Blog

Odstęp torów spustowych zdjęcie nr 2
14.01.2020

Odbiór geodezyjny

W artykule znajdziesz:

Odbiór geodezyjny

Odstęp torów spustowych zdjęcie nr 3
Odbiór geodezyjny

Odbiór geodezyjny każdej zmontowanej kondygnacji stanowi o dopuszczeniu do kontynuowania montażu na następnej kondygnacji (uprawnienia budowlane).
Zaletami tej metody w stosunku do innych są:

— niesumowanie się błędów przy wyznaczaniu osi na poszczególnych kondygnacjach, dzięki stosowaniu przyrządów optycznych przenoszących osie z tego samego reperu, i wyeliminowanie domiarów wykonywanych taśmami (program na telefon),

1) wyeliminowanie wpływu odchyłek produkcyjnych prefabrykatów (poza błędami kształtu), których rozkład przy osiowym ustawieniu prefabrykatów jest prawie symetryczny,

2) zastosowanie zasady okresowej kontroli (co kondygnację), pozwalającej na bieżące usuwanie nieprawidłowości montażowych (program na komputer).

Metoda powyższa wymaga rozszerzenia zakresu prac geodezyjnych towarzyszących montażowi, lecz eliminuje konieczność różnego rodzaju fiksa- torów lub innych urządzeń mechanicznych, które są dosyć kosztowne i z natury rzeczy same wprowadzają pewien zakres błędów (większy od błędu przyrządów optycznych) (program egzamin ustny).

Silne wiatry

Zagadnienie prawidłowości geometrycznego usytuowania prefabrykatów posiada szczególne znaczenie przy wznoszeniu budynków wyższych od 5 kondygnacji i wymaga specjalnego opracowania projektowego w odniesieniu do poszczególnych układów konstrukcyjnych (opinie o programie).

Innego rodzaju zagadnieniami są wpływy czynników atmosferycznych na przebieg montażu na budowie. Silne wiatry i rzęsiste deszcze wprowadzają konieczność przerw w pracach montażowych, ze względów bezpieczeństwa. Przy szybkości wiatru powyżej 10 m/sek prace montażowe powinny być ograniczone lub przerwane ze względu na stateczność żurawi montażowych (segregator aktów prawnych).

Podobnie przy ulewnym deszczu następuje rozmycie zapraw i betonów w węzłach, co bardzo ujemnie wpływa na wytrzymałość połączeń węzłowych. Szczególne trudności w prowadzeniu montażu zachodzą zimą, przy ujemnych temperaturach powietrza.

Oblodzenie prefabrykatów, zamarzanie zapraw i betonów wlewanych wprowadza konieczność stosowania specjalnych technologii dostosowanych do ujemnych temperatur (promocja 3 w 1).

Najnowsze wpisy

22.09.2025
Odstęp torów spustowych zdjęcie nr 4
Projektowanie budynków użyteczności publicznej – przepisy i standardy

Projektowanie budynków użyteczności publicznej to zagadnienie niezwykle złożone, łączące w sobie wiedzę z zakresu prawa, inżynierii, architektury, ergonomii i psychologii…

22.09.2025
Odstęp torów spustowych zdjęcie nr 5
Bezpieczeństwo infrastruktury kolejowej – procedury i inspekcje

Bezpieczeństwo infrastruktury kolejowej od zawsze stanowiło fundament funkcjonowania transportu szynowego i jednocześnie jedno z największych wyzwań inżynierskich. Każdy pociąg przewożący…

Odstęp torów spustowych zdjęcie nr 8 Odstęp torów spustowych zdjęcie nr 9 Odstęp torów spustowych zdjęcie nr 10
Odstęp torów spustowych zdjęcie nr 11
Odstęp torów spustowych zdjęcie nr 12 Odstęp torów spustowych zdjęcie nr 13 Odstęp torów spustowych zdjęcie nr 14
Odstęp torów spustowych zdjęcie nr 15

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
Odstęp torów spustowych zdjęcie nr 16

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
Odstęp torów spustowych zdjęcie nr 17

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
certyfikat na uprawnienia budowlane 2024
gwiazdka gwiazdka gwiazdka
użytkownik

53 465

użytkowników zdobyło uprawnienia budowlane z nami
OK

100%

powtarzalności bazy pytań na egzaminie pisemnym i ustnym
zegar

32

sesje egzaminacyjne doświadczeń i nauki razem z nami