Blog

Narzędzie w ręku majstra
W artykule znajdziesz:
Narzędzie w ręku majstra

Narzędziem w ręku majstra, za pomocą którego oddziałuje, jest cały szereg uprawnień, a w szczególności: ocenianie pracowników, decydowanie o składzie podległego zespołu, przedstawianie wniosków o nagradzanie, premiowanie, przeszererpwywanie i zwalnianie pracowników, przyznawanie nagród z funduszu mistrzowskiego, udzielanie pracownikom zwolnień z części dnia pracy oraz ustalanie trybu odpracowywania, przedstawianie wniosków o ukaranie pracowników.
Samo jednak określenie uprawnień nie wystarczy do prawidłowego spełniania przez majstra ważnej roli wychowawcy zespołu (program uprawnienia budowlane na komputer).
Majster musi umieć z uprawnień tych korzystać w codziennej praktyce kierowania. Potrzebna jest mu do tego wiedza o nowoczesnych metodach kształtowania pożytecznych dla zakładu pracy postaw i zachowań pracowniczych.
Wśród wielu metod sformułowanych przez takie nauki, jak psychologia, socjologia czy pedagogika pragniemy zwrócić uwagę na najistotniejsze instrumenty praktycznego oddziaływania i kształtowania postaw pracowniczych:
- służenie pracownikom dobrym przykładem;
- świadome i celowe kierowanie procesem społeczno-zawodowej adaptacji pracowników;
- ocenianie pracowników;
- wyróżnianie, nagradzanie, karanie.
Nieco uwagi poświęcimy kolejno tym zagadnieniom (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Majster musi uczyć i być propagatorem “dobrej roboty". Musi pamiętać, że jest obserwowany przez swych podwładnych, że dla niejednego z nich stanowi wzorzec postępowania. Robotnik budowlany stawia dziś określone wymagania co do kultury zarządzania, a majster swą nienaganną postawą i zachowaniem wymaganiom tym powinien sprostać. Nie bez znaczenia są w tym przypadku pewne cechy
Majster budowlany
Majster budowlany jako kierownik i wychowawca zespołu ludzi charakteru, takie jak rzetelność, poczucie odpowiedzialności, cierpliwość, wyrozumiałość, opanowanie, uprzejmość (uprawnienia budowlane). Majster musi wymagać, egzekwować polecenia, uczyć dyscypliny, poszanowania własności społecznej, nie dopuszczać do marnotrawstwa czasu i środków pracy, ale i sam dotrzymywać słowa, być opiekunem dla młodzieży, życzliwym doradcą w sprawach związanych z pracą i kłopotami pracowników. sprawiedliwie ich oceniać. Życzliwość majstra wobec pracowników wyrażać się powinna nie tylko bierną uprzejmością, ale przede wszystkim czynną postawą i inicjatywą mającymi na celu zapewnienie pracownikom odpowiednich warunków pracy, a także troską o ich sprawy bytowe, o zawodowy rozwój i awans, prawidłowy proces adaptacji społeczno-zawodowej nowych pracowników (program egzamin ustny).
W tym ostatnim przypadku rola majstra jest szczególnie istotna, ma on bowiem obowiązek systematycznie i programow-o kierow ać procesem adaptacji społeczno-zawodowej pracownika, czyli przystosowaniem do społeczności zakładu pracy i do zawodu. Konsekwencją prawidłowego procesu adaptacji społeczno-zawodowej powinno być identyfikowanie się z zakładem pracy i jego społecznością, a także z wykonywanym zawodem. Nowo zatrudniony musi dostosować się do warunków wymogów pracy, jak i do konkretnego kolektywu ludzi, z którymi ma pracować (opinie o programie).
Rolą majstra jest zadbać, aby pracownik taki zetknął się w grupie roboczej z życzliwym przyjęciem. Należy także pamiętać, że źle przydzielone pierwsze zadanie i trudności związane z jego wykonaniem mogą spowodować cały szereg psychicznych zahamowań. Pierwsze zadanie powinno charakteryzować się średnim poziomem trudności, tak aby nie wystąpiło zjawisko lekceważenia pracy lub też zniecierpliwienia i zniechęcenia. Majster powinien kontrolować wykonane zadanie i omówić błędy, które pracownik popełnił.
Obowiązkiem majstra jest przejawianie w sposób taktowny zainteresowania sprawami osobistymi nowego pracownika, jego planami związanymi z przyszłością, sytuacją rodzinną, bytową. Wiedza ta wiele może pomóc majstrowi w zrozumieniu zachowań i postaw pracownika, a także wybrać odpowiedni sposób kształtowania tych postaw zgodnie z interesami zarówno pracownika, jak i zakładu pracy (segregator aktów prawnych).
Innym czynnikiem, który wpływa na wychowanie i kształtowanie pożądanych postaw podległego sobie zespołu ludzi, jest ocena ich pracy. Każdy pracownik pragnie wiedzieć, jak oceniane są jego efekty pracy, czy spotykają się one z uznaniem majstra, czy też budzą zastrzeżenia i czy w związku z uzyskaną oceną może spodziewać się dalszych korzystnych perspektyw zawodowych. U podstaw tych zainteresowań leży głęboko w każdym człowieku zakorzeniona potrzeba uznania, a także potrzeba bezpieczeństwa. Zaspokojenie obu tych ważnych potrzeb warunkuje satysfakcję i zadowolenie z wykonywanej pracy (promocja 3 w 1).
Ocenianie pracowników jest jednym z trudniejszych elementów w kierowaniu zespołem i wymaga od majstra wiele taktu, obiektywizmu i odpowiedzialności. Słuszna i sprawiedliwa ocena dokonana przez majstra przyczynia się do analizy i korekty błędów pracownika, dopinguje go do lepszej pracy, likwiduje poczucie zagrożenia, przyczynia się do kształtowania dobrej atmosfery pracy, zmniejsza konfliktowość. Majster jednak musi pamiętać o tym. że ocenianie pracowników tylko wtedy spełni swą pożyteczną rolę, gdy dokonane będzie z życzliwością, obiektywizmem. Pracownik powinien zostać
Najnowsze wpisy
Deskowanie inaczej szalowanie, to tymczasowa konstrukcja stosowana w budownictwie, która służy do nadawania kształtu mieszance betonowej podczas jej wylewania oraz…
Instalacja wodociągowa to system rur, armatury i urządzeń służących do doprowadzania wody do budynków oraz jej rozprowadzania do poszczególnych punktów…







53 465

98%

32