Blog
Obsługa bagażu
W artykule znajdziesz:
Obsługa bagażu
Na ogół tylko w przypadkach wielkich portów lotniczych operacje dwupoziomowe są ekonomicznie usprawiedliwione. Nie zaleca się więc dwupoziomowych operacji dla małych budynków dworcowych.
Obsługa bagażu stanowi część składową procesów obsługi i potoków podróżnych. Czas zużywany na obsługę bagażu wpływa zasadniczo na czas obsługi podróżnych (program uprawnienia budowlane na komputer).
W celu osiągnięcia prawidłowej funkcjonalności budynku dworcowego należy ściśle przestrzegać następujących zasad:
- transportowanie bagażu od strony lotniska ku stronie miasta i na odwrót musi być dokonywane szybko i jak najprościej,
- urządzenia dla obsługi bagażu należy dostosować do typu i rozmiarów oraz rozplanowania (jedno- lub dwupoziomowy) budynku dworcowego,
- należy konsultować z przewoźnikami wybór urządzeń i metod ruchowych,
- należy unikać koryt zrzutowych z wyjątkiem przypadków, w których zapewnione jest eliminowanie uszkodzeń,
- potoki bagażów nie powinny mieszać się z potokami podróżnych (program uprawnienia budowlane na ANDROID).
Transport bagażu od punktu przyjmowania do samolotu musi być wykonany możliwie jak najszybciej przy jak najmniejszej ilości manipulacji ręcznych. Jest to ważne z uwagi na zmniejszenie prawdopodobieństwa uszkodzenia bagażu. Najbezpieczniejszym sposobem transportowania bagażu jest przenośnik taśmowy. Transportowanie bagażu za pomocą wózków zmniejsza możliwości uszkodzenia pod warunkiem, że wózki są poprawnie skonstruowane i właściwie ładowane oraz mają osłony przed wpływami atmosferycznymi.
Szlaki wózków bagażowych na płycie przed dworcowej nie powinny kolidować z manewrami i obsługą samolotów.
Miejsce wydawania bagażu w ruchu krajowym oraz bagażu nadawanego od strony miasta powinno być łatwo dostępne dla publiczności i przedsiębiorstw transportowych.
Przeładowywanie bagażu odlatujących podróżnych z pojazdów od strony miasta powinno być dokonywane pod dachem i w tym samym obszarze, w którym wysiadają podróżni przybywający na dworzec (uprawnienia budowlane).
Towary. Dostarczanie, składowanie, odprawa celna, załadowanie i wyładowanie powinny być nieskomplikowane i odbywać się bez pośpiechu; wykorzystanie pomieszczeń i urządzeń w poszczególnych procesach powinno być logiczne i jak najprostsze; odległości pomiędzy stanowiskami w kolejności potoku powinny być możliwie jak najkrótsze (w szczególności odległość pomiędzy płytą a magazynem towarów), dostęp do magazynu towarowego zarówno od strony pola wzlotów, jak i od strony miasta powinien być dogodny i bezpośredni.
Obsługa bagażu
Należy starać się umieścić magazyn towarów w bezpośrednim sąsiedztwie płyty i jej obszaru celnego, przez co można uniknąć transportowania towarów (z samolotów do magazynu) za pomocą mechanicznych środków transportowych, które by musiały podlegać kontroli celnej (program egzamin ustny).
Zasady potoków ruchu poczty przy projektowaniu pomieszczeń w budynku dworcowym są takie same jak dla towarów. Zwykle ruch przesyłek pocztowych odpowiada ogólnemu potokowi towarów, co znaczy że magazyny pocztowe powinny znajdować się w magazynach towarowych lub bezpośrednio się z nimi stykać (segregator aktów prawnych).
Zasady potoków ruchu załóg statków powietrznych są następujące:
- lokalizacja pomieszczeń, w których członkowie załóg składają raporty lub otrzymują wytyczne przed lotem, powinna być wybierana w zasadzie na poziomie płyty od strony lotniska, aby uzyskać bezpośrednie połączenie tych pomieszczeń z lotniskiem,
- biura meteorologiczne i kancelarie powinny być łatwo dostępne z płyty i znajdować się na jej poziomie (segregator aktów prawnych). Członkowie załóg samolotów tranzytowych oraz wszelkich załóg przebywających krótko powinni mieć także możność łatwego i prostego załatwienia swych spraw (pobieranie raportów meteorologicznych, planów lotów, składania sprawozdań, depeszowania itp.),
- punkt kontroli celnej bagażu załóg powinien być umieszczony również na poziomie płyty od strony pola wzlotów,
- jadalnia dla załóg powinna być niedostępna dla podróżnych i znajdować się blisko normalnego potoku załóg,
- pomieszczenia dla załóg, dyspozytornie przewoźników, biura meteorologiczne powinny się znajdować jak najbliżej siebie w budynku dworcowym, na poziomie płyty (promocja 3 w 1).
Najnowsze wpisy
Określenie granic działki geodezyjnie to staranny proces identyfikacji oraz zaznaczenia kluczowych punktów granicznych danego terenu. To stanowi istotny element w…
Obiekt małej architektury to niewielki element architektoniczny, który pełni funkcję praktyczną, estetyczną lub symboliczną w przestrzeni publicznej lub prywatnej. Mała…
53 465
98%
32