Blog
Krążyny
W artykule znajdziesz:
Krążyny
Krążyny były zaprojektowane na działanie ciężaru własnego, ciężaru pomostu roboczego zawieszonego do krążyn, ciężaru ściągu i wieszaków oraz ciężaru pierwszego wieńca sklepienia (program uprawnienia budowlane na komputer).
Krążyny mostu przez Stoksund pod Sztokholmem były zmontowane w podobny sposób, lecz z tą różnicą, że maszt środkowy ustawiono na barkach, a nie na palach wbitych w dno. Rozpiętość tego mostu wynosi 90 m. Ma on dwa luki bliźniacze, które wykonano oddzielnie na tych samych krążynach zmontowanych najpierw pod jednym z łuków, a następnie przysuniętych dla wykonania drugiego łuku.
W podobny sposób zbudowano stalowe krążyny mostu w Traneberg w Szwecji. Rozpiętość łuku tego mostu wynosi 178 m. Nieco inaczej wykonano krążyny mostu w Port d’Agres we Francji, o rozpiętości łuku 85 m (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Obie połówki krążyn złożono na jednym brzegu i następnie zawieszono do liny i do-
prowadzono do zwarcia we właściwym położeniu za pomocą zbloczy. Liny były zawieszone na dwóch ramownicach stalowych o wysokości 30 m.
Most w Nogent-sur-Marne zbudowano na krążynach, których obie części przybrzeżne były doprowadzone do zwarcia przez obrót dookoła przegubów umieszczonych u spodu przyczółka (uprawnienia budowlane).
Środkowy odcinek krążyn zmontowano z części zawieszonych do lin. Krążyny te składały się z siedmiu kratownic równoległych o pasach połączonych krzyżulcami ułożonymi w dwóch warstwach o odwrotnych pochyleniach i przybitymi gwoździami (program egzamin ustny). Tego rodzaju krążyny były zastosowane po raz pierwszy według projektu Freyssi- neta do budowy hangarów w Orły, zburzonych podczas wojny. Krążyny mogą być też montowane wspornikowo poczynając od wezgłowi. Zmontowane wsporniki krążyn są utrzymywane za pomocą lin zawieszonych na ramownicach ustawionych na przyczółkach. W ten sposób wykonano krążyny stalowe mostu o rozpiętości 108 m w Vienne we Francji. Krążyny te były ustawione nad sklepieniem, do którego
budowy miały być użyte. Niosły one pomost o ruszcie stalowym i pokryciu drewnianym, zawieszony na wieszakach. Na pomoście tym były następnie ułożone deskowania sklepienia (opinie o programie).
Części przybrzeżne sklepień mostu
Części przybrzeżne sklepień mostu przez wąwóz Fiumarella we Włoszech wykonano na krążynach utrzymywanych przez cięgna ukośne zaczepione do filara. Na tych wspornikach zawieszono następnie środkową część krążyn.
Krążyny mostu w Brivezac, o rozpiętości sklepienia 90 m, Jayły wykonane przy użyciu pomocniczej kratownicy montowanej wspornikowo z obu brzegów i utrzymywanej za pomocą lin zaczepionych do filarów. Kratownica ta miała pręty drewniane połączone w węzłach na blachy stalowe i mogła siu- żyć do budowy krążyn o rozpiętościach do 100 m (segregator aktów prawnych).
Liczba prętów w pasach tej kratownicy mogła być zwiększana w celu dostosowania ich przekrojów do siły. Tasy dolne kratownicy były łączone na pręty, których długość mogła być regulowana. Właściwe krążyny zbudowano z drewna posługując się kratownicą pomocniczą.
Krążyny mostu przez Aar w Bernie szwajcarskim, o rozpiętości 150 m, wykonano z drewna łączonego na śruby. Odcinki przybrzeżne tych krążyn zmontowano wspornikowo, a odcinek środkowy - z wieży o wysokości 36 m.
Montaż na jarzmach. Krążyny mogą być też montowane na jarzmach poprzecznych o wysokościach dostosowanych do zmienności kształtu krążyn wzdłuż mostu. Jarzma są ustawiane na pomostach leżących na ziemi; na nich montowany jest wygięty pomost i właściwe kratownice krążyn. Po zakończeniu tej czynności wezgłowia krążyn są ściągnięte cięgnami poziomymi, a ciężar ich zostaje przeniesiony przez wezgłowia na barki, na których krążyny są przewiezione na miejsce budowy, po czym - przez zwiększenie zanurzenia barek - oparte na łożyskach przygotowanych u wezgłowi łuków lub sklepień (promocja 3 w 1).
Po zabetonowaniu pierwszego sklepienia i odciążeniu krążyny przez zwarcie go lewarar ciężar krążyny zostaje ponownie przeniesiony na barki; krążyna zostaje przywieziona pod następne przęsło i oparta na jego filarach. W ten sposób wykonane krążyny trzech sklepień mostu przez Elorn w Plougastel w Bretanii. Rozpiętości trzech łuków tego mostu wynoszą po 172 m.
Węzły oporowe krążyn były wykonane z betonu uzbrojonego. Ściągi stalowe były połączone pionowymi wieszakami z lukami krążyn.
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32