych na styku odcinków linii kolejowych o trakcji mieszanej spalinowej i elektrycznej.

Zakłady naprawcze. Zadaniem zakładów naprawczych taboru kolejowego jest wykonywanie przede wszystkim napraw głównych i średnich taboru kolejowego oraz napraw rewizyjnych wagonów osobowych, taboru trakcji elektrycznej i spalinowej. Poza tym zadaniem zakładów naprawczych jest wytwarzanie nowych części taboru dla potrzeb własnych i potrzeb parowozowni i wagonowni wykonujących naprawy rewizyjne i okresowe (uprawnienia budowlane).

Ustroje konstrukcyjne hal

Stanowiska przeznaczone do umieszczania na nich jednostek taboru lokowane są zwykle w jednej największej hali, zwanej halą montażową. W osobnych budynkach zlokalizowanych wokół hali montażowej lub w jednym bloku znajdują się pomieszczenia oddziałów pomocniczych, jak kuźnia, odlewnia, narzędziownia, oddział mechaniczny i inne (program egzamin ustny).
Także w osobnych budynkach mieszczą się magazyny, urządzenia energetyczne oraz pomieszczenia zaplecza gospodarczego, administracyjnego i socjalno-bytowego.

Teren zakładów jest wyposażony w tory kolejowe dla dojazdu taboru kierowanego do naprawy oraz na postój oczekiwania na naprawę i na odjazd z zakładów po naprawie. Powierzchnia zabudowania zakładów naprawczych wynosi średnio około 30% ogólnej powierzchni zakładów (opinie o programie). Pod względem rodzajów napraw zakłady naprawcze dzielą się na parowozowe, wagonów osobowych i wagonów towarowych, elektrotrakcyjne, mototrakcyjne i mieszane.

W zależności od wybranego systemu naprawy układ stanowisk w nowo budowanych zakładach naprawczych bywa: poprzeczny, przy którym tabor przestawia się w ciągu naprawy z jednego stanowiska na drugie za pomocą suwnicy, podłużny z torami montażowymi, biegnącymi po osi i wzdłuż budynku, na których są rozmieszczone stanowiska według kolejności taktów (segregator aktów prawnych).

Cykl naprawy odbywa się w jednej hali o wymiarach 270×150 m ze stanowiskami rozmieszczonymi na torach podłużnych przeznaczonymi oddzielnie na naprawę główną, średnią i na rewizję. W nowoczesnym budownictwie ustroje konstrukcyjne hal tego rodzaju są żelbetowe z zachowaniem elementów prefabrykowanych o charakterze jak na rysunku 5-89. Warsztaty kolejowe. W obrębie dużych lokomotywowni, zwłaszcza w dawnym budownictwie, występują warsztaty, w których dokonywane są przeglądy okresowe lub remonty bieżące. Mieszczą się one w budynkach w postaci hal prostokątnych, obejmujących wewnątrz wszystkie działy pracy i związane z nimi urządzenia (promocja 3 w 1).

Tego rodzaju budynki warsztatowe ostatnio wykonywane są w konstrukcji szkieletowej żelbetowej wypełnionej cegłą o pokryciu dachowym z żelbetu lub stali. Szerokość bram 4,0 m, a wysokość 4,80 m. Powierzchnia otworów okiennych powinna wynosić 1: 8 powierzchni podłogi.

Najnowsze wpisy

30.06.2025
Inne techniczne metody suszenia zdjęcie nr 4
Jak wyciszyć ściany, stropy i instalacje?

Mostki akustyczne to newralgiczne miejsca w każdej konstrukcji budynku fragmenty ścian, stropów czy podłóg, którymi dźwięk może „przeskakiwać” z jednego…

23.06.2025
Inne techniczne metody suszenia zdjęcie nr 5
Sylikat czyli materiał na dom

Bogactwo asortymentu silikatowego wykracza daleko poza standardowe kształtki o wymiarach dostosowanych do najpowszechniej stosowanych grubości ścian. W ofercie producentów znaleźć…

Inne techniczne metody suszenia zdjęcie nr 8 Inne techniczne metody suszenia zdjęcie nr 9 Inne techniczne metody suszenia zdjęcie nr 10
Inne techniczne metody suszenia zdjęcie nr 11
Inne techniczne metody suszenia zdjęcie nr 12 Inne techniczne metody suszenia zdjęcie nr 13 Inne techniczne metody suszenia zdjęcie nr 14
Inne techniczne metody suszenia zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Inne techniczne metody suszenia zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Inne techniczne metody suszenia zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami