Blog

29.07.2020

Kratowa rama łożyskowa

W artykule znajdziesz:

Kratowa rama łożyskowa

Kratowa rama łożyskowa

Kratowa rama łożyskowa znajduje się w odległości 5,0 m od pomostu roboczego i oba te zespoły są ze sobą połączone w jedną sztywną całość. Odległość podestu napędowego z mechanizmami od ramy łożyskowej jest zmienna i stanowi odcinek jezdny o długości 2,5 m. Jest on równy wysokości pierścienia betonowego trzona komina (program uprawnienia budowlane na komputer).

Na pierścieniach nośnych 1 pomostu roboczego i ramie wewnętrznej 2 przy wieży ułożono promieniście 12 prętów 3 z podwójnych kątowników, do których przymocowano śrubami wieszaki 4. Zastępują one cięgna z wielokrążkami w tzw. rozwiązaniu tradycyjnym. Wieszaki u góry podwieszono do kratowej ramy łożyskowej 6, połączonej z pomostem roboczym w narożnikach wieży za pomocą ażurowych słupów głównych 5 o zmiennym przekroju i do wieszaków przekątniowych. W węzłach narożnikowych ramy 6 ukształtowano odpowiednie łożyska 7 do śrub dźwignikowych 8, na których zbudowano ruchomy podest napędowy 9 wyposażony w mechanizmy podnoszące (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Kratowa rama łożyskowa 6 przenosi obciążenia z wieszaków 4, przy czym składowe poziome obciążeń, o układzie zamkniętym, symetrycznym, wzajemnie się równoważą, a składowe pionowe obciążają beleczki wspornikowe oparte na pasach kraty poziomej.

Oddziaływania zewnętrzne tych beleczek poprzez zginany pas kraty przekazano w narożnikach na słupy główne 5, a oddziaływania wewnętrzne (ujemne) poprzez skratowanie pionowe 10 również na słupy.
Stopy słupów 5 opierają się za pośrednictwem wymianów na wewnętrznej ramie 2 pomostu roboczego (uprawnienia budowlane).
Przyjęta dwa poziomy zamocowań całej głowicy do słupków narożnych wieży montażowej:
- na poziomie podestu napędowego za pomocą kleszczy zaciskowych 11,
- na poziomie podestu roboczego za pomocą wsporników przestawnych 12, opieranych na tulejach węzłów konstrukcji kratowej wieży.

Głowica zmechanizowana jest prowadzona po przestawnych prowadnicach rurowych przymocowanych do konstrukcji wieży za pomocą wałków. Luz między wałkami i prowadnicą może być regulowany podkładkami. Wałki prowadzące są umieszczone na ramie 2 pomostu roboczego oraz na ramie podestu napędowego (program egzamin ustny).

Śruby dźwignikowe

Na podeście napędowym znajdują się cztery niezależne mechanizmy, których praca jest zsynchronizowana elektrycznie. Każdy z mechanizmów składa się z silnika trójfazowego o mocy 2,8 kW, 1500 obr/min (indukcyjnego z wirnikiem klatkowym) o obudowie zamkniętej oraz skrzyni przekładniowej czołowej z wałem szybkobieżnym, sprzężonym z silnikiem za pomocą sprzęgła elektrycznego. Dodatkowo zastosowano otwartą przekładnię zwalniającą z dużym kołem osadzonym na gwintowanej nakrętce, której łożysko toczne znajduje się w obudowie związanej z ramą podestu napędowego (opinie o programie). Z nakrętką współpracuje śruba dźwignikowa 8. Dolny jej koniec zamocowany jest w narożnikach ramy łożyskowej.

Śruby dźwignikowe zaopatrzone są od dołu i od góry w zderzaki, ograniczające skok urządzenia przez uruchomienie wyłączników krańcowych umieszczonych na obudowie mechanizmów.
Wyposażenie elektryczne głowicy stanowi tablica sterownicza zmontowana na poziomie pomostu roboczego oraz bęben kablowy z hamulcem szczękowym, uruchamianym za pomocą dźwigni ręcznej.
W przebiegu pracy głowicy zmechanizowanej przy budowie komina rozróżniamy trzy fazy (segregator aktów prawnych).

Na pomoście roboczym trwają roboty przygotowawcze i betonowanie trzona komina. Pomost roboczy wraz z ramą łożyskową (zespoły A i B) jest podciągnięty do podestu napędowego (do zespołu C). Z uwagi na maksymalne obciążenie głowicy przy tym stanie, zamocowanie jej do wieży montażowej jest podwójne, tzn. kleszcze 11 są zaciśnięte na podeście napędowym oraz wsporniki 12 zamocowane pod ramą wewnętrzną pomostu roboczego. s Faza b.

Praca na pomoście roboczym jest skończona. Deskowania zewnętrzne są zaciśnięte na pobocznicy zabetonowanego trzona komina. Należy wówczas wykonać następujące czynności:

a) skontrolować prawidłowość zamocowania wsporników 12,

b) zwolnić kleszcze 11 i rozchylić je tak. aby schowały się w obrysie podestu napędowego,

c) rozwinąć ok. 2,5 m kabla na bębnie kablowym i uruchomić mechanizm podnoszący (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

25.03.2024
Egzaminy dla osób ukaranych

Osoby ukarane z tytułu odpowiedzialności zawodowej zgodnie z artykułem 96 Ustawy Prawo Budowlane, które zostały zobowiązane do ponownego zdania egzaminu,…

22.03.2024
Wniosek o ponowny egzamin na uprawnienia budowlane

Wniosek o ponowne wyznaczenie terminu egzaminu na uprawnienia budowlane należy złożyć w przypadkach, kiedy nie możesz uczestniczyć w wyznaczonym terminie…

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami