Blog
Narzędzie w ręku majstra
W artykule znajdziesz:
Narzędzie w ręku majstra
Narzędziem w ręku majstra, za pomocą którego oddziałuje, jest cały szereg uprawnień, a w szczególności: ocenianie pracowników, decydowanie o składzie podległego zespołu, przedstawianie wniosków o nagradzanie, premiowanie, przeszererpwywanie i zwalnianie pracowników, przyznawanie nagród z funduszu mistrzowskiego, udzielanie pracownikom zwolnień z części dnia pracy oraz ustalanie trybu odpracowywania, przedstawianie wniosków o ukaranie pracowników.
Samo jednak określenie uprawnień nie wystarczy do prawidłowego spełniania przez majstra ważnej roli wychowawcy zespołu (program uprawnienia budowlane na komputer).
Majster musi umieć z uprawnień tych korzystać w codziennej praktyce kierowania. Potrzebna jest mu do tego wiedza o nowoczesnych metodach kształtowania pożytecznych dla zakładu pracy postaw i zachowań pracowniczych.
Wśród wielu metod sformułowanych przez takie nauki, jak psychologia, socjologia czy pedagogika pragniemy zwrócić uwagę na najistotniejsze instrumenty praktycznego oddziaływania i kształtowania postaw pracowniczych:
- służenie pracownikom dobrym przykładem;
- świadome i celowe kierowanie procesem społeczno-zawodowej adaptacji pracowników;
- ocenianie pracowników;
- wyróżnianie, nagradzanie, karanie.
Nieco uwagi poświęcimy kolejno tym zagadnieniom (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Majster musi uczyć i być propagatorem “dobrej roboty". Musi pamiętać, że jest obserwowany przez swych podwładnych, że dla niejednego z nich stanowi wzorzec postępowania. Robotnik budowlany stawia dziś określone wymagania co do kultury zarządzania, a majster swą nienaganną postawą i zachowaniem wymaganiom tym powinien sprostać. Nie bez znaczenia są w tym przypadku pewne cechy
Majster budowlany
Majster budowlany jako kierownik i wychowawca zespołu ludzi charakteru, takie jak rzetelność, poczucie odpowiedzialności, cierpliwość, wyrozumiałość, opanowanie, uprzejmość (uprawnienia budowlane). Majster musi wymagać, egzekwować polecenia, uczyć dyscypliny, poszanowania własności społecznej, nie dopuszczać do marnotrawstwa czasu i środków pracy, ale i sam dotrzymywać słowa, być opiekunem dla młodzieży, życzliwym doradcą w sprawach związanych z pracą i kłopotami pracowników. sprawiedliwie ich oceniać. Życzliwość majstra wobec pracowników wyrażać się powinna nie tylko bierną uprzejmością, ale przede wszystkim czynną postawą i inicjatywą mającymi na celu zapewnienie pracownikom odpowiednich warunków pracy, a także troską o ich sprawy bytowe, o zawodowy rozwój i awans, prawidłowy proces adaptacji społeczno-zawodowej nowych pracowników (program egzamin ustny).
W tym ostatnim przypadku rola majstra jest szczególnie istotna, ma on bowiem obowiązek systematycznie i programow-o kierow ać procesem adaptacji społeczno-zawodowej pracownika, czyli przystosowaniem do społeczności zakładu pracy i do zawodu. Konsekwencją prawidłowego procesu adaptacji społeczno-zawodowej powinno być identyfikowanie się z zakładem pracy i jego społecznością, a także z wykonywanym zawodem. Nowo zatrudniony musi dostosować się do warunków wymogów pracy, jak i do konkretnego kolektywu ludzi, z którymi ma pracować (opinie o programie).
Rolą majstra jest zadbać, aby pracownik taki zetknął się w grupie roboczej z życzliwym przyjęciem. Należy także pamiętać, że źle przydzielone pierwsze zadanie i trudności związane z jego wykonaniem mogą spowodować cały szereg psychicznych zahamowań. Pierwsze zadanie powinno charakteryzować się średnim poziomem trudności, tak aby nie wystąpiło zjawisko lekceważenia pracy lub też zniecierpliwienia i zniechęcenia. Majster powinien kontrolować wykonane zadanie i omówić błędy, które pracownik popełnił.
Obowiązkiem majstra jest przejawianie w sposób taktowny zainteresowania sprawami osobistymi nowego pracownika, jego planami związanymi z przyszłością, sytuacją rodzinną, bytową. Wiedza ta wiele może pomóc majstrowi w zrozumieniu zachowań i postaw pracownika, a także wybrać odpowiedni sposób kształtowania tych postaw zgodnie z interesami zarówno pracownika, jak i zakładu pracy (segregator aktów prawnych).
Innym czynnikiem, który wpływa na wychowanie i kształtowanie pożądanych postaw podległego sobie zespołu ludzi, jest ocena ich pracy. Każdy pracownik pragnie wiedzieć, jak oceniane są jego efekty pracy, czy spotykają się one z uznaniem majstra, czy też budzą zastrzeżenia i czy w związku z uzyskaną oceną może spodziewać się dalszych korzystnych perspektyw zawodowych. U podstaw tych zainteresowań leży głęboko w każdym człowieku zakorzeniona potrzeba uznania, a także potrzeba bezpieczeństwa. Zaspokojenie obu tych ważnych potrzeb warunkuje satysfakcję i zadowolenie z wykonywanej pracy (promocja 3 w 1).
Ocenianie pracowników jest jednym z trudniejszych elementów w kierowaniu zespołem i wymaga od majstra wiele taktu, obiektywizmu i odpowiedzialności. Słuszna i sprawiedliwa ocena dokonana przez majstra przyczynia się do analizy i korekty błędów pracownika, dopinguje go do lepszej pracy, likwiduje poczucie zagrożenia, przyczynia się do kształtowania dobrej atmosfery pracy, zmniejsza konfliktowość. Majster jednak musi pamiętać o tym. że ocenianie pracowników tylko wtedy spełni swą pożyteczną rolę, gdy dokonane będzie z życzliwością, obiektywizmem. Pracownik powinien zostać
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32