Blog

Obniżenie poziomu wody zdjęcie nr 2
21.09.2021

Lekkie ściany szczelne

W artykule znajdziesz:

Lekkie ściany szczelne

Obniżenie poziomu wody zdjęcie nr 3
Lekkie ściany szczelne

Jeżeli ściany stanowią lekkie ściany szczelne (lub szczelinowe), wówczas liczy się je jako ścianki z dwoma poziomami podpór górny poziom stanowią zakotwienia, dolny dno. Jeżeli nie wymagają tego warunki hydrauliczne, ścianki mogą być wówczas krótsze i liczone są jak ścianki (program uprawnienia budowlane na komputer).
Spośród przystani o szczególnym przeznaczeniu zasługują na obszerniejsze omówienie przystanie pływające, spotykane w rejonach znacznych wahań poziomu wody, szczególnie w portach pływowych, przystanie dla promów kolejowych i promów drogowych oraz przystanie dla poduszkowców.

Wspólną cechą wymienionych rodzajów urządzeń, znacznie różniących się między sobą pod względem konstrukcji, jest to, że umożliwiają one przedostawanie się z lądu na statek (lub odwrotnie) nie tylko pasażerów lub towarów, ale i pojazdów; w wypadku poduszkowców zaś cały statek przechodzi na ląd (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Do wyrównania poziomów pomiędzy nabrzeżem a pokładem statku służą pomosty ruchome, rozwiązywane jak pomosty zwykłych mostów czy kładek drogowych. Jednym końcem opierają się one na wahadłowym łożysku leżącym na przyczółku utworzonym w nabrzeżu, drugim zaś końcem na osobnym pontonie pływającym przy nabrzeżu lub w pewnej odległości od niego.

Pochylenie pomostu dla pojazdów przy największej różnicy poziomów nie może być większe niż 1 : 20. Ponton stanowi zwykle pływającą przystań dostosowującą się do zmiennego poziomu wody. Jest ona odpowiednio zakotwiona na pławach kotwicznych, które pozwalają na jej wahania pionowe, uniemożliwiają zaś znaczniejsze przesunięcia poziome (uprawnienia budowlane).
Większe przystanie rozwiązywane są jako pomosty poziome na kilku lub kilkudziesięciu nawet pontonach. Niektóre osiągają długość (mierzoną wzdłuż nabrzeża) 400 m i więcej, a szerokość 20 m i więcej. W takim wypadku, oczywiście, nie wystarczy połączenie przystani z nabrzeżem jednym pomostem ruchomym, ale konieczne jest zmontowanie kilku pomostów (program egzamin ustny).

Ponieważ przystanie takie obsługują zwykle statki jednej linii i jednakowego typu, wolną burtę przystani można dostosować do wolnej burty statku, co umożliwia przetaczanie pojazdów z pontonu na pokład statku. Zwykle chodzi tu o promy kursujące w obrębie portów lub zatok, o niezbyt wysokiej burcie, do której nietrudno stosować burtę przystani.

Promy

Dla umożliwienia obsługi statków wysokich na przystaniach takich montuje się wysokie dodatkowe pomosty sięgające poziomu pokładów statków.
Promy są to statki, które przyjmują na pokłady bądź tylko cale pociągi osobowe lub towarowe, bądź tylko samochody, bądź oba rodzaje pojazdów równocześnie. Wyporność największych z nich wyjątkowo tylko przekracza 7000 t. Kursy promów kolejowych są ściśle dostosowane do kolejowych rozkładów jazdy (opinie o programie).

Najczęściej wagony wjeżdżają na pokład statku od rufy lub od dziobu i ustawiają się na torach umieszczonych na pokładzie równolegle do osi wzdłużnej statku. Podobnie wjeżdżają samochody, zajmując miejsce na osobnych, przeznaczonych dla nich dolnych pokładach. Dla pasażerów wydzielone są górne pokłady z salonami, palarniami i ewentualnie kabinami.
Aby pociąg lub samochód mógł wjechać na pokład statku, poziom toru (czy jezdni) na tym pokładzie musi ściśle odpowiadać poziomowi toru czy jezdni na nabrzeżu lub też musi być zapewnione łagodne przejście pomiędzy tymi poziomami. Największy dopuszczalny spadek tego przejścia dla pociągów nie powinien przekraczać ±3,5%, dla samochodów ±12% (segregator aktów prawnych).

Ponieważ stan wody w basenach portowych zwykle się waha, przeto konieczne jest zmontowanie pomostu, który będzie się wahadłowo obracał wokół swego odlądowego końca i drugim końcem dostosuje się ściśle do poziomu torów lub jezdni na pokładzie.

Najdogodniej byłoby, gdyby ekstremalne poziomy wody, przyjęte za podstawę projektu przystani promowej, nigdy nie były przekroczone, wymagałoby to jednak zbyt długich i kosztownych pomostów. Dlatego też dopuszcza się, że wyznaczone za pomocą rachunku statystycznego skrajne poziomy mogą być przekroczone na morzach bezpływowych raz na rok, na morzach pływowych o wysokich amplitudach pływów raz na miesiąc (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

21.11.2024
Obniżenie poziomu wody zdjęcie nr 4
Na czym polega geodezyjne wyznaczenie granic działki?

Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…

20.11.2024
Obniżenie poziomu wody zdjęcie nr 5
Co to są obiekty małej architektury?

Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…

Obniżenie poziomu wody zdjęcie nr 8 Obniżenie poziomu wody zdjęcie nr 9 Obniżenie poziomu wody zdjęcie nr 10
Obniżenie poziomu wody zdjęcie nr 11
Obniżenie poziomu wody zdjęcie nr 12 Obniżenie poziomu wody zdjęcie nr 13 Obniżenie poziomu wody zdjęcie nr 14
Obniżenie poziomu wody zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Obniżenie poziomu wody zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Obniżenie poziomu wody zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami