Blog

System ruchu równomiernego zdjęcie nr 2
01.07.2020

Mechanizmy z napędem elektrycznym

W artykule znajdziesz:

Mechanizmy z napędem elektrycznym

System ruchu równomiernego zdjęcie nr 3
Mechanizmy z napędem elektrycznym

Rozróżnia się trojakiego rodzaju układy mechanizmów napędowych. Mechanizmy z napędem elektrycznym jednostronnym są stosowane tylko w przypadkach klap soczewkowych i walców. Klapy mogą być podwieszone jednostronnie za pomocą łańcucha. Przy piętrzeniu łańcuch pozostaje napięty i wobec tego wyciągarki muszą być zablokowane (program uprawnienia budowlane na komputer).

Zamknięcie walcowe jest zawsze napędzane z jednej strony przy pomocy łańcucha Galla. Łańcuch jest tu nawinięty na zębatkę znajdującą się na obwodzie walca przy jednej z podpór. Na drugiej podporze obok toru jezdnego znajduje się łańcuch spoczywający na filarze, na który nawija się walec. Oprócz tego na obydwu podporach zainstalowane są tory jezdne. Każdy z torów składa się z szyn jezdnych i zębatek (program uprawnienia budowlane na ANDROID). Szyny umiejscowione na filarze i na walcu przenoszą obciążenia normalne (prostopadle), a zębatki obciążenia styczne do torów.

Napęd ze środka jest niekiedy stosowany do zasuw, segmentów, klap itp. W przypadku małych zasuw o rozpiętości do 10 m mechanizmy wyciągowe umieszcza się na ramie nośnej, podobnie jak w przypadku napędu ręcznego. Pośrodku ramy na płycie montażowej jest zainstalowany silnik elektryczny w obudowie zamkniętej oraz wrzecionowy ogranicznik obrotów.
Po obu końcach ramy rozmieszczone są przekładnie i koło wyciągowe (uprawnienia budowlane). Napęd z silnika przekazywany jest na przekładnie za pomocą wału, sprzężonego z silnikiem przekładnią czołowo-stożkową.
W przypadku dużych zamknięć układ ze środka jest podobny do powyższego.

W tym przypadku silnik znajduje się w specjalnym pomieszczeniu na kładce służbowej. Napęd z silnika przekazywany jest za pomocą systemu wałów na wciągarki znajdujące się w budkach mechanizmów na przyczółkach lub filarach. Na kole wyciągowym wchodzącym w skład każdej wciągarki podwieszony jest łańcuch wyciągowy. Napęd ze środka może się odbywać przy pomocy silnika asynchronicznego (program egzamin ustny). Jego zaletą jest to, że jeden silnik może napędzać obydwie wciągarki, przy czym nie potrzeba stosować synchronizacji obrotów.

Napęd obustronny

Napęd obustronny jest najczęściej stosowany do dużych zamknięć jazowych. W tym rozwiązaniu jedno zamknięcie jest napędzane przez dwa silniki asynchroniczne umieszczone bezpośrednio przy wciągarkach. Każdy z silników przenosi w zasadzie połowę obciążenia (opinie o programie). Aby zapewnić równomierny ruch zamknięcia i wyeliminować możliwość jego zaklinowania się we wnękach, konieczne jest zapewnienie synchronizacji obydwu silników napędowych. Można to uzyskać w dwojaki sposób: albo przez zainstalowanie wału synchronizacyjnego, albo też przez zastosowanie silników wyrównawczych. Pierwsze rozwiązanie, dziś już prawie nie używane, charakteryzuje się tym, że wał łączy odpowiednie zespoły obydwu wciągarek; w razie wzrostu obciążenia na jednej z wciągarek, połowę przyrostu przekazuje on na drugą.

Wskutek tego silniki obydwu wciągarek pracują z jednakowym obciążeniem 1 z jednakowymi obrotami. W drugim rozwiązaniu oprócz silników napędowych są silniki wyrównawcze mające na celu wyrównywanie obrotów i momentów na obydwu wciągarkach (segregator aktów prawnych).
Ciężar mechanizmów ruchu o napędzie elektrycznym jest w przybliżeniu proporcjonalny do siły wyciągowej Z i odwrotnie proporcjonalny do prędkości podnoszenia zamknięcia v.
Mechanizmy z napędem olejowym. Mechanizmy z napędem olejowym są stosowane do tych zamknięć, które przy niewielkich wymiarach są podnoszone przy użyciu bardzo dużych sił.

Mechanizmy z napędem olejowym są niezwykle proste i pewne w działaniu (promocja 3 w 1). Stosuje się je w dwu układach:
- do podparcia zamknięcia, najczęściej klapy od strony dolnej wody,
- do podnoszenia zamknięcia, najczęściej zasuw spustów dennych.

Napęd olejowy składa się z następujących zasadniczych części: serwomotora, przewodów olejowych wysokiego i niskiego ciśnienia, suwaka różnicowego, suwaka sterującego, elektromagnesu, bloku zaworów sterujących, pompy olejowej z silnikiem i zbiornika oleju.

Najnowsze wpisy

21.11.2024
System ruchu równomiernego zdjęcie nr 4
Na czym polega geodezyjne wyznaczenie granic działki?

Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…

20.11.2024
System ruchu równomiernego zdjęcie nr 5
Co to są obiekty małej architektury?

Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…

System ruchu równomiernego zdjęcie nr 8 System ruchu równomiernego zdjęcie nr 9 System ruchu równomiernego zdjęcie nr 10
System ruchu równomiernego zdjęcie nr 11
System ruchu równomiernego zdjęcie nr 12 System ruchu równomiernego zdjęcie nr 13 System ruchu równomiernego zdjęcie nr 14
System ruchu równomiernego zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
System ruchu równomiernego zdjęcie nr 16

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
System ruchu równomiernego zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

98%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami