Blog
Lepik asfaltowy
W artykule znajdziesz:
Lepik asfaltowy
Jako zasadę przyjmuje się, że dla uniknięcia niepożądanych zjawisk natury koloidalnej lepiki powinny posiadać ten sam charakter chemiczny co i składniki impregnujące materiał rolowy, tzn. że do pap smołowych należy stosować lepiki smołowe, a do pap asfaltowych lepiki na bazie asfaltów (program uprawnienia budowlane na komputer). W wyjątkowych przypadkach można stosować lepiki asfaltowe do pap smołowych.
Przy charakterystyce lepików na gorąco brak jest określenia granic
temperatur, w obrąbie których posiadają one zdolności wiążące względnie lepiące.
Jak wykazały badania laboratoryjne, temperatury te mogą leżeć w przypadku niektórych lepików w dość ciasnych granicach, co bardzo utrudnia ich stosowanie i staje się często powodem niepowodzeń przy robotach izolacyjnych.
Badania tych cech są dość trudne i brak jest metod umożliwiających dokładne określenie granicznych temperatur w obrębie których lepiki zachowują zdolności wiązania lub lepienia, tym nie mniej przy stosowaniu lepików należy na ten moment zwracać uwagę i przestrzegać, aby robotnicy układający izolację nie stosowali lepików w niskiej temperaturze. Podkreślić tu należy, że temperatury, przy których lepiki wykazują pełną zdolność lepienia, są wyższe niż temperatury, przy których dają się one jeszcze rozprowadzać (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Zachowanie się lepików w niskich temperaturach również nie jest dostatecznie zbadane i scharakteryzowane.
Lepiki sporządzane z asfaltów o niedostatecznie niskich temperaturach łamliwości mogą już w stosunkowo wysokich temperaturach stawać się kruche i tracić zdolności wiążące.
Warstwa lepiku na gorąco po oziębieniu może stawać się tak kruchą, że zlepione nią papy rozdzielają się przy najlżejszym zgięciu, tracąc zupełnie spoistość.
Te cechy lepików powinny być szczegółowo badane i uwzględnione w normach (uprawnienia budowlane).
Olej antracenowy
Do wyrobu lepików na gorąco, o wymaganych temperaturach mięknienia, nadają się najlepiej asfalty wysokotopliwe oksydowane, o temperaturach mięknienia 45-h70°C i wyższych. Dobre wyniki dają mieszaniny asfaltów twardych wysokooksydowanych lub naturalnych z asfaltem miękkim.
Jako wypełniacze stosuje się wypełniacze pyłowe, np. mączkę wapienną, mikroazbest, łupki mielone i wypełniacze aktywne, np. strąconą krzemionkę, przy czym dobre wyniki dają mieszanki kilku rodzajów wypełniaczy. Niewielkie dodatki kalafonii lub kauczuku poprawiają przyczepność i elastyczność lepiku (program egzamin ustny).
Lepiki stosowane na zimno zawierają oprócz wyżej podanych składników (przy czym stosuje się asfalty o nieco wyższej temperaturze mięknienia), również składniki upłynniające. Jako składniki upłynniające można stosować obok lotnych rozpuszczalników także i cięższe oleje łatwo żywiczejące, jak np. olej antracenowy, który zwiększa zdolności zwilżające lepiku i jego plastyczność. Zawarty w lepiku olej antracenowy przy zetknięciu się z powietrzem szybko żywiczeje. Mastyksy i zaprawy,2J są to masy mineralno-bitumiczne, twarde, o dużej zawartości składników mineralnych, nadające się do wodoszczelnego wypełniania szczelin i zagłębień w konstrukcjach oraz do układania warstw ochronnych na izolacjach ciężkiego typu (opinie o programie). Stosuje się je także jako podkłady pod posadzki z asfaltu lanego, z płytek na tarasach itp. W Polsce mastyksów nie używa się prawie wcale do robót izolacyjnych.
Niemieckie przepisy kolejowe przewidują zaprawy o lepiszczu smołowym lub asfaltowym oraz mastyks o lepiszczu asfaltowym jako masa uszczelniająca. Własności podanego mastyksu asfaltowego odpowiadają własnościom mastyksów otrzymywanych z naturalnych mączek z wapienia bitumicznego (segregator aktów prawnych).
Asfalt lany jest masą złożoną z kruszywa mineralnego, piasku, mączki wapiennej i asfaltu, stosowaną najczęściej jako nawierzchnie na drogach i ulicach o ruchu ciężkim.
Jako materiał wodoszczelny asfalt lany nadaje się na posadzki w pomieszczeniach zagrożonych wilgocią od dołu lub też od góry. Stosowany jest jako ciepła i niepyląca masa posadzkowa do hal fabrycznych, magazynów, piwnic, chodników oraz płaskich dachów i tarasów. Nie można stosować asfaltu lanego w składach i innych miejscach, gdzie może on być narażony na zetknięcie się z olejami lub rozpuszczalnikami organicznymi (promocja 3 w 1).
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32